Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:53:19 GMT

هویت هفت شهید گمنام اصفهانی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۵۷۴۷

هویت هفت شهید گمنام اصفهانی مشخص شد

به گزارش ایرنا، پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تفحص شهدا روزچهارشنبه اعلام کرد:  هویت شهیدان محمدرضا شفیعی، مهدی سلطانی قمبوانی، محسن اسماعیلی پژوه، خلیل فلک رفعت، محمد بدیعی، حسین حاجی زادگان بیدگلی، رسول قاسمی از شهدای استان اصفهان  به‌تازگی با آزمایش ژنتیک (DNA) مشخص شد.

پیکر این شهدا در سال‌های گذشته در تفحص‌ها یافته شده بود و به‌رغم تلاش برای شناسایی و نامشخص بودن هویت، به‌عنوان شهید گمنام در شهرها و دانشگاه‌های کشور به خاک سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید محمدرضا شفیعی، فرزند نعمت‌الله، متولد ۱۳۴۴، جمعی لشکر هشت نجف اشرف از فلاورجان به جبهه اعزام شد و در تاریخ پنجم دی ۱۳۶۵ در عملیات رمضان در پاسگاه زید به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۹ در بهداری نیروی زمینی در تهران دفن شد.

شهید مهدی سلطانی قمبوانی، فرزند عبدالله، متولد ۱۳۴۰ از اصفهان در تاریخ پنج دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در ام الرصاص به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۲ در چابکسر گیلان دفن شد

شهید محسن اسماعیلی پژوه، فرزند کریم، متولد ۱۳۴۵ از اصفهان در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۷ در قائم‌شهر دفن شد.

شهید خلیل فلک رفعت، فرزند محمد، متولد ۱۳۴۴، جمعی لشکر ۱۴ امام حسین(ع) از اصفهان به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۸ در دانشگاه دولتی بجنورد دفن شد.

شهید محمد بدیعی، فرزند حبیب اله، متولد ۱۳۵۰، از کاشان به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۶۷ در تک دشمن در والفجر ۸ به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۵ در شهر زهکلوت کرمان دفن شد.

شهید حسین حاجی زادگان بیدگلی، فرزند قدرت اله، متولد ۱۳۵۰، از آران و بیدگل به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ در تک دشمن در فاو به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۳ در هندیجان خوزستان دفن شد.

شهید رسول قاسمی، فرزند غلامعلی، متولد ۱۳۴۹، جمعی لشکر ۸ نجف اشرف از نجف‌آباد به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۶۷ در تک دشمن در فاو به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۳ در ماسوله استان گیلان دفن شد.

استان اصفهان افزون بر ۲۳ هزار شهید در هشت دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

برچسب‌ها اصفهان شهید گمنام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان شهید گمنام اصفهان شهید گمنام دفن شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در روز شهادت امام صادق (ع)میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود مهدوی‌فرد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ در مجموع پیکر ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۴۵ یادمان در استان خاکسپاری و ۲۳۱ درخواست عمومی نیز جهت تدفین شهید گمنام دریافت شده است. کد خبر 748575

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود