Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر،نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رؤسای سازمانهای عقیدتی سیاسی ، حفاظت اطلاعات و همچنین مدیران عامل سازمانهای وزارت دفاع در ستاد وزارت دفاع برگزار شد.

امیر آشتیانی در این نشست با تأکید بر انتقال تجارب صنعت دفاعی به حوزههای غیر نظامی در راستای کمک به توسعه اقتصادی کشور گفت: طی این سال‌ها وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با استفاده از سرریز دانش و فناوری‌های دفاعی به بخش‌های غیر نظامی و بویژه بخش خصوصی کمک‌های شایانی را به توسعه صنعت کشور همانند صنایع هوایی، دریایی، خودروسازی، خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسترهای موجود در وزارت دفاع اعم صنعت و و فن آوری امکان حمایت از تولید اقلام و محصولاتی که نیاز اساسی مردم است را فراهم می کند و در این زمینه آماده همکاری صنعتی و فن آوری با بخش های دولتی و خصوصی هستیم.

وزیر دفاع با اشاره به مسئله اقتصاد مولد و درون زا به عنوان یکی از اولویت های اصلی، گفت: حمایت و تعامل مجلس شورای اسلامی با وزارت دفاع، قطعا در پیشبرد اهداف دفاعی اقتصادی و ملی کشور، مؤثر خواهد بود.

کد خبر 5347738

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا آشتیانی کمیسیون صنایع و معادن مجلس وزیردفاع مجلس شورای اسلامی صحن مجلس رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ بازار بورس حسین امیرعبداللهیان ارتش جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده امریکا برجام رزمایش محمد باقر قالیباف نیروی دریایی ارتش سید احسان خاندوزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حسین امیر عبداللهیان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور

مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت گفت: موضوع اصلی ما خوراک صنعت پتروشیمی ها است و ما وظیفه داریم راهبرد رهبر انقلاب به سرانجام برسد.

او افزود: صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی توانسته خوب عمل کند چرا که در گذشته هیچ سرمایه‌گذاری انجام نشد،امروز ما بیش از ۷۵ مجتمع پتروشیمی در کشور به صورت فعال داریم که مجموع تولید این مجموعه‌ها بالای ۹۳ میلیون تن در سال است. امسال تلاش ما این است که با جهش بلندی از مرز ۱۰۰ میلیون تن تولید عبور کنیم.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: حدود ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی دو سال و نیم آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه‌ها کشور نخواهیم دید. برای مشعل‌های صنعت پتروشیمی هم برنامه ریزی شده و در حال حاضر نیمی از مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش است. باقی مانده نیز مطابق برنامه تا ۳ سال آینده جمع آوری شود.

مهمترین راهبرد صنعت پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی‌ها است و از این لحاظ بی نیاز شویم.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد