Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرعامل کشت و صنعت ماهیدشت گفت: امسال بیشترین سطح قرارداد کشت دانه‌های روغنی مربوط استان ایلام به میزان ۵۵۰۰ هکتار است و تلاش خواهد شد کل سطوح زیرکشت کلزای استان تحت پوشش این طرح قرار گیرد.

«ابوالحسن خلیلی» در گفت‌وگو با ایسنا، از مبادله نخستین تفاهم نامه کشت قراردادی دانه های روغنی سال ۱۴۰۰ بین وزارت جهادکشاورزی و صنایع روغنکشی خبرداد و اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید ملی و ‌همسو با اهداف حمایتی وزارت جهادکشاورزی،  شرکت کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه نسبت به کشت قراردادی کلزا، سویا و آفتابگردان روغنی طی سال جاری اقدام ‌خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلی گفت: با توجه به تجربه موفق سال گذشته کشت قراردادی این شرکت در ۴ استان و ‌در سطح ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار طی سال جاری جهت ۳۰ هزار هکتار و در ۵ استان برنامه ریزی شده که تاکنون عقد قرارداد کشت با ۱۱۳۵ نفر از کشاورزان کلزاکار در سطح ۱۱/۵۰۰ هکتار عملیاتی شده و ۶۳ میلیون ریال نهاده نیز به ایشان در قالب کود پایه تحویل شده است.

خلیلی، بازدیدهای فنی رایگان از سطوح‌کشت وتدارک ‌نهاده های سرک و بیمه و همچنین تعهد به خرید تضمینی محصول تولیدی را از سایر خدمات کشت وصنعت ماهیدشت در راستای اجرای طرح کشاورزی قراردادی عنوان کرد.

لازم به ذکر است بیشترین سطح قرارداد شرکت ماهیدشت کرمانشاه در سال حاری در استان ایلام به میزان ۵۵۰۰ هکتار بوده و تلاش خواهد شد کل سطوح زیرکشت کلزای استان تحت پوشش این طرح قرار گیرد.

نفاهم نامه منعقده که روز گذشته به ۵ سازمان جهادکشاورزی ابلاغ شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دهلران مهد تولید گندم است

عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور از فردا
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا