Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین علوی ظهر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تأسیس شوراهای حل اختلاف و تجلیل از اعضای برتر این شوراها در دادگستری اردبیل اظهار کرد: بعد از گذشت ۱۹ سال شوراهای حل اختلاف جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده و نگرش به حوزه صلح و سازش مثبت و متقن است.

وی تصریح کرد: ما در سال گذشته تمام تلاشمان را انجام دادیم تا با تلاشی مؤثر سازماندهی نیروها را در شوراهای حل اختلاف اعم از ستادی و اعضای و شورای حل اختلاف انجام دهیم تا خروجی کار به شکل مطلوب و مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: در سال گذشته ما موفق شدیم با حضور در مناطق شهری و روستایی و بازرسی از شعب شورای حل اختلاف روی دو موضوع آموزش و نظارت متمرکز شویم که این کار نتایج مثبتی را نیز به همراه داشت.

علوی افزود: در سال گذشته به رغم شیوع کرونا ما آموزش‌های همکاران و نیروهای فعال در شوراهای حل اختلاف را نادیده نگرفتیم و سعی و تلاشمان بر این بوده تا آموزش‌ها را به صورت حضوری و مجازی انجام دهیم که این اقدامات به ارتقا فعالیت شوراهای حل اختلاف منجر شد.

وی به رسیدگی سریع و در بستر الکترونیکی پرونده‌های شورای حصر وراثت و تأمین دلیل اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل افزایش حضور مردم در این شعب احتمال شیوع کرونا وجود داشت که سعی کردیم با الکترونیکی کردن رسیدگی به این پرونده‌ها شرایط را از حالت فیزیکی تغییر دهیم.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با پالایش پرونده‌ها سعی کردیم تا صدور آرا و پرونده‌های منجر به صلح و سازش را به صورت منظم در دفاتر اداری بایگانی کرده و نسبت به رسیدگی سریع پرونده‌های باقیمانده نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی رتبه دوم شوراهای حل اختلاف استان را در بررسی ملی یادآور شد و اضافه کرد: ما در کسب این جایگاه ارزشمند مدیون حمایت دادگستری استان هستیم که بخشی از پرونده‌ها از سوی قضات به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده و ما سعی کردیم رسیدگی سریع به این پرونده‌ها را انجام دهیم.

علوی بیان کرد: در سال گذشته با جلب رضایت شاکیان در ۱۷ فقره پرونده قتل صلح و سازش برقرار شده و در ۷ ماهه امسال نیز ۵ فقره پرونده به مصالحه منجر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هم اکنون نیز ۹ فقره پرونده در دست اقدام است که امیدواریم در ماه‌های آینده با قطعی شدن مصالحه در این پرونده‌ها بتوانیم زمینه رضایت شاکیان را مهیا کنیم.

علوی تصریح کرد: در ۷ ماهه امسال ۶۲ هزار و ۱۵ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شده که ۶۰ هزار پرونده مختومه شده است.

وی در ادامه گفت: از بین این پرونده‌ها ۱۶ هزار فقره منجر به صلح و سازش شده که ۳۷ درصد پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

علوی در مورد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد افزود: با تلاش شعب تخصصی شورای حل اختلاف در زندان و ستاد دیه در سال گذشته ۶۳۴ نفر و ۷ ماهه امسال نیز ۳۲۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل اصلاح امور در بین افراد جامعه را از توصیه‌های مکتب اسلام بیان کرد و ادامه داد: امیدواریم همه رسانه‌ها به تقویت فرهنگ صلح و سازش کمک کرده و بیش از هر زمان دیگر محبت و صمیمیت را در بین مردم گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از برترین‌های اعضای شورای حل اختلاف استان اردبیل تجلیل و تکریم شد.

کد خبر 5347682

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای حل اختلاف پرونده قضایی سید حسین علوی صلح و سازش آزادی زندانیان زندانیان جرایم غیر عمد خدمات الکترونیکی قضایی قتل ویروس کرونا بوشهر یوم الله 13 آبان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان واکسن کرونا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران استانداری سمنان کرمانشاه سفر استانی اردبیل شوراهای حل اختلاف حل اختلاف استان شورای حل اختلاف پرونده ها سال گذشته فقره پرونده انجام دهیم صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با اشاره به آغاز طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام گفت: در این طرح پرونده‌های مربوط به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز که سال‌های گذشته مختومه شده است؛ به طور ویژه دوباره بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمود اسپانلو در جمع دادستان‌های گلستان و معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار کرد: طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام آغاز شده است که در این طرح همه پرونده‌های موجود در واحد‌های اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز که سال‌های گذشته مختومه شده است، دوباره بررسی و نظارت می‌شود.

وی از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده‌های مربوط به پولشویی است.

اسپانلو افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد.


دادستان مرکز استان راه اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را ۲ اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان عنوان کرد.


وی ادامه داد: سال گذشته با همت دادستان‌های سراسر استان ۴۲۹ بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی انجام شد که در نتیجه آن مشکلات بخش تولید استان از دستگاه‌های اجرایی پیگیری و رفع شد.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف حدود ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید ۸۰ هکتار جنگل و ۴۹۸ هکتار مرتع، مسدود کردن ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود

دیگر خبرها

  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲