Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامعلی صادقی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی مطابق ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، در نیمه نخست امسال ۶۰۰ هزار متر مربع از کشتزار‌های منطقه گلبهار، که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری یافته بود، با حضور تیم اجرایی شورای حفظ حقوق بیت المال به حالت سابق بازگردانده شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همچنین با پیگیری‌های مستمر و حضور میدانی دادستانی، بیش از ۶۸۰ هزار متر مربع از ساخت و ساز‌ها و دیوارکشی‌های غیرمجاز زمین‌های کشاورزی در منطقه طرقبه و شاندیز قلع و قمع و برچیده شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی ادامه داد: آزادسازی هفت هزار متر مربع از زمین‌های زراعی و ملی، در پهنه ارتفاعات جنوبی مشهد از دیگر اقدامات این شورا در امسال بوده است.

صادقی بیان کرد: همچنین به تمام مدیران و دست اندرکاران هشدار داده شد تا به دقت به وظایف قانونی خود عمل کنند و با اقدامات پیشگیرانه مانع دست اندازی به اموال دولتی شوند در غیر این صورت با هرگونه ترک فعل که منجر به تضییع حقوق بیت المال شود، در چهارچوب موازین قانونی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام//ت.ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی منابع طبیعی رفع تصرف اراضی متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد

جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ اعلام کرد: تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی دولتی جلوگیری شد.

سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با تاکید بر اهمیت مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در حیطه وظایف سازمان جهاد کشاورزی، اظهار کرد: طی آخرین عملیاتی که از سوی از اداره صورت گرفت ۱۷۵ هکتار از اراضی تصرف شده چهارباغ آزاد سازی شد.

مدیر اداره جهادکشاورزی چهارباغ ادامه داد: این تغییر کاربری‌ها در روستای «قوهه» بخش مرکزی در حال وقوع بود که با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی، عوامل نیروی انتظامی، یگان امداد، کلانتری‌های تابعه و با همکاری شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات رسان برق و گاز نسبت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات مقتضی به انجام رسید.

محمدی ارزش اراضی که از تغییر کاربری آن جلوگیری شده را حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این اراضی در ۱۶۰ قطعه تعریف شده بود، اضافه کرد: در خصوص دیوارکشی غیرمجاز، ویلا و بنای غیرمجاز در حال ساخت، دپوی مصالح، استخر و محوطه سازی اقدامات قانونی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ افزود: بنای غیرمجاز در حال ساخت ۱۲ مورد به مساحت تقریبی ۳۵۰۰ مترمربع، دپوی مصالح ۵۰ مورد مساحت تقریبی ۱۱۰۰۰ مترمربع و استخر ۹ مورد به مساحت تقریبی ۱۵۰ مترمربع تخریب و آزادسازی شد.

به گفته محمدی محوطه سازی ۴۵ مورد به مساحت تقریبی ۷۵۰۰ مترمربع، که اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها نسبت به مستحدثات غیرمجاز مذکور صورت پذیرفت؛ همچنین تعداد ۶ انشعاب برق غیر مجاز و ۷ مورد انشعاب گاز غیر مجاز با همکاری عوامل محترم اداره خدمات رسان برق و گاز قطع و جمع آوری شد.

کد خبر 750867

دیگر خبرها

  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد