Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد رحمانی اداره کل آموزش و ترویج بیمه کشاورزی امروزدر جمع خبرنگاران گفت: از تعداد یک میلیون و دویست هزار نفر عضو صندوق بیمه کشاورزی در سال زراعی گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر غرامت و خسارت کشاورزی دریافت کردند؛ به بیان دیگر این صندوق سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان حق بیمه دریافت کرده و نزدیک به سه هزار میلیارد تومان غرامت پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه اعضای صندوق بیمه کشاورزی استان اصفهان در سال زراعی گذشته ۷۲ هزار نفر بودند، افزود: تنها حدود ۳۰ درصد بهره‌برداران در این استان عضو صندوق هستند که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها یعنی بیش از ۷۰ هزار نفر سال گذشته خسارت دریافت کردند.

رئیس اداره کل آموزش و ترویج بیمه کشاورزی خاطرنشان کرد: اگر تعداد افراد بیمه شده به جمعیت جامعه بیمه پذیر نزدیک شود، حق بیمه اعضا کاهش و هزینه خسارات پرداختی به آن‌ها افزایش می‌یابد و اینگونه می‌توان رضایت‌مندی بیشتری ایجاد کرد که این مهم نیاز به فرهنگسازی دارد.

رحمانی با بیان اینکه در حوزه بیمه کشاورزی با چالش بزرگی روبه رو هستیم، ابراز داشت: معضل فرهنگی در استفاده از خدمات بیمه در جامعه ما وجود دارد و استفاده خوبی از بیمه نمی‌شود، زیرا یا اطلاعات صحیحی در این باره ارائه نشده یا اینکه مؤسسات و شرکت‌های بیمه‌ای در ارائه خدمات پررنگ ظاهر نشدند.

وی با تاکید بر اینکه مأموریت بیمه، جبران خسارت نیست، خاطرنشان کرد: فسلفه وجودی بیمه مشارکت در خطر و هدف آن سرشکن و قابل تحمل کردن آسیب‌ها و ایجاد امنیت برای زیان دیدگان است.

رحمانی در پاسخ به اینکه آیا این صندوق در برابر خسارت تولیدات مازاد بر مصرف کشاورزان غرامت می‌پردازد؟ گفت: صندوق بیمه کشاورزی طبق قرارداد‌ها از محصولات کشاورزان در مقابل عوامل غیرقابل پیش‌بینی (سرمازدگی، سیل و آتش سوزی و …) در دوره تولید حمایت می‌کند وقتی محصول برداشت شد از حمایت تولید خارج می‌شود ضمن اینکه مدیریت مزرعه از سوی بهره برداران در دوره تولید برای کاهش خسارات ضروری است.

رئیس اداره کل آموزش و ترویج بیمه کشاورزی در پاسخ به اینکه در چهار سال گذشته چقدر از اعتبار خسارت نکاشت کشاورزان از سوی صنایع آب بر به صندوق بیمه کشاورزی واریز و محقق شد؟ اظهار داشت: ما هیچ پولی تاکنون از صنایع بابت اعتبار خسارت نکاشت و خشکسالی دریافت نکردیم، از منابع مدیریت بحران کمک‌هایی به صندوق بیمه پرداخت می‌شود، اما مبالغ خسارت نکاشت را خود استانداری به کشاورزان پرداخت می‌کند که بصورت کمک‌های بلاعوض است.

رحمانی با اشاره به اینکه وزیر جدید جهاد کشاورزی بر بیمه کشت‌های قراردادی متمرکز شده است، افزود: این امر کشاورزان را از حالت خرده مالکی بودن خارج می‌کند و از همان ابتدا کشاورزان بیمه هستند و تولیدات کشاورزی تجاری و صنعتی می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت بخش کشاورزی مهم است، ابراز داشت: تولید در بخش کشاورزی استراتژیک است و دولت‌ها با هدف ارتقاء سطح تولید در مدیریت آن دخالت می‌کنند؛ خرده مالکی بودن کشاورزان از دلایلی است که سبب شده تولیدات کشاورزی در کشورمان صنعتی نشود.

رئیس اداره کل آموزش و ترویج بیمه کشاورزی با بیان اینکه کشاورز در دوره تولید محصول همه بودجه و توانایی مالیش را هزینه می‌کند، اضافه کرد: اگر مکانیزم مالی نباشد مشخص نیست که سال آینده همچنان یک تولید کننده باشد یا خیر، از این رو برای حفظ امنیت غذایی کشور مکانیزم‌های حمایتی تعریف شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه مکانیزم در دو بخش مدیریت بحران و مدیریت ریسک تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: بیمه و خرید تضمینی محصولات ابزار‌های مدیریت ریسک است که قبل از وقوع مخاطره است، اما مدیریت بحران برای پس از وقوع مخاطرات است و فشار بیشتری به دولت می‌آورد و فرهنگ اعانه بگیری رواج می‌یابد.

وی با بیان اینکه سود صندوق بیمه کشاورزی در پایدار بودن و توسعه بخش کشاورزی است، گفت: یکی از راه‌های تقویت این سیستم عضویت کشاورزان کم ریسک است که در آن صورت حق بیمه‌ها را کاهش و غرامت را افزایش خواهیم داد.

غرامت معوق در سال زراعی گذشته نداشتیم

در ادامه اسماعیل ضیا رئیس اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: همه بیمه گذاران و کشاورزان و بیش از چهار میلیون بهره بردار در این حوزه می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع نسبت به ثبت نام و عضویت در این صندوق اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تا پیش از سال ۱۳۹۵ سامانه یکپارچه نداشتیم واطلاعات جزیره‌ای استفاده می‌شد که خدمات ارائه نمی‌کرد، افزود: با ساماندهی سامانه اطلاعات این صندوق هم اکنون تمامی رخداد‌ها در بیمه کشاورزی در لحظه رصد می‌شود.

رئیس اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی خاطرنشان کرد: وضعیت خسارت‌های دیمزار‌ها و همچنین استان‌های سیل زده را با رصد تصاویر ماهواره‌ای ارزیابی و در کوتاه‌ترین زمان غرامت پرداخت کردیم و سال گذشته غرامت معوق نداشتیم.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه کشاورزی محصولات کشاورزی پرداخت غرامت صندوق بیمه کشاورزی بیمه کشاورزی رئیس اداره کل سال گذشته هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری