Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@12:15:44 GMT

تورج رهنما از بیمارستان مرخص شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۵۶۱۶

تورج رهنما از بیمارستان مرخص شد

تورج رهنما که هفته گذشته به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود، از بیمارستان مرخص شده و در یادداشتی از کسانی که برای او آرزوی سلامتی کردند، تشکر کرده است.

داوود ملکی، نویسنده و از نزدیکان تورج رهنما (شاعر، نویسنده، پژوهشگر ادبی و استاد زبان و ادبیات آلمانی) که هفته گذشته از بستری شدن او در بیمارستان خبر داده و چند روز پیش نیز از بهبود وضعیت جسمی این چهره فرهنگی به ایسنا گفته بود، اینک با اعلام خبر ترخیص او می‌گوید: آقای دکتر تورج رهنما پس از هشت روز بستری بودن در بیمارستان به سبب عارضه مغزی، دوشنبه (هفدهم آبان‌ماه) از بیمارستان مرخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌افزاید: خوشبختانه حال عمومی ایشان خوب است و طی یادداشت کوتاهی از همه کسانی که برای‌شان آرزوی سلامتی کردند، تشکر کرده‌ و نوشته‌اند: از همه یاران و بزرگواران که برایم آرزوی سلامتی کرده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

---

تورج رهنما، شاعر، نویسنده، پژوهشگر ادبی، استاد زبان و ادبیات آلمانی دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۶ در اهواز متولد شد. از او تاکنون حدود ۵۰ جلد اثر ادبی و پژوهشی به زبان‌های فارسی و آلمانی در ایران و آلمان منتشر شده است. از جمله آثار رهنما به زبان فارسی هفت دفتر شعر است که آخرین آن‌ها «پرده بگردان، بانو» است که انتشارات مروارید آن را سال ۱۳۹۸ منتشر کرده. از جمله پژوهش ادبی او می‌توان به «برشت، فریش، دورنمات» و «ادبیاتِ امروزِ آلمان» اشاره کرد. همچنین چند کار ادبی او به زبان آلمانی عبارتند از: «در نفسِ اژدها»، «ادبیاتِ داستانی و تغزلی در ایران»، «ادبیات نمایشی در ایران» و «سیمای زن در ادبیات امروز ایران».

رهنما در سال ۲۰۰۰ میلادی جایزه‌ ادبی شهر هانوفر را دریافت کرد و در سال ۲۰۰۲ نشان «گوته» در شهرِ وایمار به او اعطا شد. /ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تورج رهنما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، التفات یگانه مدیر آموزش و پرورش تالش ظهر چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: این مدرسه خیر ساز توسط «سعید رهنما» در روستای «رهنما محله» و در زمینی با زیر بنای ۱۲۰۰ مترمربع و متراژ ۳۰۰ متر ساخته می‌شود.

التفات یگانه افزود: اعتبار ساخت این مدرسه ۵ میلیارد تومان برآورد شده است که تفاهم نامه‌ای با حضور نمایندگان اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان و برخی مسؤولان شهرستانی توسط خیر تالشی به امضا رسید.

مدیر آموزش و پرورش تالش گفت: فرآیند ساخت مدرسه، پس از اخذ مجوز تخریب مدرسه قدیمی و ارائه نقشه و مشخصات توسط اداره کل نوسازی، آغاز خواهد شد.

گفتنی است، در مدرسه حر راهنما محله در حال حاضر، ۵۰ دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 6094113

دیگر خبرها

  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • بحران ادبیات داریم
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • (ویدئو) بهرام بیضایی به بهاره رهنما: بازیگری نکن!
  • توصیه عجیب بهرام بیضایی به بهاره رهنما | ویدئو
  • ببینید | توصیه جالب و متفاوت بهرام بیضایی به بهاره رهنما
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد