Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: قصدی برای افزایش سهم ۱۰ الی ۱۱ درصدی مردم در قیمت بلیط اتوبوس نداریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر روز گذشته با حضور در برنامه «تهران ۲۰» در پاسخ به سوالی در خصوص میزان کسری اتوبوس‌های شهر تهران، گفت: در حالت وضعیت اضطراری، شهر تهران حدود ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس کسری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در وضعیت عادی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهر تهران که هم اکنون نزدیک به ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال دارد، برای رسیدن به وضعیتی مطلوب، نزدیک به ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیاز دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: یک مسافر اتوبوس حدود ۱۵.۰۰۰ تومان برای شرکت واحد هزینه دارد که به طور متوسط از طریق فروش بلیط ۱.۷۰۰ تومان از مردم دریافت می‌شود.

وی تاکید کرد: ما قصدی نداریم که این سهم ۱۰ الی ۱۱ درصدی مردم را افزایش بدهیم.

در ادامه نیز محمود ترفع مدیر عامل و نایب رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه صرفاً منتظر منابع مالی شهرداری نمانده‌ایم، افزود: به راهکار‌های متعدد تأمین مالی برای خرید اتوبوس فکر کرده و برای آن برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم.

ترفع خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۸، پانصد میلیارد تومان اوراق دریافت کردیم که بخشی از آن هزینه شد، ولی بخش دیگر آن متأسفانه بنا به دلایلی همچنان در حساب یکی از بانک‌ها مسدود شده است. اوراق سال ۱۳۹۹ توسط بانک شهر به فوریت کارسازی کرد و چهارصد و پنجاه میلیارد تومان را از این بانک کامل تحویل گرفتیم.

وی در خصوص اوراق سال ۱۴۰۰ نیز اضافه کرد: روز گذشته خدمت مدیرعامل بانک شهر بودیم و به دنبال آنیم که زودتر از سال‌های قبل اوراق مشارکت هفتصد میلیاردی تخصیص یافته در این سال را کارسازی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهروندان اتوبوس شهر تشکری هاشمی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید

امید بی‌نظیر قائم مقام مدیرعامل شرکت خودروسازی اسنا در حاشیه تحویل ۲۲ دستگاه اتوبوس درون شهری به شهرداری تهران گفت: شرکت اسنا از معدود تولید کنندگان اتوبوس‌های شهری است که نسبت به اجرای تعهدات خود در موعد مقرر جدیت دارد. وی در همین رابطه یادآور شد، تحویل 22 دستگاه اتوبوس به دلیل مجوزهای حمل و نقلی بوده و روند تحویل در هفته‌ها و ماههای آتی ادامه دارد.

بی‌نظیر در خصوص برنامه شرکت برای انعقاد قرار داد با دیگر شهرها گفت: با تعداد شهرداری‌های شهرهای بزرگ برای تامین و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی وارد مذاکره و امضا تفاهمنامه و حتی عقد قرارداد شده‌ایم و همواره توانسته‌ایم بموقع به تعهدات خود عمل کنیم.
تبریز و اصفهان و تهران از جمله‌ کلانشهرهایی که با قرارداد بسته و طبق قرارداد اتوبوس تحویل داده شده است. با کلانشهرهای دیگر هم تفاهمنامه و‌مذاکرات داشته  که امیدواریم تبدیل به قراردادهای اجرایی شود.

وی گفت: شرکت اسنا آمادگی دارد اتوبوس‌های تک کابین 12 متری، اتوبوس دو کابین BRT و تک کابین برقی مورد نیاز شهرداری‌ها را تامین کند و به سرعت نیاز فوری شهرداری‌ها را برطرف کند.

به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت اسنا، اتوبوس‌های 12 متری از سال گذشته بعد از تبریز تحویل کلانشهر تهران شده و این روند در خصوص شهرداری‌های اصفهان و تهران ادامه خواهد داشت. اتوبوس‌های BRT اسنا از سالیان گذشته همواره به مردم شهرهای تبریز، اصفهان و تهران خدمات ارائه می‌دهند و شهروندان این کلانشهرها علیرغم گذشته سالیان طولانی بکارگیری و فعالیت رضایت دارند.

بی‌نظیر در خصوص قرارداد این شرکت با شهرداری اصفهان گفت: قرارداد نسل جدید اتوبوسهای دوکابین BRT تولیدی اسنا نیز با شهرداری اصفهان امضا شده و تا پایان اردیبهشت بخشی از این قرارداد به شهرداری اصفهان تحویل داده می‌شود.

شرکت اسنا مدرن‌ترین و با امکانات‌ترین انواع اتوبوس ۱۲ و ۱۸ متری را تولید می‌کند. محصولات این شرکت از امکاناتی نظیر سیستم تهویه هوا، امکانات ویژه افراد کم‌توان و سالمند و فناوری‌های پیشرفته ایمنی از مسافران برخوردار بوده و با اتکا به توان مهندسان و کارگران ایرانی طراحی و تولید شده‌اند. 
تمامی صندلی‌های این اتوبوس‌ها پورت اختصاصی شارژ USB دارند و مسافران تا رسیدن به مقصد می‌توانند تلفن خود را نیز شارژ کنند. همچنین در اتوبوس‌ها از سیستم شبیه‌ساز سه بعدی همه جانبه برای حفظ ایمنی در مسیرهای پرتردد استفاده شده است. زیبایی ظاهری اتوبوسهای اسنا و رنگ‌های متنوع باعث زیبایی دکوراسیون شهری و مورد توجه هموطنان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان
  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • سنگ تمام زاکانی برای چینی‌ها؛ بنرهای جنجالی شهرداری تهران برای مقایسه خودروی داخلی با چینی/ عکس
  • منچستریونایتد در حال حاضر تصمیمی برای اخراج اریک تن هاخ ندارد
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید