Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراهی مردم در اجرای این دستورالعمل‌ها راهکار اصلی و مؤثر برای قطع زنجیره ویروس کرونا و بهبود شرایط برای حفظ سلامت عمومی جامعه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، تست کرونای 213 نفر در شبانه‌روز گذشته در استان سمنان مثبت اعلام شد.

بنا بر اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان از این تعداد، 168 نفر به قرنطینه خانگی رفتند و 45 نفر در بیمارستان بستری‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شبانه‌روز گذشته، 41 بیمار کرونایی از بیمارستان‌های استان سمنان مرخص شدند و در این مدت نیز، 2 نفر بر اثر ابتلا به کرونا و یک نفر مشکوک به کرونا بر اثر جان خود را از دست دادند.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان علت اصلی گسترش بیماری کرونا در شهرستان‌های دامغان و شاهرود و تبدیل وضعیت این شهرها به قرمز تیره را بی‌توجهی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود: علاوه بر تشدید نظارت‌ها از سوی مسئولان امر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مردم نیز همراهی و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

به هر روی زدن ماسک از خانه تا خانه، پرهیز از دورهمی های خانوادگی، رعایت فاصله‌گذاری‌های فیزیکی و اجتماعی، پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری و دیگر پروتکل‌ها از جمله مهم‌ترین هشدارهایی است که از ابتدای شیوع کرونا به‌طور مکرر از سوی مسئولان حوزه بهداشت و درمان و دست‌اندرکاران ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به مردم گفته شده است؛ دستورالعمل‌هایی که لازم است تا مهار کامل کرونا و به‌منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس به دقت مورد توجه همگان قرار داشته باشد.

هر فردی باید خود را در قبال حفظ سلامت خود و دیگر افراد خانواده و جامعه مسئول بداند و کرونا را جدی بگیرد تا خود و دیگران را از ابتلا به این ویروس مصون بدارد درصورتی‌که مسئولیت‌پذیری افراد در جامعه نسبت به یکدیگر افزایش یابد می‌توانیم شاهد بازگشت سریع زندگی به روال عادی گذشته باشیم.

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 48 هزار و 24 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از هفدهم الی هجدهم آبان ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به 10 هزار و 365 نفر رسیده است و 37 هزار و 659 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانائی ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه به 9 هزار و 242 نفر رسید.

استان خراسان‌رضوی با کمبود 2200 تخت بستری روبه‌رو استتعداد بستری‌های کرونایی در فرانسه به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسیدنماینده ولی فقیه در کاشان به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد

طبق جدیدترین رنگ‌بندی سامانه ماسک، شهرستان دامغان در کنار شاهرود قرمز تیره، شهرستان‌های سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مهدی‌شهر، آرادان، سرخه و میامی نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا استان سمنان شیوع بیماری پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۶۹ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند و ۸۸ نفر نیز بستری شدند.

میثم معزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ساعت ۷:۰۰ نهم اردیبهشت تا ساعت ۷:۰۰ امروز دهم اردیبهشت، ۸۱۵ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند، همچنین از ۷:۰۰ تا ۱۳:۰۰ امروز در مجموع تاکنون ۱۰۶۹ مراجعه کرده‌اند که ۸۸ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

وی افزود: شهروندان باید تلاش کنند با توجه به میزان آلودگی جز در مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند، در صورت خروج حتماً ماسک فیلتردار همراه داشته باشند و از مایعات به مقدار زیاد استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بیماران قلبی، تنفسی و افرادی که سابقه بیماری آسم دارند به هیچ عنوان نباید از منزل خارج شوند.

کد خبر 749115

دیگر خبرها

  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی