Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:24:34 GMT

سطح زیر کشت زیتون در نهبندان ۳۰ هکتار افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۶۰۶۵

سطح زیر کشت زیتون در نهبندان ۳۰ هکتار افزایش یافت

علیرضا حیدرپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت زیتون در نهبندان ۳۳۰ هکتار است که ۱۵۵ هکتار بارور و ۱۷۵ هکتار غیربارور بوده و این شهرستان نخستین تولیدکننده زیتون در خراسان جنوبی است.

وی تصریح کرد: زیتون نهبندان کیفیت بالایی دارد و روغن تولیدی از آن هم با کیفیت مطلوب در استان معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: با توجه به خشکسالی، افزایش بی‌سابقه درجه حرارت و کاهش رطوبت در سال جاری تولید این محصول حدود ۵۰ درصد کاهش دارد و امسال ۸۰ تن محصول زیتون از باغات شهرستان نهبدان برداشت می‌شود.

وی افزود: در حوزه فرآوری نیز ۲ کارگاه روغن‌کشی با ظرفیت استحصال ۶۰۰ کیلوگرم روغن در ساعت وجود دارد و برندسازی برای روغن استحصالی از زیتون همچنین فرآوری آن برای تولید زیتون شور و زیتون پرورده از نیازهای منطقه است که در صورت اقدام نقش موثری در افزایش سود و اشتغال خواهد داشت.

حیدرپور از کشاورزان خواست در راستای افزایش بهره‌وری و برداشت محصول باغات قدیمی را با ارقام خوب و دارای بهره‌وری بالا و سازگار با منطقه پیوند بزنند.

وی با بیان اینکه ارقام عمده کاشت زیتون در نهبندان زرد روغنی، آربیکن، میشن و کنسروالیا است، گفت: مناطق کاشت زیتون منطقه چاهداشی، حیدرآباد و شوسف است همچنین برداشت زیتون در این شهرستان از ابتدای آبان آغاز می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

برچسب‌ها توسعه ایران برداشت محصول نهبندان زیتون خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران برداشت محصول نهبندان توسعه ایران برداشت محصول نهبندان زیتون خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان شهرستان فلارد پس از دو دهه انتظار، محقق شد و طرح فلارد یک کلید خورد.
رستمی افزود: طرح فلارد یک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با همکاری آب منطقه‌ای استان، سازمان جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و کشاورزان روستای سندگان با ۴۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که باعث اشتغالزایی ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم خواهد شد.
سید ابوالحسن عدنانی مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان هم گفت: این طرح با هدف مدیریت روان آب‌های شهرستان فلارد برای زمین‌ها و باغات بالا دست، آبی معادل ۱۷۰ لیتر در ثانیه ۲۴۵ هکتار (۲۰۰ هکتار زراعت و ۴۵ هکتار باغ) را پوشش خواهد داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد