Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح رژیم صهیونیستی سه شنبه شب به وقت تهران از تسریع برنامه‌های عملیاتی علیه ایران سخن گفت.

به گزارش فارس، سپهبد «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح (رژیم) اسرائیل در جریان سخنرانی در کمیته امور خارجی و دفاعی کنست گفت: «نیرو‌های اسرائیل در حال تسریع برنامه‌های عملیاتی و آمادگی خود برای مقابله با ایران و تهدید برنامه هسته‌ای نظامی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کوخاوی در ادامه اظهار داشت که ارتش اسرائیل با شش عرصه مختلف و فعال سروکار دارد.

کوخاوی افزود: «خوشحالم که بودجه تصویب شده به ما اجازه می‌دهد تا با این طیف از چالش‌ها، از جمله بهبود قابل توجه در تمام برنامه‌های تدارکات عملیاتی و همچنین آموزش، چه برای نیروهای عادی و چه برای نیروهای ذخیره مقابله کنیم.»

این در حالی است که «شبکه ۱۲ اسرائیل»  روز دوشنبه در تحلیلی در زمینه برگزاری رزمایش ذوالفقار-۱۴۰۰ نوشت، درست یک هفته مانده به برگزاری مذاکرات احیای برجام، ایران یک رزمایش بزرگ را در دریای عمان برگزار کرد.

این شبکه خبری در ادامه گزارش کرد، این رزمایش گسترده که از روز یکشنبه آغاز شد، منطقه شمال اقیانوس هند به سمت بخش‌هایی از دریای سرخ را شامل شد. در این رزمایش ایران از انواع پهپادها، هواپیمای جنگنده، نیروهای ویژه و سامانه‌های موشکی دفاعی و تهاجمی استفاده کرد. در تلاشی آشکار برای ارسال پیامی به رژیم صهیونیستی، در این رزمایش پرچم اسرائیل نیز مشاهده شد.

بر اساس این گزارش، رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ از سوی نیروهای دریایی و هوایی ارتش و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد و سناریوهای مختلفی از جمله نبرد دریایی دور از سواحل ایران شبیه سازی شد.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نیز نوشت که نظامیان جوان ایران در این رزمایش از جنگ افزارهای ساخت داخل استفاده کردند.

به گزارش راشاتودی، ارتش ایران در تازه‌ترین مانور نظامی خود با استفاده از تسلیحات ساخت داخل  نیروهای جوان‌تر خود را با شرایط جنگی آشنا می‌کند. ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی گستردگی این رزمایش از جمله استفاده از پهپادهای انتحاری، موشک‌های زمین به زمین و انجام عملیات چتر بازی را نشان می‌دهد.

«امیر دریادار سید محمود موسوی» سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: «در این مرحله از رزمایش موشک کروز ایرانی قادر با شلیک از سایت‌های موشکی تاکتیکی ساحل به دریای نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران، شناور هدف در فاصله ۲۰۰ کیلومتری را با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

وی افزود: «همچنین انهدام هدف سطحی با استفاده از موشک کروز بومی «نصر» توسط ناو موشک‌انداز نیروی دریایی ارتش، از دیگر تمرین‌های انجام شده در این مرحله از رزمایش بود.»

همچنین در این مرحله از رزمایش ناو موشک‌انداز با شلیک موشک کروز بردبلند ایرانی «قدیر» هدف سطحی خود را در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار داد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است

منابع آمریکایی مطلع روز جمعه به پایگاه خبری اکسیوس اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور تحریم گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض حقوق بشر در کرانه باختری شده را متوقف کرده و درحال حاضر درحال بررسی این مسئله با اطلاعات به دست آمده جدید از این رژیم طی روزهای اخیر است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، اعضای کنگره و حتی مقامات ارشد دولت بایدن تحت فشار شدیدی برای تجدیدنظر درخصوص تحریم‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش منابع مطلع آمریکا قصد داشته تا از ارائه کمک نظامی و آموزش به گردان «Netzah Yehuda» خودداری کند که خود اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو محسوب می‌شد.

یک قانون امضا شده در سال 1997 در آمریکا، این کشور را از ارائه کمک‌های خارجی و ارائه آمورش‌ها از سوی وزارت دفاع به نیروهای پلیس، نظامی و امنیتی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، ممنوع می‌کند.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم به طور علنی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند تا از انجام چنین اقدامی پرهیز کند.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگی این رژیم در این رابطه با بلینکن به گفت‌وگو پرداختند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در پیغام‌های خود به ـآمریکا از این کشور خواسته تا در تحریم این گردان ارتش رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش رسانه صهیونیست از فریبی به نام اسکله غزه + فیلم
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل (فیلم)
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)