Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@19:02:50 GMT

کودکان کار به تماشای «آرزوهای یک موش کور» نشستند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۷۶۰۹

کودکان کار به تماشای «آرزوهای یک موش کور» نشستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ۳۰ کودک و نوجوان کار و اتباع مهاجر افغان روز یکشنبه ۱۶ آبان به تماشای نمایش «آرزوهای یک موش کور» به کارگردانی وحید نفر در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشستند.

این دعوت با هدف دسترسی قشر آسیب‌پذیر جامعه به فضاهای فرهنگی و هنری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیرباز از طبقات کم‌برخوردار و کودکان در معرض آسیب حمایت کرده و تاکنون کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست، کار و ... از تئاترهای این مرکز دیدن کرده‌اند.

نمایش «آرزوهای یک موش کور» از ساعت ۱۷ در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران پذیرای مخاطبان است.

این نمایش به نویسندگی سعید ابک داستان موش کوری است که در یک‌ شب مهتابی تصمیم می‌گیرد از خانه‌اش در زیرزمین بیرون بیاید و در پی آرزویش که دیدن خورشید است برود. موش کور در مسیر خود با حیوانات جنگل روبرو شده و ماجراهای شگفت‌انگیزی برایش اتفاق می‌افتد.

نمایش «حیاط خانه ما» به کارگردانی وحید خسروی نیز ساعت ۱۶:۱۵ در سالن گلستان این مرکز ویژه خردسالان و کودکان در حال اجراست.

کد خبر 5347737 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: کودکان کار وحید نفر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تئاتر ایران کامبیز درم بخش تئاتر ایران کارگردان تئاتر حضور هنر ایران در جهان فیلم سینمایی درگذشت چهره ها هنرمندان تئاتر جشنواره فیلم فجر فرانسه فیلم کوتاه جشنواره سینمایی فیلم منصور تله فیلم خانه هنرمندان ایران موش کور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد و در بین این آثار اثر تولیدات واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان نیز برگزیده شد. اکبر آیین افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده تولید حوزه هنری استان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر بچه های مسجد پذیرفته شد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسراییل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت