Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- کارشناس بورس کالا گفت: اگر کالا به مجوز خاصی نیاز نداشته باشد فرقی نمی‌کند که شخص خریدار حقیقی یا حقوقی باشد.

رسول علی‌محمدی کارشناس بورس کالا در رابطه با این پرسش که یک شخص حقیقی در بورس کالا چه محصولاتی را می‌تواند خرید و فروش کنند؟ بیان کرد: اگر کالا به مجوز خاصی نیاز نداشته باشد فرقی نمی‌کند که شخص خریدار حقیقی یا حقوقی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس شخص حقیقی می‌تواند خرید داشته باشد مشروط بر این که یک سری شرایط عمومی به طور مثال کد اقتصادی، ارائه حساب‌های مالیاتی و موارد این چنینی را داشته باشد.

این کارشناس بورس کالا در ادامه بیان کرد: اما یک استثنا در رابطه با سیمان که به تازگی وارد بورس کالا شده وجود دارد و آن راحت‌تر شدن شرایط خرید اشخاص حقیقی با حذف کد اقتصادی است. در کل مجوز کالا است که مهم است نه حقیقی یا حقوقی بودن اشخاص، این نکته مختص بازار‌های مختلف بورس کالا است. حتی در حوزه کشاورزی که متاسفانه به دلایلی مختلف در بورس کالا معاملات اش کم‌تر شده است.

او در ادامه گفت: محصولات متفاوتی در گروه‌های مختلف در بورس کالای ایران عرضه می‌شود که البته عرضه برخی از این محصولات به دلایل متفاوتی متوقف شده است. عرضه محصولات در بورس کالا در گروه مواد پلیمری، مواد شیمیایی، فرآورده‌های نفتی، کشاورزی، صنعتی و معدنی و گاز‌ها و خوراک‌ها صورت می‌گیرد که هر کدام از این بخش‌ها زیر مجموعه‌ها و محصولات متفاوتی دارند.

این کارشناس یورس کالا در ادامه بیان کرد: به طور مثال در رابطه با قسمت محصولات کشاورزی می‌توان اقلامی مانند پسته، زعفران، زیره و کشمش را نام برد و در رابطه با عرضه‌های متوقف شده در این زمینه می‌توان از تخم مرغ و جوجه یک روزه نام برد. برای مردم عادی بخش محصولات کشاورزی در دسترس‌تر و قابلیت عملیات بیشتری دارد. یا در بخش صنعتی و معدنی نیز می‌توان به شمش فولادی اشاره کرد، اما خوب این محصولات کمتر به کار مردم عادی می‌آید.

علی‌محمدی در ادامه اظهار کرد:اولین قدم برای خرید از بورس کالا مراجعه به کارگزاری است. بعد از مراجعه افراد مدارک لازم را ارائه می‌دهند و بعد گذشت یک بازه زمانی یک تا دو هفته‌ای کد بورسی (بورس کالا) برای این افراد صادر می‌شود و می‌توانند شروع به معامله کنند. متاسفانه کد بورس اوراق بهادر با کد بورس کالا با یکدیگر فرق دارد و این یکی از نکاتی است که باید برای افراد تسهیل شود تا افرادی که کد بورس اوراق بهادار را دارند به راحتی بتوانند در بورس کالا نیز وارد و با رعایت نکات گفته شده معامله داشته باشند.



باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس کالا کد بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در روز گذشته معاملاتی (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهامداران عمده در نماد‌هایی مختلفی دست به خرید و فروش سهام زدند که سنگین‌ترین خرید سهامدار عمده به شرنگی تعلق گرفت جایی که یک سهامدار حقیقی ۶۲ میلیارد تومان سهام شرنگی را خریداری کرد.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwy

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا