Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهروز اخوان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: ۴۵ درصد جمعیت کردستان یعنی ۶۰۱ هزار نفر موفق به تزریق نوبت دوم واکسن و تاکنون ۳۹ درصد مادران باردار و ۷۱درصد دانش‌آموزان استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

اخوان با اشاره به اینکه انواع واکسن کرونا در استان تامین است، افزود: تنها ۱۸ درصد بیماران بستری در مراکز درمانی استان، واکسن تزریق کرده بودند که شدت و سیر بیماری آن‌ها بسیار آهسته بوده و کمترین آمار مرگ و میر را داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد ۶۳ درصد مصرف و ۳۷ درصد آن باقیمانده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۹ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: از این تعداد ۹۴۸ هزار و ۸۷۸ نفر در قالب نوبت اول، ۶۰۱ هزار و ۸۰۱ نفر نوبت دوم و ۲ هزار و ۳۶۳ نفر نیز در قالب دُز بوستر (نوبت سوم) واکسینه شده‌اند.

اخوان یادآور شد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی در استان، وضعیت کرونا در بانه قرمز، در قروه، بیجار و سروآباد زرد و بقیه شهرستان‌ها نارنجی است.

او با تاکید بر لزوم تسریع افراد گروه‌های مختلف برای دریافت به موقع واکسن، افزود: تیم‌های سیار واکسیناسیون کرونا ویژه افراد ناتوان فعالیت خود را در همه نقاط استان آغاز کرده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه یک دستگاه اتوبوس سیار با حضور تیم‌های ارائه دهنده خدمت، برای تزریق واکسن کرونا در سنندج مستقر است، اضافه کرد: به منظور تسریع در انجام واکسیناسیون و رفاه حال همشهریان، علاوه بر فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون، پایگاه‌های سیار با حضور تیم‌های ارائه دهنده خدمت نیز در سراسر استان آماده تزریق واکسن به مراجعان است.

اخوان افزود: خانواده‌هایی که سالمند ناتوان، بیمار و یا معلول جسمی حرکتی دارند و یا افرادی که شرایط تزریق واکسن را دارد، ولی به هر دلیلی توان حرکت و خروج از منزل را ندارند، با اعلام علت ناتوانی به یکی از مراکز تجمیعی نزدیک محل زندگی خود درخواست اعزام تیم سیار واکسیناسیون را اعلام کنند.

او تاکید کرد: تیم‌های سیار مرکز بهداشت در اولین فرصت طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی قبلی با مراجعه به درب منزل اقدام به واکسیناسیون خواهند کرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کردستان ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور