Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه شکل گیری دانشگاه کمال گرا و تمدن ساز نیاز قطعی بشر است، گفت: در این دانشگاه بین معنویت و عقلانیت پیوند شکل می گیرد و دانش و علم بشر در جهت صلح بشریت بکار گرفته می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید رضا عاملی در آئین استقبال ازدانشجویان ورودی 1400 پردیس البرز دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه موفقیت های بشر به علم و دانش پیوند خورده است، گفت: اگر ما در عرصه های مختلف سلامت، درمان، شهرسازی، علوم پایه، مهندسی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. موفق بودیم به این دلیل است که علم و دانش به کمک بشر آمده است و آرامش را برای جوامع ایجاد نموده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه ها از زمان های گذشته تا کنون پیوند ناگسستنی با جوامع داشته اند و دارند، گفت: سنت کار دانشگاهی قدمت هزاره ای دارد و این سنت همواره پاسخگوی نیازهای جوامع بوده است. بطوریکه در گذشته نیز دانشگاه ها بودند که سلامت جامعه را تامین می کردند و مشکلات مردم را حل می نمودند. اگرچه ما در زمانی گرفتار علم برای علم شدیم اما این موضوع پس از مدتی رفع شد و دانشگاه ها در خدمت بشر قرار گرفتند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقش فناوری های جدید در حل مشکلات جوامع اشاره کرد و گفت: توسعه و پیشرفت این فناوری ها به گونه ای بوده است که ما امروزه در عرصه پزشکی نزدیک به 28 تله داریم که با کمک آن علم پزشکی از راه دور ایجاد شده است.

عاملی یادآور شد: دانشگاه های ما چهار نسل را امروزه پشت سر گذاشتند که امروزه در نسل اول به بحث آموزش، در نسل دوم به بحث آموزش و پژوهش و در نسل سوم به نوآوری و در نهایت در نسل چهارم به دانشگاه شبکه ای و هم افزا تبدیل شدند که البته کشور ما در نسل سوم قرار دارد.

وی تاکید کرد: در نسل چهارم دانشگاه ها پیوند بین چند رشته ای ها و بین رشته ها شکل می گیرد و دانشگاه شبکه‌ای یک دانشگاه فناور محور است که در بستر فناوری هم افزایی ارتباطی بین همه ظرفیت ها ایجاد می‌شود.

به گفته وی وقتی دانشگاه شبکه ای و هم افزایی شکل بگیرد دانشگاه دیگر در مکان و زمان خود باقی نمی مانند بلکه با دانشگاه های محلی، ملی، منطقه ای و جهانی پیوند می خورد و ظرفیت ظهور یک دانشگاه تمدن ساز را ایجاد خواهد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما نیازمند شکل گیری یک دانشگاه تمدن ساز در جهان هستیم، گفت: وقتی این دانشگاه شکل بگیرد ظرفیت جنگ و تنش و درگیری کاهش پیدا می کند، چرا که این دانشگاه ها بودند که فناوری های جنگ را ایجاد و خشونت و ناآرامی تولید کردند اما در دانشگاه تمدن ساز تمدن صلح آمیز در جهان قالب می شود. به همین جهت در دانشگاه نسل چهارم ظرفیت‌های هم افزایی بسیار افزایش پیدا می‌کند.

عاملی در پایان تاکید کرد: شکل گیری دانشگاه های کمال گرا نیز از دیگر نیازهای قطعی بشریت است که در این دانشگاه روابط بین دانشجو و استاد بر اساس کمال گرایی آغاز می شود و تولیدات این بشر نیز در این جهت خواهد بود و پیوندی بین معنویت و عقلانیت شکل می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه ها تمدن ساز شکل گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل صبح شنبه در حاشیه سفر یکروزه به کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران، افزود: کنکور در کمال امنیت و سلامت برگزار و در یک منطقه سیل زده تکرار آزمون را داریم و داوطلبان این منطقه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری ۲ کنکور در هر سال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، کاهش اضطراب داوطلبان را از خروجی‌های این مهم دانست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در کنکور امسال چند مورد تخلف بود که به هیأت‌های مرتبط و بخش نظارت معرفی و برخورد لازم انجام گرفت.

وی از تدوین برنامه برای حمایت از نخبگان خبر داد و ابراز داشت: با هدف جذب نخبگان، فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی اجرایی شد.

زلفی گل گفت: آئین نامه جذب نخبگان در محور هیأت علمی بازنگری و نخبگان معرفی شده از طریق بنیاد ملی نخبگان نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیأت علمی ندارند.

کد خبر 6089670

دیگر خبرها

  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده
  • کمال: نظری در مورد حذف پرسپولیس ندارم
  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه