Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه چین در واکنش به شایعاتی درباره تلاش آمریکا برای جایگزین کردن طرحی به جای "ابتکار یک کمربند یک جاده" واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی جی تی ان،‌ وزارت خارجه چین به گزارشاتی درباره طرح آتی زیرساختی آمریکا برای تقابل با "ابتکار یک کمربند یک جاده" انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری خود گفت که فضای کافی برای همکاری جهانی در این موضوع وجود دارد و چیزی به اسم رقابت و یا جایگزینی برای یک ابتکار با ابتکار دیگر وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت طی 8 سال گذشته "ابتکار یک کمربند یک جاده" پیشرفت زیادی داشته و به یکی از بزرگترین چارچوب های همکاری بین‌المللی تبدیل شده است.

در اجلاس سه روزه رهبران گروه جی هفت که خردادماه برگزار شد، این گروه از یک طرح ابتکار سبز (CGI) رونمایی کردند. این طرح عظیم سرمایه گذاری در زیرساخت ها با هدف مقابله با طرح یک کمربند یک جاده چین (BRI) و مقابله با رشد نفوذ جهانی پکن است.

اگرچه دامنه دقیق CGI هنوز مشخص نیست، اما به احتمال زیاد توسعه زیرساخت های ایندوپاسیفیک با حمایت ایالات متحده، استرالیا و ژاپن، که شفافیت مالی و پایداری محیط زیست هر پروژه را در کنار تأثیر آن بر اقتصاد در اولویت قرار می دهد هدف قرار می دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تنش آمریکا و چین یک کمربند یک جاده تنش آمریکا و چین یک کمربند یک جاده ابتکار یک کمربند یک جاده وزارت خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • کمربند ایمنی را ببندید تا زنده بمانید! (عکس)
  • هرمزگان پیشتاز در ابتکار و تحول قضائی
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست