Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی سه شنبه شب به وقت تهران از تسریع برنامه‌های عملیاتی علیه ایران سخن گفت.

به نوشته روزنامه «یعدیعوت آحارانوت» سپهبد «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح (رژیم) اسرائیل در جریان سخنرانی در کمیته امور خارجی و دفاعی کنست گفت: «نیروهای اسرائیل در حال تسریع برنامه‌های عملیاتی و آمادگی خود برای مقابله با ایران و تهدید برنامه هسته‌ای نظامی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کوخاوی در ادامه اظهار داشت که ارتش اسرائیل با شش عرصه مختلف و فعال سروکار دارد.

کوخاوی افزود: «خوشحالم که بودجه تصویب شده به ما اجازه می‌دهد تا با این طیف از چالش‌ها، از جمله بهبود قابل توجه در تمام برنامه‌های تدارکات عملیاتی و همچنین آموزش، چه برای نیروهای عادی و چه برای نیروهای ذخیره مقابله کنیم.»

این در حالی است که «شبکه ۱۲ اسرائیل»  روز دوشنبه در تحلیلی در زمینه برگزاری رزمایش ذوالفقار-۱۴۰۰ نوشت، درست یک هفته مانده به برگزاری مذاکرات احیای برجام، ایران یک رزمایش بزرگ را در دریای عمان برگزار کرد.

این شبکه خبری در ادامه گزارش کرد، این رزمایش گسترده که از روز یکشنبه آغاز شد، منطقه شمال اقیانوس هند به سمت بخش‌هایی از دریای سرخ را شامل شد. در این رزمایش ایران از انواع پهپادها، هواپیمای جنگنده، نیروهای ویژه و سامانه‌های موشکی دفاعی و تهاجمی استفاده کرد. در تلاشی آشکار برای ارسال پیامی به رژیم صهیونیستی، در این رزمایش پرچم اسرائیل نیز مشاهده شد.

بر اساس این گزارش، رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ از سوی نیروهای دریایی و هوایی ارتش و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد و سناریوهای مختلفی از جمله نبرد دریایی دور از سواحل ایران شبیه سازی شد.

 

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نیز نوشت که نظامیان جوان ایران در این رزمایش از جنگ افزارهای ساخت داخل استفاده کردند.

به گزارش راشاتودی، ارتش ایران در تازه‌ترین مانور نظامی خود با استفاده از تسلیحات ساخت داخل  نیروهای جوان‌تر خود را با شرایط جنگی آشنا می‌کند. ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی گستردگی این رزمایش از جمله استفاده از پهپادهای انتحاری، موشک‌های زمین به زمین و انجام عملیات چتر بازی را نشان می‌دهد.

«امیر دریادار سید محمود موسوی» سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: «در این مرحله از رزمایش موشک کروز ایرانی قادر با شلیک از سایت‌های موشکی تاکتیکی ساحل به دریای نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران، شناور هدف در فاصله ۲۰۰ کیلومتری را با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

وی افزود: «همچنین انهدام هدف سطحی با استفاده از موشک کروز بومی «نصر» توسط ناو موشک‌انداز نیروی دریایی ارتش، از دیگر تمرین‌های انجام شده در این مرحله از رزمایش بود.»

همچنین در این مرحله از رزمایش ناو موشک‌انداز با شلیک موشک کروز بردبلند ایرانی «قدیر» هدف سطحی خود را در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار داد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل ایران ارتش آویو کوخاوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد

یکی از وزیران دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن به زودی عملیات‌های خود علیه رژیم اسرائیل در آب‌های مدیترانه را آعاز خواهند کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی دولت یمن در گفت‌‌وگو با شبکه المیادین گفت که دور چهارم علمیات ضد صهیونیستی نیروهای مسلح این کشور که عبارت است از هدف قرار دادن کشتی‌هایی اسرائیلی یا کشتی‌هایی عازم بنادر فلسطین اشغالی در مدیترانه، به زودی آغاز خواهد شد و نیروهای یمنی به صورت دقیق در حال رصد تحرکات هستند و روزهای آتی شاهد اعلان این عملیات‌ها خواهد بود.

او همچنین گفت که هر سلاحی که دشمن به کار می‌گیرد، نیروهای یمنی با سرعت، سلاحی را که بتوان با آن بر تسلیحات دشمن غلبه کرد، توسعه می‌دهند. شامی درباره اعلام آغاز دور چهار عملیات‌های یمن علیه رژیم اسرائیل گفت که این عملیات‌‌ها شروع خواهند داشت ولی تا زمانی که جنگ و محاصره علیه غزه متوقف نشود، پایانی نخواهد داشت.

وزیر اطلاع رسانی یمن گفت که تعداد داوطلبانی که خود را برای نبرد با رژیم اسرائیل آماده کرده‌اند، احتمالا به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز جمعه در تجمع همبستگی با مردم فلسطین در غزه، از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها برای یاری مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

او گفت: در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند داد.

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر دادحمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • اطلاعات تازه رادیو ارتش اسرائیل از شب حمله ایران به اسرائیل
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد