Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسحاق انصاری امام جمعه اهل سنت شهرستان لارستان با حضور در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان و دیدار با رئیس این دانشگاه از فعالیت‌های وی و دفتر تقریب مذاهب مستقر در واحد لارستان قدردانی کرد.

ارتباط هدهفمند دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با دفتر تقریب مذاهب

انصاری امام جمعه اهل سنت شهرستان لارستان با تجلیل از سخنان وحدت‌بخش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان بین علمای شیعه و سنی گفت: تنها راه نجات امت اسلامی پرهیز از تنش‌های بیهوده، دوری از اختلافات و تنش‌های بی‌حاصلی است که  ریشه آن، دشمنان اسلام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: باید با دقت نظر و توجه به ابعاد مختلف مسئله وحدت و با به رسمیت شناختن اختلافات در فقه و کلام شیعه و سنی، مانع از تندروی‌ها و افراط‌گری‌های کسانی شد که با وحدت مذهبی و انسجام ملی میانه خوبی ندارد.

انصاری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از پیامبر (ص) تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) وقتی به سایر ادیان ابراهیمی نگاه انسانی توجه دارد، امت ایشان که دارای مشترکات بزرگی از جمله قرآن، قبله، محبت اهل بیت (ع) و مودت عترت رسول‌الله(ص) هستند باید الگویی نمونه در پرهیز از تنش و دوری از اختلاف و چند دستگی باشند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان لارستان، آمادگی خود را برای همکاری با دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان و برگزاری نشست‌های مشترک در این زمینه اعلام کرد و ادامه داد: دفتر تقریب مذاهب اسلامی باید عامل مهمی در انسجام اجتماعی و هویت‌بخشی به مقوله مهم وحدت باشد.

نگاه وحدت‌گرایانه علما عامل اخوت در شهرستان لارستان

مهدی زارع  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیز افزود: باید با نگاه وحدت‌گرایانه علما فضای منطقه‌ای ما بیش از پیش به سمت اخوت، پیشرفت، تعالی و توسعه همه‌جانبه در سایه قرآن، سنت و عترت سوق داده شود.

او با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اضافه کرد: وقتی خداوند به پیامبر اکرم(ص) دستور می‌دهد به اهل کتاب متذکر شود که بیایید براساس کلمه واحد دور هم جمع شویم، باید امت اسلامی از این موضوع درس گرفته و نمونه‌ای موفق از اتحاد و همدلی حقیقی باشند.

زارع اظهار کرد: تا زمانی که مشکلات خود را رفع نکنیم و بر اختلافات فقهی و کلامی خود تمرکز کنیم، دشمنان اسلام این موضوع را پاشنه آشیل ما تلقی کرده و از آن به‌عنوان عاملی موثر برای نفوذ بر جوامع اسلامی بهره می برند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با تاکید بر راهبرد کلان طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تقویت دفاتر تقریب مذاهب اسلامی، خواستار هم‌افزایی اندیشمندان و علمای برجسته شیعه و سنی منطقه با دفتر تقریب مذاهب اسلامی مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان شد.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقریب مذاهب اسلامی دفتر تقریب مذاهب شهرستان لارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش برادران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور تیم‌هایی از واحد‌های دانشگاهی بروجرد، اراک، همدان و سنندج برگزار شد.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد متشکل از عباس نقوی، سیدحسین موسوی، محسن ظفری و هادی چنور در این مسابقات شرکت کرده بود که در پایان تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به مقام نخست رسید و تیم‌های بروجرد و سنندج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش انفرادی این مسابقات عباس نقوی از واحد بروجرد به مقام دوم رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری