Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین توکلی گفت: طرح تجمیع یکپارچگی اراضی درلرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان؛  توکلی در سفر به لرستان ، اظهارکرد :  یکی از اهداف وبرنامه ما در استان لرستان درحوزه اجرای قانون جلوگیری از خرد شدن و مشکلات فنی و اقتصادی است.

 مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره برداری سازمان امور اراضی کشور افزود: بخشی از کشاورزی ما در سنوات گذشته بر اساس قوانینی که وجود داشته خرد شده و همین امر باعث کاهش بهره‌وری اراضی شده است واز اهداف این قانون؛ تجمیع یکپارچه این اراضی وصدور مجوز تجمیع به شکل قانونی است تا برای فروش،خرید ومعاوضه بهره وران یا مالکان  مشکلی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره  به نقش رسانه وترویج، تصریح کرد: عملیاتی کردن این پروژه برای تشویق و ترغیب کشاورزان  نیاز به اطلاع رسانی، آموزش و ترویج دارد که ما نیز سعی داریم از تمام ظرفیت های انسانی،فرهنگی ورسانه ای جهت اجرایی شدن این طرح مهم برای کشاورزی علمی تر و اقتصادی تر  استفاده کنیم .

توکلی با اشاره  به میزان اراضی پراکنده و غیر یکپارچگی دراستان ، یادآورشد: درحال حاضر سطوح زیادی  از اراضی استان به صورت پراکنده  است که ما می توانیم آنها را طبق  آیین‌نامه وقوانین در این راستا برای کشت محصولات کشاورزی با راندمان تولید بالا و اقتصادی تر انجام دهیم .

مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره برداری سازمان امور اراضی کشورگفت: باتوجه به این که این طرح تقاضا محور است بنابراین تمام بهره برداران  برای افزایش تولید و افزایش بهبود عملکرد و صرفه جویی در مصرف منابع آب در این زمینه می‌تواند مشارکت کنند و ما نیز زمینه های کاری ازقبیل ردیف اعتباری وفنی برای این طرح لحاظ میکنیم تاآن رابه اتمام برسانیم.

او بیان کرد:اززمان اجرایی شدن این طرح درسطح کشورشاهد استقبال خوبی ازجانب مالکان بودیم  ودر  اجرای این طرح ازمتقاضیان و مالکان می خواهیم در قالب تشکل ها اقدام کنند چون اعتبارات وحمایت ها درچارچوب وساختار تشکل ها از قبیل کاداستر،کانال های آبی و سیستم نوین آبیاری صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، محمد هادی‌زاده اظهار داشت: برای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 51 مورد تغییرکاربری غیرمجاز قلع و قمع شدند.

وی افزود: این موارد به مساحت 17 هزار و 20 مترمربع در اراضی کشاورزی روستا‌های تازه‌آباد و فرامده از توابع بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه این تغییرکاربری بصورت تفکیک، شن ریزی، دیوارکشی و بنای نیمه کاره بود، تصریح کرد: به منظور حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و استمرار تولید، این احکام با همکاری و هماهنگی مؤثر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا شد.

هادی‌زاده  با بیان اینکه هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی، ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی است، گفت: در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه 131 اطلاع رسانی کنند.

وی از مردم خواست با خودداری از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و به صورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شدند و با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر قبل از هرگونه ساخت و ساز، از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده در لرستان
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد