Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به ضرورت خروج عرضه قیر از بورس، گفت: به دلیل قیمت بالای قیر و کاهش تولید آسفالت، خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای تشدید شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران با یادآوری این‌که 15 سال قبل سالانه حدود 15 میلیون تن آسفالت برای پروژه‌های راهسازی و تعمیر و نگهداری تولید می‌شد، اظهار کرد: این در حالی است که امروز میزان تولید آسفالت به 6 میلیون تن کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل این کاهش را افزایش قیمت قیر عنوان کرد و افزود:‌ از اوایل سال گذشته تاکنون یعنی طی 18 ماه قیمت قیر از 2 میلیون تومان برای هر تن به 12 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: دلیل این افزایش قیمت داخلی است؛ طی 45 روز اخیر قیمت هر تن قیر از 8 میلیون به 12 میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بیان کرد: به‌عنوان مجری پروژه‌های عمرانی در کشور باید تاکید کنم نرخ ارز در افزایش نیافته است. فقط قیمت نفت مقداری افزایش یافته که آنهم تاثیری بر قیمت قیر ندارد.

خادمی با بیان این‌که لازم است مجلس به موضوع افزایش قیمت قیر ورود پیدا کند، اضافه کرد: تمام مولفه‌های دخیل در تولید قیر از جمله برق، آب، نیروی انسانی و... با سوبسید در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، حالا چه اتفاقی افتاده که تولیدکنندگان قیر را با قیمت بین‌المللی در بازار داخلی عرضه می‌کنند.

وی با یادآوری این‌که حدود دولت مصرف کننده حدود 90 درصد قیر است، گفت: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مصرف کننده عمده قیر تولیدی کشور هستند. متاسفانه همانگونه که اشاره کردم تولید آسفالت در کشور به دلیل گرانی قیر افزایش یافته و این باعث تشدید خسارت‌ها به زیرساخت‌های جاده‌ای می شود.

وی تاکید کرد: باید در راستای تامین منافع ملی عرضه قیر از بورس خارج شود و با قیمت ثابت در اختیار مصرف‌کنندگان عمده قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه تولید آسفالت افزایش یافته قیمت قیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد