Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از سازش ۳۸ درصدی پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف این استان خبر داد. خبرگزاری میزان- همزمان با سالروز تاسیس شورا‌های حل اختلاف، معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سنندج دیدار و گفتگو کرد.   بهادر اسدی  در این جلسه از سازش ۳۸ درصدی پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان کردستان خبر داد و گفت: در سند تحول قضایی قوه قضاییه اشاره‌ای ویژه به مقوله صلح و سازش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در معاونت توسعه حل اختلاف نهاد‌های شبه قضایی همچون نهاد داوری، میانجیگری و ستاد ملی صبر فعال هستند و تعداد قابل توجهی از پرونده‌های قضایی از این طریق منجر به صلح و سازش می‌شود.
اسدی تاکید کرد: هم اکنون ۳۸ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان کردستان به صلح و سازش منجر می‌گردد که بنا داریم با تلاش مضاعف همکاران این میزان را به ۴۵ درصد برسانیم.
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان افزود: اخیرا ابلاغ ۴۳ نفر از صلح یاران شهرستان سنندج توسط ریاست کل دادگستری استان به ایشان اهدا گردید و مقرر است تا در تمامی شهرستان‌ها و روستا‌های استان کردستان این افراد بصورت خودجوش طرفین پرونده‌ها را به صلح و سازش هدایت نمایند.
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان ضمن تبریک این روز به رئیس و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان، کار شورا‌های حل اختلاف را عام المنفعه توصیف کرد و افزود: ایجاد صلح و سازش در بین مردم کار پرخیر و برکتی است که موجبات رضایت خدای متعال را در پی دارد.
وی افزود: شورا‌های حل اختلاف می‌توانند حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری را کاهش دهند و از این حیث باید کارکنان این نهاد از حمایت‌های بیشتری برخوردار شوند چرا که کارشان به نوعی مجاهدت محسوب می‌شود.
همچنین ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج نیز ضمن تبریک این روز به اعضای شورا‌های حل اختلاف، اظهار داشت: تقویت فرهنگ مصالحه و اصلاح ذات البین در قرآن کریم بار‌ها اشاره شده و از منظر دین مبین اسلام صلح و سازش اهمیت والایی دارد.
وی افزود: شورا‌های حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند و وظیفه خطیر و سنگینی را برعهده دارند و مشاجرات و منازعات را در جامعه کاهش می‌دهند و کارکنان این نهاد مقدس باید با بردباری، اخلاق مداری و صبر مشکلات مردم را حل و فصل نمایند.

امام جمعه شهرستان سنندج بر نقش این نهاد در کاهش اطاله دادرسی در محاکم اشاره کرد و افزود: جلوگیری از سرازیرشدن پرونده‌ها به محاکم قضایی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها بسیار تاثیرگذار است و جلب رضایت مردم را در پی خواهد داشت.
ماموستا رستمی نیز بر لزوم ارتقای سطح معیشتی کارکنان شاغل در این مجموعه تاکید کرد.       بیشتر بخوانید:       سازش در ۵۹۰ فقره قصاص با تلاش شوراهای حل اختلاف/ ۳۸ درصد در پرونده‌های قابل سازش به مصالحه ختم شده است انتهای پیام/ برچسب ها: کردستان قصاص سازش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کردستان قصاص سازش حل اختلاف استان کردستان شورا های حل اختلاف توسعه حل اختلاف صلح و سازش پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی