Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:41:16 GMT

خشم غول های فوتبال اروپا از فیفادی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۳۶۴۹

خشم غول های فوتبال اروپا از فیفادی

به گزارش همشهری‌آنلاین، با آغاز دوباره فیفادی، مشکلاتی برای برخی باشگاه‌ها به‌وجود آمده و تعدادی هم از الان نگرانی شدیدی بابت جام‌ملت‌های آفریقا دارند. مروری بر وضعیت برخی از تیم‌ها این موضوع را بهتر نشان خواهد داد. چیزی که روشن است این است که حقوق بازیکنان را فدراسیون‌ها نمی‌دهند و باشگاه‌ها تقبل می‌کنند، اما تعصب بازیکن‌ها بیشتر به تیم‌های ملی کشورشان است تا باشگاه‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاقات می‌تواند در آینده‌ای نزدیک باشگاه‌ها را علیه تیم‌های ملی بشوراند. باشگاه‌ها همین حالا هم از تعداد بالای بازی‌ها گله دارند که البته گلایه آنها به بازی‌های ملی مربوط است و نه باشگاهی که درآمدزا هستند. اگر فیفا جام‌جهانی را دوسالانه کند، این کار باعث خشم بیشتر باشگاه‌ها خواهد شد.

رئال مادرید | رئالی‌ها گرت بیل و ادن آزار را درک نمی‌کنند. این دو بازیکن گران‌قیمت که روی هم بالای 200 میلیون خرج روی دست باشگاه گذاشته‌اند و حدود 30 میلیون یورو در سال حقوق می‌گیرند، فقط برای بازی‌های ملی شرایط بازی را پیدا می‌کنند! بیل به فاصله چند روز پیش از دعوت به تیم ملی ولز از مصدومیت برگشت و در تمرینات حضور یافت. آزار هم در دیدار نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا در ترکیب بلژیک دچار آسیب‌دیدگی خفیف شد و بین این دو فیفادی سرجمع یک نیمه و نیم برای رئال به میدان رفت. باشگاه مادریدی که از دعوت نشدن وینیسیوس به تیم ملی برزیل نگران بود و بعدا نگرانی‌اش رفع شد، حالا برای کارواخال نگرانی دارد. مدافع راست این تیم به‌تازگی از مصدومیتی طولانی برگشته. کارواخال حدود یک‌سال تمام در سال‌های حضورش در این باشگاه اسیر مصدومیت بوده و رئال می‌ترسد او دوباره در اردوی لاروخا مصدوم شود.

پاریس | در پاریس هم مشکلاتی در رابطه با روزهای فیفا به‌وجود آمده. لئوناردو، مدیر ورزشی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن پس از دعوت‌شدن مسی به اردوی تیم ملی آرژانتین از سرمربی این تیم انتقاد کرده و گفته منطقی نیست که مسی در دوران نقاهت و بازیابی سلامتش بعد از مصدومیت به تیم ملی دعوت شود. او به طعنه گفته که مسی در دوران حضورش در پاریس بیشتر برای آرژانتین به میدان رفته تا پی‌اس‌جی! با همه اینها مسی توجهی به این موضوع و نگرانی باشگاه نداشته و به همراه دی‌ماریا و پارادس، پاریس را به مقصد کشورش ترک کرده است. مسی و پارادس در نخستین تمرین تیم ملی آرژانتین به‌صورت انفرادی تمرین کردند. او در بازی با ونزوئلا در فیفادی قبلی مصدوم شده اما به حضور در بازی بعدی هم ادامه داده بود تا اینکه در جریان یکی از بازی‌های لیگ نتوانست ادامه دهد. کاپیتان آرژانتین هنوز نتوانسته در لیگ فرانسه گل یا پاس‌گلی به نام خودش ثبت کند. او البته در لیگ قهرمانان برای این تیم گل زده. لئوناردو در واکنش به این نافرمانی گفته: «در مورد دعوت بازیکنان مصدوم به تیم‌های ملی باید با همکاری فیفا قانون جدیدی وضع کنیم.» در مقابل روزنامه اوله در ستایش از میهن‌پرستی مسی نوشته: «هنوز زود است که بدانیم مسی مقابل اروگوئه و برزیل بازی می‌کند یا خیر، زیرا از ناراحتی جسمی رنج می‌برد و خوب تمرین نکرده است. اما یک چیز مسلم است که اگر از او بپرسند می‌گوید مهم نیست و بازی می‌کند.» برنامه خود مسی این است که در بازی با اروگوئه دقایقی به زمین برود اما در بازی با برزیل که حیثیتی‌تر است، کامل در ترکیب باشد. خشونت مفرط فوتبال آمریکای جنوبی باعث نگرانی بیشتر پاریسی‌ها شده است.

آاس‌رم | قهرمانی ایتالیا در یورو 2020 از همه بیشتر به زیان باشگاه آاس‌رم تمام شد. بهترین بازیکن ایتالیا در این تورنمنت اسپیناتزولا بود که در پست مدافع چپ در ترکیب آتزوری درخشید، اما دچار مصدومیتی طولانی شد و احتمالا تا پایان فصل هم به ترکیب رم نخواهد رسید. یک‌بار برای زانیولو در اردوی تیم ملی اتفاق مشابهی افتاده بود که روند پیشرفت این پدیده را متوقف کرد. حالا زانیولو دوباره در اردوی تیم ملی دچار مصدومیت شدید شده است. او در نخستین جلسه تمرینی مجبور شد اردو را ترک کند. پلگرینی هم دیگر بازیکن رم بود که در همین تمرین آسیب دید. به‌جای این دو بازیکن رم، دنیلو کاتالدی و متئو پسینا به اردو فراخوانده شدند.

لیورپول | در لیورپول هم نگرانی‌ها درباره جام ملت‌های آفریقا که قرار است در نیم‌فصل برگزار شود، وجود دارد. فعلا جام‌ملت‌ها به مشکل خورده. ابتدا خبر رسید که به‌دلیل مشکلات زیرساختی کشور کامرون، جام‌ملت‌ها لغو می‌شود اما بعد از چند روز کنفدراسیون فوتبال آفریقا بیانیه داد و مدعی شد این تورنمنت در تاریخ مشخص‌شده برگزار خواهد شد. محمد صلاح، سادیو مانه و نبی کیتا اگر همراه تیم‌های ملی کشورشان به جام‌ملت‌ها بروند، لیورپول در حساس‌ترین مقطع فصل که تقریبا تعیین‌کننده قهرمان لیگ خواهد بود، این سه بازیکن کلیدی را از دست خواهد داد. لیورپول مذاکراتی را با هدف کاهشِ زمان غیبت این بازیکنان کلیدی انجام می‌دهد بلکه شرایطی فراهم شود تا دست‌کم یکی دو بازی کمتر غیبت داشته باشند. آنها در حالت عادی تا 8‌بازی تیم‌های باشگاهی‌شان را از دست می‌دهند؛ 6‌بازی لیگ و 2‌بازی جام حذفی.

منچستری‌ها | ریاض محرز حدود 6 هفته منچسترسیتی را به‌دلیل حضور در جام‌ملت‌های آفریقا نمی‌تواند همراهی کند. منچستریونایتد از بقیه خوش‌شانس‌تر است چون در این مقطع اریک بایی گل‌به‌خودی‌زن و عماد ترائوره سکونشین را از دست می‌دهد و به‌نوعی از شرشان خلاص می‌شود.

سایر انگلیسی‌ها | آرسنال که در این فیفادی 15‌بازیکن ملی‌پوش خود را در اختیار ندارد، برای جام‌ملت‌های آفریقا اوبامیانگ، توماس پارتی، نیکولا پپه و الننی را در اختیار نخواهد داشت. چلسی هم ادوارد مندی و حکیم زیاش را از دست خواهد داد تا شرایط متفاوتی را تجربه کند. واتفورد نگون‌بخت هم 5 ملی‌پوش آفریقایی دارد.

کد خبر 636800 برچسب‌ها فوتبال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوتبال جام ملت های آفریقا تیم های ملی جام ملت ها باشگاه ها بازی ها تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ رکورد تحسین‌برانگیز توماس مولر / عکس

ستاره آلمانی باواریایی‌ها به رکورد 150 بازی در لیگ قهرمانان اروپا رسید.

طرفداری | توماس مولر به اولین بازیکن تاریخ فوتبال آلمان با رکورد 150 بازی در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد.

وب‌سایت آماری ترنسفرمارکت در جدیدترین به‌روزرسانی خود، از رکوردداران بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا رونمایی کرد. 5 جایگاه نخست متعلق به اساطیری است که یا بازنشسته شده‌اند یا تقریباً غیر ممکن است به لیگ قهرمانان بازگردند. کریستیانو رونالدو با 183 بازی در صدر قرار دارد و پست سر فوق‌ستاره پرتغالی به ترتیب ایکر کاسیاس، لیونل مسی، کریم بنزما و ژاوی هرناندز دیده می‌شوند.

اما مهم‌تر از نکته بالا، رکوردی است که توماس مولر پس از حضور در تقابل شب گذشته بایرن مونیخ و رئال مادرید به آن دست یافت. مولر، اسطوره بایرن مونیخ به اولین بازیکن در تاریخ فوتبال آلمان تبدیل شد که به آمار 150 بازی در لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد. مولر در هر 150 مسابقه پیراهن بایرن مونیخ را بر تن کرده و به دو مقام قهرمانی این تورنمنت نیز دست پیدا کرده‌است. البته چسبیده به توماس مولر، تونی کروس نیز با 149 بازی در لیگ قهرمانان اروپا دیده می‌شود که با توجه به حضور محتمل او در جدال برگشت دو تیم، مهندس رئالی‌ها نیز خیلی زود به رکورد 150 بازی می‌رسد. مانوئل نویر با انجام 131 بازی، سومین بازیکن آلمانی باسابقه در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌آید.

بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا Caption

 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی دورتموند 1-0 پاری سن ژرمن (لیگ قهرمانان اروپا - 2023/24)
  • بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ رکورد تحسین‌برانگیز توماس مولر / عکس
  • ما با دولت‌ها می‌جنگیم/ چرا دورتموند از پاری‌سن‌ژرمن متنفر است؟
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 2-2 رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا - 2023/24)
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود
  • لحظه به لحظه با ال‌کلاسیکوی فوتبال اروپا
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۱۱‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • بایرن - رئال؛ تکراری‌ترین تقابل تاریخ چمپینوزلیگ
  • خاوی مارتینز: بایرن مونیخ - رئال مادرید بزرگ‌ترین جنگ تاریخ فوتبال است
  • ستاره بایرن مونیخ دلتنگ خانه شده است!