Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:08:55 GMT

۲۰ درصد از کودکان مدرسه‌ای چاق هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۸۸۶۶

۲۰ درصد از کودکان مدرسه‌ای چاق هستند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اظهار کرد: برنامه‌های امنیت غذایی در کشور آغاز و در برخی از مناطق سو تغذیه هشت برابر سایر استان‌ها است. ۲۰ درصد از کودکان مدرسه دچار اضافه وزن و چاقی هستند و یکی از برنامه‌های ما کنترل اضافه وزن در بین کودکان و نوجوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس برنامه‌های اجرایی عوامل‌های ریسک برای کودکان زیر پنج سال که دچار سو تغذیه بوده اقدامات خوبی را انجام داده ایم.

او افزود: امروزه به دلیل تحریم‌های تحمیلی با شیوع بیماری کرونا در زمینه امنیت موادغذایی، سو تغذیه ما با مشکلات مختلفی مواجه بوده ایم.

عبدالهی گفت:اسید فولیک و آهن را توزیع شده است. برنامه‌های رفع سوتغذیه در کشور اجرا می‌شود.

در ادامه مراسم مهدی شادنوش مدیر کل دفتر مدیریت پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت اظهار کرد: همکاری خوبی با یونیسفت داریم قرار بود که باند‌های ویژه‌ای برای بیماران‌ ای بی فراهم کنند که این کار از طریق دفتر یونیسف برای ما ارسال شده است. در سال گذشته ۱۵۰ هزار نبولایز به خانواده‌های کودکان از طریق دفتر یونیسف در تهران داده شد و امیدوارم این همکاری‌ها در سال آینده ادامه پیدا کند و میزان نبولایزر‌ها افزایش پیدا کند. تحریم‌های ما به دلیل تحریم‌های کشور آمریکا است و سازمان غذا و دارو نتوانسته آن را تهیه می‌کند.

بیشتر بخوانید

خطر ابتلا به کرونا در کودکان چاق بیشتر است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود

بهرام عین الهی افزود: از آنجایی که مردم انتظار دارند خدمات را بصورت غیرحضوری دریافت کنند، برای اینکه داروها را درب منزل و به روز تحویل بگیرند سکوهای اینترنتی ایجاد شد.

وی ادامه داد: در واقع سکوهای اینترنتی از چگونگی دارو خبر دار نمی شوند کد رهگیری به آن‌ها داده می شود دارو را در داروخانه دریافت می کنند و در اختیار بیمار قرار می دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: البته بیماران در این زمینه مختار بوده و می توانند دارو را نیز بصورت حضوری از داروخانه تحویل بگیرند.

عین اللهی گفت: این کار بصورت آزمایشی در برخی مناطق انجام می شود و در صورت رضایتمندی سراسری خواهد بود.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه درمان کودکان زیر هفت سال بصورت رایگان در مراکز درمانی دولتی کار بنیادی بوده که در هیئت دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است، گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف و پذیرفته نشدن کودکان به سامانه ۱۹۰ زنگ بزنند چرا که همه موظف به اجرا هستند بچه ها اگر خوب درمان شوند تا ۷۰ سال عمر می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد