Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه به دلیل تغییر در اقتصاد کشور حسابداری جز رشته‌هایی به حساب می‌آید که بسیار مورد توجه است و افراد با تحصیل این رشته به راحتی می‌توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علم حسابداری همانند یک سیستم منظم است که در آن عملیات جمع‌آوری، طبقه‌بندی و ثبت اطلاعات، خلاصه کردن آن‌ها، تهیه گزارش‌های مالی و صورت حساب‌های حسابداری در شکل‌های مختلف انجام می‌گیرد و افراد حاضر در سازمان‌های مختلف مانند بانک‌ها از این اطلاعات استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به معرفی بیشتر این رشته می‌پردازیم.

تفاوت حسابدار تحصیل کرده با حسابداری که تحصیلات دانشگاهی ندارد

فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد درواقع دفتردار محسوب می‌شود زیرا گزارش این افراد مطابق استانداردهای مورد نیاز نیست؛ شخصی که تحصیلات آکادمیک نداشته و به صورت تجربی حسابداری را فرابگیرد، نمی‌تواند تفاوتی میان دارایی‌های کوتاه مدت و بلند مدت قائل شود و نمی‌داند به چه صورت باید معاملات ارزی دفاتر را ثبت کند.

کسی که در رشته حسابداری به صورت تخصصی آموزش ببیند و سپس مدیر یک سازمان یا شرکت شود می‎‌تواند به آن شرکت ایده‌هایی برای چگونگی ارزیابی منابع و سرمایه‌گذاری بدهد تا بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند. در واقع حسابداری یک شغل خدماتی است که در آن شغل شخص وظیفه فراهم کردن اطلاعات کمی از موارد مالی دارد؛ این اطلاعاتی که حسابدار در اختیار افراد قرار می‌دهد تأثیر مهمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی را می‌تواند در بر بگیرد.

هدف از تحصیل رشته حسابداری

همانطور که پیش‌تر خواندید حسابداری رشته‌ای برای خدمت به مردم است و نتیجه فعالیت وی می‌تواند در تصمیمات اختصاصی اقتصاد شرکت‌های مختلف تأثیرگذار و کمک کننده باشد؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین هدف‌های این رشته آموزش نیروی انسانی متخصص در جمع‌آوری، طبقه‌بندی، ثبت و در نتیجه خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش‌های مالی مطابق با معیارهایی است که شرکت و سازمان مربوطه از پیش تعیین کرده‌اند. علاوه‌بر موارد ذکر شده نیاز است که یک حسابدار با علم روز دنیا آشنا و تمامی تغییرات ایجاد شده را در کار خود اعمال کند تا بتواند به بهترین نتیجه دست‌پیدا کند.

توانایی‌های لازم برای یک حسابدار

رشته حسابداری درواقع به عنوان رشته‌های شناور شناخته می‌شود و داوطلبان در هر سه گروه ریاضی، تجربی و انسانی می‌توانند در این رشته ادامه‌تحصیل دهند. شخصی که رشته حسابداری را انتخاب می‌کند باید بتواند به صورت مناسب و جامع گزارش کار ارائه دهد؛ بنابراین نیاز است که ادبیات فارسی وی در سطح مطلوب و نگارش خوبی نیز برای متون آماده شده انجام دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که دانشجویان این رشته باید داشته باشند توان نشستن ساعات طولانی پشت میزکار و کار با کامپیوتر است، همچنین افراد باید بتوانند با اعداد ارقام سر و کله بزنند و معادلات ریاضی را انجام دهند.

منضبط بودن، خلاق و صبور بودن نیز از دیگر ویژگی‌های حسابدار است. با توجه به تغییرات کنونی در روند اقتصاد کشور، حسابداری از جمله شغل‌هایی است که طرفداران زیادی دارد و افرادی که حسابدار شده‌اند می‌توانند، امیدوار باشند که بیکار نخواهند ماند.

بازارکار حسابداری در ایران

فرصت‌هایی که برای این رشته جهت شاغل شدن وجود دارد بسیار زیاد است و اشخاصی که در رشته حسابداری تحصیل می‌کنند باید امیدوار باشند که در یک شرکت چه کوچک چه بزرگ، دولتی یا خصوصی و یا حتی سازمان‌های مختلف می‌توانند مشغول به کار شوند. میزان درآمد و حقوق این افراد با توجه به سابقه کار و میزان تحصیلات متغیر است و می‌تواند رنج گسترده داشته باشد.

دروس رشته حسابداری در طول تحصیل

دروس پایه این رشته عبارتند از:

روانشناسی عمومی‌ جامعه شناسی‌ اصول علم اقتصاد ریاضیات پایه‌ ریاضیات کاربردی‌ آمار کاربردی‌ مبانی کاربرد کامپیوتر پژوهش و عملیات‌ مدیریت تولید حقوق بازرگانی‌ پول و ارز بانکداری‌ مبانی سازمان مدیریت‌ توسعه اقتصادی‌ مالیه عمومی‌ روش تحقیق‌.

دروس اصلی و تخصصی این رشته نیز عبارتند از:

اصول حسابداری‌ حسابداری میانه‌ حسابداری پیشرفته‌ حسابداری صنعتی‌ حسابرسی‌ حسابداری مالیاتی‌ اصول تنظیم و کنترل بودجه‌ مدیریت مالی‌ مباحث جاری حسابداری‌ متون حسابداری‌ واحدهای درسی در دانشگاه؛ سطح کارشناسی ارشد رشته حسابداری

دروس پیش‌نیاز

تعداد واحد

تحلیل آماری

۲

روش تحقیق

۲

جمع واحدهای دروس پیش نیاز

۴

دروس اصلی

تعداد واحد

بررسی موارد خاص در حسابداری

۳

سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری

۳

اقتصاد مدیریت

۳

تئوری حسابداری ۱

۳

تئوری حسابداری ۲

۳

حسابرسی پیشرفته

۲

حسابداری دولتی پیشرفته

۳

حسابداری در مدیریت تکمیلی

۳

تصمیم گیری در مسائل مالی

۳

مباحث جاری در حسابداری

۲

پایان نامه

۴

جمع واحدهای دروس اصلی

۳۲

جمع کل

۳۶

جمع واحدهای مؤثر در معدل

۳۲

ضرایب و تعداد سوالات هر درس رشته حسابداری و حسابرسی در دانشگاه سراسری

نام درس

ضرایب

تعداد سوالات

توضیحات

زبان عمومی و تخصصی

۲

۳۰

۱۵ سوال زبان عمومی و ۱۵ سوال زبان تخصصی

ریاضی و آمار

۳

۴۰

۲۵ سوال ریاضی عمومی و ۱۵ سوال آمار و احتمال

حسابداری مالی

۳

۲۰

-

حسابداری صنعتی

۲

۲۰

-

حسابرسی

۲

۲۰

-

کد خبر 534490

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رشته حسابداری آزاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رشته حسابداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتخاب رشته دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشورشرکت کرده اند، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

پذیرش وفارغ التحصیلی، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت نمایند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند. 

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وکد ملی اقدام به ورود به سامانه نموده وپس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد