Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رسانه های خبری؛ اتحادیه اروپا در حمایت از مقاومت لهستان در برابر ورود پناهجویان، بلاروس را به دامن زدن به بحران مهاجران با رفتارهای احمقانه متهم کرد.السکاندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس گفت که در این رویارویی و بحران، تسلیم غرب نخواهد شد.

در حالی که کمیسیون اروپا مینسک را به اعمال تحریم های بیشتر تهدید کرده، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، خواستار کمک مالی این نهاد به مینسک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لهستان و دیگر اعضای اتحادیه اروپا، دولت میسنک را به تشویق مهاجرت غیرقانونی از خاورمیانه، افغانستان و آفریقا برای گذر از مرز لهستان و ورود به اتحادیه اروپا به تلافی تحریم های این نهاد علیه بلاروس متهم کرده است. اندری دودا رئیس جمهوری لهستان نیز دولت بلاروس را به حمله مرزی به کشورش متهم کرد.

اما دولت مینسک که از حمایت مسکو برخوردار است با تکذیب تشویق بحران مهاجران، اروپا و ایالات متحده را در ایجاد معضل برای پناهجویان سرگردان، مقصر دانست.

کمیسیون اروپا ادعا کرده که بلاروس به مهاجران به صورت غیرقانونی گذر آسان از مرز این کشور با لهستان را برای ورود به خاک اتحادیه اروپا، پیشنهاد می کند.

گردآمدن گروه بزرگی از پناهجویان از بعد از ظهر ۸ نوامبر (۱۷ آبان ماه) در بلاروس و نزدیکی بزرگراه منتهی به مرز لهستان، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. مسئله پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس در روزهای اخیر با حضور هزاران تن در این نقطه و جلوگیری نیروهای ویژه لهستان از ورود غیرقانونی به خاک این کشور، وضعیت بحرانی یافته است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با اسقف اعظم «پل ریچارد گالاگر»، وزیر خارجه واتیکان، گفت که  وضعیت مهاجران در مرز بلاروس با لهستان و لیتوانی باید مطابق با استانداردهای حقوق بشردوستانه تنظیم شود.

لاوروف درباره بحران مهاجرت در مرز بلاروس با لهستان و لیتوانی تصریح کرد: این مشکلات از سیاستی که کشورهای غربی از جمله ناتو و اتحادیه اروپا، سال‌هاست در قبال خاورمیانه دنبال می‌کنند، رشد می‌کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز امروز در جمع رسانه ها، وضعیت حضور شمار زیادی از پناهجویان در مرز لهستان و لیتوانی را بسیار نگران کننده خواند.

وی با تاکید بر توجه به بعد انسانی این مساله و اینکه در بین پناهجویان شمار زیادی زن و کودک وجود دارد خاطرنشان کرد که این مساله، رفتار مسئولانه تر کشورهای مرتبط با این مساله را می طلبد.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا ورشو خاورمیانه لهستان بلاروس كميسيون اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ورشو خاورمیانه اتحادیه اروپا ورشو خاورمیانه لهستان بلاروس كميسيون اروپا اتحادیه اروپا مرز لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است

نماینده ایرلند در پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی اولین طرفی بود که به منافع ایران حمله کرد، گفت اتحادیه اروپا در جنایات منطقه هم‌دست بوده و لکه ننگی است بر دامن بشریت.

به گزارش ایسنا، «میک والاس» عضو پارلمان اروپا در بروکسل گفت: «این نهاد (اتحادیه اروپا) نمی‌تواند درباره اینکه چه کسی برای اولین‌بار به دیگری حمله کرد، حقیقت را بیان کند. این اسرائیل بود که در ابتدا به (کنسولگری) ایران حمله کرد؛ اما این نهاد یک جهان‌بینی استعماری دارد.»

او ادامه داد: «چطور از مردم خاورمیانه تا این حد متنفر شدید که سعی دارید آن‌ها را خارج از قلمرو قوانین بین‌المللی محسوب کنید؟ کشورهای اتحادیه اروپا در ۵ سال گذشته از طریق فروش تسلیحات و مداخله نظامی مستقیم، در جنگ یمن با ۴۰۰ هزار کشته، در نسل‌کشی غزه با ۱۰۰ هزار کشته و مجروح و همچنین در تحریم علیه سوریه و ایران که هر سال موجب ده‌ها هزار مرگ قابل‌پیشگیری می‌شود، همدست بوده‌اند.»

این سیاستمدار که از سال ۲۰۱۹ یکی از نمایندگان ایرلند در پارلمان اروپاست، گفت: «ما در اینجا بحث‌های بی‌پایانی درباره حقوق بشر داریم، اما این افرادی که شما با رای خود درهم شکسته‌اید، از حقوق بشر محروم هستند. وانمود می‌کنید که اتحادیه اروپا نهادی متمدن است. با کت‌وشلوار اینجا می‌نشینید و با آرای خود افراد را به مرگ محکوم می‌کنید. شما آشکارا دروغ می‌گوید تا اقدامات خود را توجیه کنید.»

والاس این استاندارد دوگانه اعضای اتحادیه اروپا را مصداق «ابتذال شر» دانست و گفت: «این نهاد لکه ننگی است بر دامن بشریت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی