Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@15:27:06 GMT

وزارت نیرو به کشاورزان غرامت پرداخت کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۲۶۱۴

وزارت نیرو به کشاورزان غرامت پرداخت کند

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: در سال گذشته، برخی بیش از حقابه خود از آب زاینده‌رود برداشت کردند و وزارت نیرو نتوانست اضافه‌برداشت‌ها را مدیریت کند. در این بین حقابه کشاورزان محقق نشد، بنابراین لازم است اکنون وزارت نیرو خسارت کشاورزان را جبران کند و جوابگوی مردم باشد.

احمدرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال آبی گذشته ۵۳۰ میلیون متر مکعب آب سهم کشاورزان بوده است که از این مقدار پس از جلسه‌ای که در استانداری اصفهان برگزار شد مقرر شد ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به کشاورزان اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در کمیته سازگاری با کم‌آبی و شورای تأمین مصوب شد و صورت جلسه آن هم موجود است.

وی افزود: در آن زمان نتیجه این مصوبه به کشاورزان اعلام شد که پس از آن کشاورزان به اعتراض خود پایان دادند، در مردادماه ۷۱ میلیون متر مکعب آب از سد زاینده‌رود آزادسازی شد که اگر سهم صنعت از آن کاسته شود، ۶۲ میلیون متر مکعب از آن در بستر رودخانه جاری شده و می‌توان گفت برای کشاورزان آزادسازی شد.

۱۸۰ میلیون متر مکعب از حقابه سال آبی گذشته کشاورزان محقق نشده است

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: به کشاورزان اعلام شد که مابقی حقابه آنان در زمان کشت گندم آزادسازی خواهد شد، از ۲۰ آبان ماه به مدت یک‌ماه، مدت زمانی است که کشاورزان می‌توانند گندم کشت کنند.

جعفری اضافه کرد: کشاورزان درخواست دارند، مابقی حقابه مصوب و قانونی خود را دریافت کنند تا کشت پاییزه انجام شود. در اعتراضات روز گذشته وعده داده شد که معاون استاندار و مدیرکل آب منطقه‌ای استان برای شنیدن مطالبات کشاورزان به محل اعتراض می‌آیند که تا کنون این اتفاق نیفتاده است و بنابراین کشاورزان به اعتراض خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: کشاورزان به دنبال حقابه ۱۸۰ میلیون متر مکعبی خود که از سال آبی گذشته هنوز محقق نشده، هستند. همچنین در سال آبی جاری که از ابتدای مهرماه شروع شده نیز، کشاورزان از آب زاینده‌رود حقابه دارند که لازم است تأمین شود.

وزارت نیرو باید پاسخگوی عدم تحقق حقابه کشاورزان باشد

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: زمانی که وعده اختصاص این میزان آب به کشاورزان داده شد. مسئولان بر اساس محاسبات جدول منابع و مصارف آن را تعیین کردند، اکنون لازم است مسئولان مربوطه به کشاورزان پاسخ دهند چرا نتوانستند آب سد زاینده‌رود را مدیریت کنند.

هیچ نظارتی بر اضافه برداشت از زاینده‌رود وجود ندارد

جعفری اضافه کرد: در سال گذشته، برخی بیش از حقابه خود از آب زاینده‌رود برداشت کردند و وزارت نیرو نتوانست اضافه‌برداشت‌ها را مدیریت کند، در این بین حقابه کشاورزان محقق نشد، بنابراین لازم است اکنون وزارت نیرو خسارت کشاورزان را جبران کند و جوابگوی مردم باشد.

وزارت نیرو به وعده‌های خود عمل نکرده و باید غرامت آن را پرداخت کند

وی ادامه داد: وزارت نیرو در عمل به وعده‌های خود تخلف کرده و باید غرامت آن را پرداخت کند، هیچ کنترلی بر میزان برداشت آب وجود ندارد و مشخص نیست فلسفه وجود این ادارات مربوطه چیست!

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: قرار شد کمیته‌ای متشکل از مسئولان آب منطقه‌ای، معاون دادستانی، رئیس نیروی انتظامی، رئیس جهاد کشاورزی و نمایندگان صنف کشاورزان استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل شود تا میزان منابع و مصارف کنترل شود.

مسئولان چهارمحال و بختیاری در کمیته مشترک شرکت نکردند

جعفری ادامه داد: یک جلسه از این کمیته در محل سد زاینده‌رود برگزار شد اما پس از آن مسئولان استان چهار محال و بختیاری در جلسه این کمیته شرکت نکردند، وزارت نیرو نیز پیگیری برای دلایل عدم شرکت آنها انجام نداد.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل تشکیل نشدن این کمیته، برداشت‌های بدون حساب توسط صنایع انجام و انتقال آب به سایر استان‌ها انجام شده که میزان آن هم مشخص نبوده و کنترلی هم بر آن انجام نمی‌شود، شاید اگر مسئولان فعلی وجود نداشتند، آب بهتر از اکنون تقسیم می‌شد.

یزد، فولاد و ذوب‌آهن هیچ حقابه‌ای از زاینده‌رود ندارند

همچنین محمود کریمی، کشاورز شرق اصفهان نیز پس از اعتراضات روز گذشته کشاورزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کشاورزان برای تحقق حقابه خود تجمع کردند و مسئولان هم فقط اعلام کردند فعلاً آبی برای احقاق حقابه کشاورزان وجود ندارد.

وی ادامه داد: لازم است جریان زاینده‌رود دائمی شود، اگر آب وجود ندارد برای همه باید وجود نداشته باشد. قانونا آب سد زاینده‌رود به کشاورزان تعلق داشته و اضافه آن باید به دیگران اختصاص می‌یافته که اکنون این موضوع عملی نمی‌شود.

کد خبر 534425

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حقابه کشاورزان صنف کشاورزان رهاسازی اب زاینده رود برای کشاورزان اصفهان کشاورزان شرق اصفهان کشاورزان تجمع کشاورزان تجمع کشاورزان اصفهان اعتراض کشاورزان اصفهان حمایت از کشاورزان تجمع کشاورزان اصفهانی صندوق بیمه کشاورزان اعتراض کشاورزان شرق اصفهان حقابه داران حقابه شهر اصفهان تامین حقابه زاینده رود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون متر مکعب حقابه کشاورزان سد زاینده رود وزارت نیرو وجود ندارد سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت


به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ایثارگران شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با ارسال نامه‌ای خطاب به روسای سه قوه و مسئولان وزارت نفت، از بی توجهی به موضوع تبدل وضعیتشان گلایه کردند.  

متن نامه به این شرح است: 
سلام علیکم

احتراماً به استحضار می‌رساند وضعیت روند تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر رسمی در زیر مجموعه وزارت نفت در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بسیار ناامید کننده و نامطلوب بوده و با توجه به بزرگی شرکت باید دیدگاه ویژه‌ای نسبت به این مهم شکل می‌گرفت ولی متأسفانه روند کار در این شرکت به صورتی پیش می‌رود که همچین به نظر می‌آید که شاید واقعاً هدف از این کار ایجاد نارضایتی و بی‌احترامی به خانواده بزرگ و عزیز ایثارگران شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی باشد...

از طرفی همه‌ی ما باید مدیون جامعه ایثارگران باشیم و باید از این را در نظر داشته باشیم که این قانون ذره‌ای از زحمات بی‌پایان پدران ما را که از جان عزیز خود در ایامی که خیلی‌ها از معرکه گریختند، نمی‌تواند جبران کند و سازمان نمی‌تواند بر جامعه بزرگ ایثارگران منت بگذارد، بلکه این ما هستیم که باید در باب مردانگی و ایثار پدران خود در دفاع از خاک و ناموس وطن سربلند باشیم.


 این اهم مشکلاتی است که بعد از گذشت سه سال تا امروز و بعد از دوری از خانواده، آلودگی هوا، فشار‌های کاری و... کماکان پابرجاست خدمتتان گزارش می‌گردد، باشد که آن مدیریت محترم گامی در رفع مشکلات بردارد:

۱- رفع محدودیت ارتقاء شغلی، پایه سازمانی، انتصاب سازمانی.
۲- عدم صدور کد‌های ۰۱ بعد از گذشت سه سال... (با توجه به متن صریح قانون باید پس از سه ماه این مهم انجام می‌گرفت...)
۳- عدم تخصیص کمپ و مشکلات ایاب وذهاب، نامشخص بودن این وضعیت.
۴- عدم اعمال سوابق و مبحث مالی و بروزرسانی پایه‌های حقوقی با توجه به پایه بسیار پایین، مشکلات، فشار اقتصادی و معیشتی...
۵- پرداخت نشدن معوقات، خدمات رفاهی، بک پی گاز کارت و بک پی حقوق و بی ارزش شدن این مبالغ.
۶- دسته بندی و جداسازی نیرو‌های رسمی ایثارگران از مابقی نیرو‌های رسمی در نامه‌های اداری و برخورد‌های سازمانی به بند دال و بند واو و نیروی رسمی...
۷- تعدیل مدرک تحصیلی...
۸- تعیین وضعیت جایگاه شغلی، چارت سازمانی...
۹- رفع محدودیت‌های ارتقا شغلی، و انتقالی.
۱۰- شرایط بسیار نامناسب تسهیلات.
۱۱- تسهیلات و امتیازات منازل سازمانی...
۱۲- عدم محاسبه سوابق در بازنشستگی و انتقال...
۱۳- حذف بیشتر سوابق در بررسی کمیسیون سوابق...

(در صورتی که وقتی همه‌ی همکاران کد پرسنلی گرفتند و استخدام سازمان می‌باشند، هیچ فرقی بین نیرو‌های قدیم و جدید و ایثارگر نیست و بیان این الفاظ بند دال و واو و رسمی جز برای جداسازی و فشار‌های روانی هدفی ندارد؛ لذا خواهشمند هست که این مهم به جد به معاونت‌های شرکت تذکر داده شود که رعایت شود.)

اجرکم عندالله...

خدایا ما را شرمنده خون شهدا نکن...

رونوشت:
دفترمحترم مقام معظم رهبری
دفترمحترم ریاست جمهوری
ریاست محترم دیوان عدالت اداری
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استان بوشهر
بازرسی و حراست شرکت ملی گاز
جناب آقای باهوش_ مدیرعامل محترم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی
جناب آقای حیدری_ سرپرست محترم منابع انسانی
جناب آقای تکلو_ سرپرست محترم امور ایثارگران
جناب آقای عمرانی خو_ سرپرست محترم تأمین نیرو

جهت پیگیری مطالبه حقوق و مزایای نیرو‌های ایثارگر شرکت ملی نفت و گاز و مجتمع جنوبی ما را حمایت کنید.

دیگر خبرها

  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم