Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@20:45:34 GMT

لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۵۸۴۹

لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج

معاون فنی گمرک، از لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی خبر داد. ناطقان: به نقل از صدا و سیما، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، وزارت جهاد کشاورزی نسبت به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج اقدام کرد.



وی افزود: با توجه به پایان فصل برداشت برنج، نامطلوب بودن فضای نگهداری محموله‌های برنج وارد شده به بنادر و گمرکات کشور، جلوگیری از فساد احتمالی کالا و به منظور ایجاد تعادل و ثبات در بازار، وزارت جهاد کشاورزی لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر مراجع ذیربط ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارونقی گفت: با این اقدام، وارد کنندگان برنج می‌توانند از امروز به ترخیص محموله‌های برنج موجود در گمرکات کشور با رعایت مقررات مربوط اقدام کنند.

معاون فنی گمرک ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت پذیرفته و با توجه به رفع ممنوعیت فصلی واردات برنج، ۱۵ هزار تن برنج وارداتی که قبل از ممنوعیت فصلی واردات به گمرکات وارد شده بود از امروز امکان ترخیص دارد ضمن اینکه ۸۵ هزار تن از محموله‌های برنج وارد شده به بنادر و گمرکات در بازه ممنوعیت فصلی برنج نیز قابلیت ترخیص از گمرکات کشور را خواهد داشت.

به گزارش مهر، در چند روز گذشته گمرک جمهوری اسلامی ایران با انعکاس موضوع رسوب برنج در گمرکات کشور از مراجع نظارتی و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت درخواست کرده بود تا نسبت به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج، اقدام کنند.
منبع: مهر برچسب ها: ممنوعیت ، ناطقان ، فصل ، برنج ، واردات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ممنوعیت ناطقان فصل برنج واردات لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج جهاد کشاورزی گمرکات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا