Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:22:11 GMT

شبکه صهیونیستی از سفر یک هیأت یهودی به سوریه خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۵۱۶۲

شبکه صهیونیستی از سفر یک هیأت یهودی به سوریه خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه صهیونیستی «کان» در ادعایی از سفر چند یهودی به دمشق پایتخت سوریه سوریه خبر داد.

در این گزارش آمده، ۱۲ یهودی آمریکایی با موافقت دولت سوریه و «در تلاش این کشور برای خروج از انزوا و بهبود وجهه» به دمشق سفر کرده‌اند.

کان افزود، این ۱۲ یهودی آمریکایی از بروکلین در نیویورک ، سوری الاصل هستند و پس از چندین دهه بار دیگر به سوریه آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این یهودی‌ها به کان گفته، آنها درخواستی برای دیدار با مقامات ارشد دولتی در سوریه داشته‌اند اما این درخواست رد شده و گفته شده که نمی‌خواهند این موضوع را سیاسی کنند.

«روعی کایس» تحلیلگر این شبکه صهیونیستی در همین زمینه گفت، آنچه قابل توجه است موافقت دولت سوریه با این سفر و حتی تشویق به انجام آن است. دولت سوریه در یک سال اخیر، یهودیان آمریکا را تشویق به سفر به دمشق کرده و حتی تعهد به حفاظت از آنها داده است.

روزنامه صهیونیستی «ماکور ریشون» هم مدعی شد، دولت سوریه سه سال پیش دعوتی برای یهودیان سوری الاصل فرستاده و آنها را برای سفر به دمشق دعوت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، حدود یک ماه پیش یک هیأت یهودی آمریکایی دیگر به حلب سفر کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، تعداد یهودیانی که در دهها پنجاه قرن گذشته در سوریه زندگی می‌کرده‌اند به ۳۰ هزار نفر می‌رسیده که بیشتر آنها پس از جنگ ژوئن ۱۹۶۷ به فلسطین اشغالی رفته‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دمشق هیأت یهودی دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، همزمان با حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و یورش‌های پیاپی ارتش این رژیم به منطقه‌های مختلف کرانه باختری، تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به حریم مقدس مسجدالاقصی نیز ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در سومین روز از عید یهودی موسوم به «پسح» تاکنون بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست حریم مبارک مسجدالاقصی را مورد تعرض قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده شهرک‌نشینان صهیونیست در ورودی «باب القناطین» مسجدالاقصی آیین‌های یهودی را اجرا کرده‌اند.

اوقاف اسلامی فلسطین نیز ضمن تایید این خبر از اجرای آیین‌های یهودی از سوی شهرک‌نشینان در محوطه مسجدالاقصی خبر داد و اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی مانع از حضور فلسطینیان در این محل مقدس شده است.

کد خبر 6088320

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران - ۵ اردیبهشت
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد