Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدصادق شیرنگی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و خانواده بندرترکمن اظهار داشت : با توجه به اینکه خلیج گرگان و زیستگاه های متعدد آبی، تالاب ها و آب بندان های منطقه از قابلیت گسترش و شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان برخوردار است، کارگروه های مربوط به پایش این بیماری فعال شده و پهنه سرزمینی شهرستان به طور ویژه توسط دامپزشکی و محیط زیست در حال رصد و کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بندرترکمن مشاهده نشده اما برای پیشگیری لازم است پرورش دهندگان طیور با تشدید ضوابط بهداشتی قرنطینه ای نسبت به محافظت از گله های خود اقدام کنند.

شیرنگی به مردم توصیه کرد که از خرید طیور زنده در بازارهای محلی خودداری کرده و در صورت مشاهده تلفات غیرعادی، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ به کارشناسان دامپزشکی اطلاع دهند.

بندرترکمن در کریدور تردد پرندگان مهاجر قرار دارد و به همین علت همه ساله خطر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طیور این شهرستان را تهدید می کند.

آنفلوآنزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان است که سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می کند.

پرندگان وحشی و آبزی می توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس آنفلوآنزای طیور را با خود جابجا کنند.

به گزارش ایرنا با فرا رسیدن فصل سرما و ورود سامانه های پر فشار و سرد به گلستان، برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با این فصل به ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و احتمال ابتلای طیور و پرندگان بومی به این بیماری از طریق پرندگان مهاجر، توصیه های لازم به شرکت های مرغ مادر تخمگذار و پرورش دهندگان مرغ گوشتی و صنعتی بومی و سایر ماکیان برای جدی گرفتن ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی اعلام می شود.

بندرترکمن در غرب گلستان واقع است و هر ساله بخشی از پرندگان سیبری برای زمستان گذرانی به آبگیرها و پهنه خلیج گرگان در پیرامون این شهرستان مهاجرت می کنند.

برچسب‌ها استان گلستان بندرترکمن سازمان حفاظت محیط زیست سازمان دامپزشکی کشور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان بندرترکمن سازمان حفاظت محیط زیست استان گلستان بندرترکمن سازمان حفاظت محیط زیست سازمان دامپزشکی کشور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله

دریافت 48 MB کد خبر 6093943

دیگر خبرها

  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت