Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:17:33 GMT

برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برای هفته کتاب

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۷۵۰۷

برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برای هفته کتاب

دبیر بیست و نهمین دوره هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به تشریح برگزاری برنامه‌های نهاد در ایام هفته کتاب پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه با حضور مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی و دبیر این دوره از هفته کتاب نهاد، مهدی توکلیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد، سیدباقر میرعبدالهی، مدیرکل تامین منابع نهاد، اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها، هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی نهاد و جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی با ارائه گزارشی از برنامه‌های این نهاد برای  هفته کتاب گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور علی‌رغم شرایط کرونایی در دو سال گذشته تلاش کرده روند فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی به صورت مستمر پیش برود و امسال نیز در ادامه همین روند به صورت منظم‌تر و منسجم‌تر برنامه‌های متنوع و متعددی را برای هفته کتاب تدارک دیده است.

دبیر بیست و نهمین دوره هفته کتاب در نهاد افزود: در آستانه هفته کتاب فردا (چهارشنبه ۱۹ آبان) برگزاری اختتامیه و مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» همراه با برپایی نمایشگاه از آثار برگزیده و رونمایی از کتاب آثار را خواهیم داشت. همچنین طرح پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی در ایام هفته کتاب را با شعار «کتاب را همنشین خانواده‌های ایرانی کنیم» از روز شنبه (۲۲ آبان‌ماه) آغاز خواهیم کرد. در این هفته حدود ۱۸ بازگشایی و افتتاح شامل کتابخانه‌های روستایی، سیار و پیشخان کتابخانه انجام خواهد شد. طرح بخشودگی جرایم دیرکرد نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است که از ۲۲ آبان تا ۱ آذر اجرایی خواهد شد.

مهدی رمضانی درباره سایر برنامه های نهاد در هفته کتاب گفت: نشست خاطره‌گویی کتابداران با مشارکت ۱۰ استان خوزستان، قم، خراسان رضوی، مازندران، سمنان، خراسان جنوبی، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان را خواهیم داشت، همچنین وبینار معرفی و انتشار «جایزه خدمات کتابخانه (برون‌کتابخانه‌ای)» با مشارکت انجمن ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران، ویژه کتابداران روز ۲۳ آبان برگزار خواهد شد. روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه که به لحاظ رسمی آغاز هفته کتاب  محسوب می‌شود، همایش تجلیل از کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور با حضور وزیر در تالار وحدت برگزار می‌شود که طی آن کتابدار و مسئول برتر کتابخانه، صفحه برتر مجازی، کتابخانه برتر، کتابخوان برتر، انجمن برتر و خیرین معرفی خواهند شد. این برنامه همزمان به‌صورت منطقه‌ای در استان‌های مختلف کشور از  ۲۵ آبان تا ۱ آذر برگزار خواهد شد. همچنین در آغاز هفته کتاب، طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های سراسر کشور آغاز خواهد شد.

به گفته او، «همایش طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی»، اجرای طرح کتابدار افتخاری یا کتابیار با محوریت دانش‌آموزان، ارسال ۲۰۰ عنوان کتاب به کتابخانه‌های سیار، برگزاری نشست کتابخوان خانوادگی و تقدیر از خانواده برتر در سطح استان با محوریت استان‌های فارس، اردبیل، گیلان، هرمزگان، آذربایجان غربی و کردستان، برگزاری نشست مشاوره با عنوان «چگونه هر سال ۱۰۰ کتاب بخوانیم»‌، رونمایی و عملیاتی کردن «سامانه مشاوره کتابدار»،  برگزاری نشست مشاعره با موضوع کتاب با محوریت استان‌های تهران، البرز، چهارمحال و بختیاری، زنجان، لرستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و مرکزی، اجرای طرح اعضای کتابخوان قصه‌گو با محوریت حوزه کودک و نوجوان، انتشار فراخوان «مسابقه طراحی خدمت» با مشارکت انجمن ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران ویژه پژوهشگران و برگزاری نشست کتابخوان ویژه استادان دانشگاه با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی، از برنامه‌های  این نهاد برای هفته کتاب خواهد بود.

رمضانی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در نهاد در سطح استانی اظهار کرد: برگزاری ۳۳۰ برنامه در سطح استان‌ها با محوریت معرفی کتاب، ایستگاه‌های مطالعه و برنامه‌هایی از این دست با محوریت حوزه مخاطبان کودک و نوجوان طراحی شده است. همچنین بیش از ۱۰ هزار برنامه کتابخانه‌ای در سرفصل‌هایی چون نقد کتاب، رونمایی کتاب، کارگاه‌های آموزشی در بیش از ۱۱۵ سرفصل، جمع‌خوانی کتاب، جلسات شعرخوانی، نشست‌ها و وبینارهای فرهنگی و ادبی، محافل قرآنی، فعالیت‌های بخش کودک اعم از قصه‌گویی، اوریگامی، نمایش خلاق و... تدارک دیده شده که امکان اتصال جامعه کتابخوان با کتابخانه‌ها را فراهم می‌آورد.

او در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به استقبال مخاطبان از یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و تمدید آن از افزایش جوایز نقدی این جشنواره خبر داد و گفت: امسال برای جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح ملی ۱۵۶ جایزه در نظر گرفتیم. همچنین به ازای هر کتابخانه ۲۰ جایزه پیش‌بینی شده است و در شهرستان‌ها هم برای خانواده تا هشت جایزه در نظر گرفته شده است.

در پایان این مراسم از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رونمایی شد. 

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزاری نشست هفته کتاب خواهد شد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران

تین نیوز

تیرماه امسال رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران برگزار می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری "رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در تیرماه سال جاری خبرداد و گفت: هریک از فرودگاه های کشور دارای ظرفیت های سرمایه گذاری است که در قالب اطلس جامع سرمایه گذاری فرودگاه های کشور گردآوری شده و بناست در چنین رویدادی به سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی ارائه شود.

علی عبدی اظهار کرد: معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی بر حسب وظیفه باید ضمن درنظر گرفتن منافع شرکت، شرایط را به گونه ای فراهم کند تا باتوجه به اوضاع اقتصادی، سیاسی و بین المللی در آینده آسیبی به اقتصاد شرکت فرودگاه ها وارد نشود.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها باید به نحوی فراهم شود تا همواره شاهد رشد اقتصادی شرکت فرودگاه ها باشیم، گفت: درحال حاضر عمده تمرکز شرکت بر درآمد ناشی از پروازهای عبوری است اما اعتقاد داریم که این نوع درآمد باعث شده تا از بسیاری فرصت های درآمدی دیگر غافل شویم.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه در آینده ممکن است بحث درآمدهای هوانوردی دستخوش تغییر شود، گفت: این نوع درآمد هیچ گاه درآمد پایداری نیست و باید زیرساخت لازم برای ایجاد درآمدهای ثابت و پایدار ایجاد شود تا شرکت با تحولات سیاسی و بین المللی دچار ضرر و زیان نشود. بنابراین می بایست علاوه بر تلاش برای افزایش درآمد پروازهای عبوری، از ظرفیت های بالقوه موجود در فرودگاه های کشور به نحوی استفاده شود که شاهد افزایش درآمدهای پایدار در سایر حوزه های هوانوردی و همچنین درآمدهای غیر هوانوردی باشیم.

عبدی با بیان اینکه بیم آن می رود؛ با ضربه خوردن به درآمد ناشی از پروازهای عبوری، شرکت فرودگاه ها دچار مشکلات اساسی در پیشبرد طرح های توسعه فرودگاه ها و حتی انجام امورات جاری شرکت همچون پرداخت حقوق و دستمزد شود، گفت: کاپیتان نخجوانی بر مبنای نظر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت ماموریت داده اند که سرمایه گذاری در فرودگاه های سراسر کشور به عنوان یک راهکار اساسی برای ایجاد درآمد ثابت و پایدار در دستورکار قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به شعار امسال که مقام معظم رهبری بر جهش تولید با مشارکت مردم تاکید داشته اند، گفت: بدون شک با مشارکت مردم و سرمایه گزاران بخش خصوصی می توان تمامی فرصت های درآمدی را احصا کرد و جلوه ای تازه از فرودگاه های ایران در جهان به نمایش گذاشت.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی گفت: در تیر ماه امسال، "رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در سالن اجلاس سران باحضور وزیر راه و شهرسازی، کاپیتان نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، مسئولان مربوطه، سفیران کشورهای هدف در ایران و سفیران ایران در سایر کشورها، اتاق های بازرگانی، اتاق های صنعت و معدن، فعالین تجاری و اقتصادی و صاحبان بنگاه های اقتصادی برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران