Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه مسئولان استانی و نهاد‌های حمایتی و مدیران واحد‌های صنعتی و تولیدی و جمعی از مسئولان شهرستان رودان در روز نهم آبان ماه به صورت میدانی از دو روستای محروم سرجوئیه و صحرارود بازدید کرد و ضمن گفتگو چهره به چهره با اهالی این روستاها، به بررسی مشکلات و مطالبات آن‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه در خصوص پیش قدم شدن دستگاه قضایی جهت احصای مشکلات و کمک به رفع چالش‌های پیش‌روی دولت و همچنین ارائه راهکار‌های اجرایی و برنامه‌ریزی به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی و نیز با توجه به گزارش‌های واصله به دفتر رئیس کل دادگستری استان هرمزگان مبنی بر محرومیت و فقر شدید روستا‌های صحرا رود و سرجوئیه از توابع شهرستان رودان، لذا نظر به حساسیت موضوع، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در اسرع وقت در تاریخ نهم آبان جاری، ضمن هماهنگی‌های لازم با مدیران استانی و شورای تأمین آن شهرستان، بازدیدی با همراهی مدیر کل ستاد اجرایی استان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مدیر کل کمیته امداد خمینی (ره) استان، مدیر کل سازمان تبلیغات استان، مدیر کل بنیاد مستضعفان استان، فرماندار شهرستان رودان و نمایندگان فولاد و آلومینیوم هرمزگان از روستا‌های صحرا رود و سرجوئیه  انجام داد.

در ابتدای بازدید صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از روستا‌ی صحرا رود ، پس از ورود به منطقه مذکور ضمن بازدید از زمین ورزشی در حال احداث روستای صحرا رود، توضیحاتی در خصوص وضعیت جغرافیایی این روستا و مشکلات مربوطه توسط فرماندار شهرستان و بخشدار این منطقه ارائه گردید، که باتوجه به توضیحات بیان شده و مشاهده وضعیت نامطلوب ارائه خدمات در این روستا و همچنین استماع صحبت‌های اهالی و ساکنین آن منطقه، ضمن اعلام تذکر به مسئولین مربوطه از سوی رئیس کل دادگستری هرمزگان، دستورات لازم به منظور رفع این مشکلات صادر گردید.

مشکلات روستای سرجوئیه

در ادامه، بازدید از روستای سرجوئیه در دستور کار قرار گرفت که صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن حضور در بین اهالی این روستا، از نزدیک مشکلات و کاستی‌های مربوطه را بررسی کرد، که مشاهدات صورت پذیرفته نشان دهنده فقر و محرومیت شدید ساکنین این منطقه و عدم برخورداری آن‌ها از ابتدایی‌ترین نیاز‌ها و امکانات برای یک زندگی معمولی می‌باشد؛ لذا اهم مشکلات مطروحه و مشاهده شده در این منطقه شرح ذیل می‌باشد:

- عدم وجود مکان و سرپناه مناسب جهت سکونت
- عدم حضور روحانی مجرب و متخصص جهت استقرار دائم در این دو روستا
- عدم وجود مرکز مشاوره جهت انجام مشاوره‌های اولیه در خصوص مسائل مربوط به روابط خانوادگی
- عدم وجود سرویس‌های بهداشتی و حمام در منازل
- زندگی چند خانواده با هم در یک خانه کوچک
- مشکل مربوط به آب آشامیدنی سالم و آب مورد نیاز جهت آبیاری زمین‌های کشاورزی و درختان
- آمار نسبتاً بالای خودکشی در این منطقه (۱۴ نفر طبق اظهارات فرماندار شهرستان)
- قرارگیری این دو روستا در حریم شهر جغین و عدم تناسب تأسیسات زیربنایی و تأمین خدمات به موازات توسعه شهری
- نبود مراکز بهداشتی و درمانی مناسب جهت درامن بیماران

خاطر نشان می‌شود؛ پس از پایان بازدید جلسه‌ای در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رودان، با حضور مسئولین مربوطه برگزار شد، که ضمن اعلام تذکرات از سوی رئیس کل دادگستری هرمزگان و ابراز ناراحتی شدید بابت کوتاهی‌ها در انجام وظایف محوله، تصمیماتی جهت برون رفت این روستا‌ها از وضعیت موجود اتخاذ گردید.

لازم به ذکر است؛ به منظور افزایش سطح معیشت مردم تعداد ۱۰۰ بسته معیشتی حاوی اقلام اساسی و همچنین کیف مدرسه برای استفاده محصلین این روستا‌ها نیز در بین اهالی محترم توزیع گردید.

مصوبات بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از روستا‌های صحرا رود و سرجوئیه به شرح ذیل است:

به منظور رفع مشکلات مربوط به مسکن، در اسرع وقت اقدامات اولیه جهت ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی ۵۰ متری در ۴ فاز (طی مدت ۴ سال) با مشارکت بنگاه‌های تولیدی و صنعتی و بنیاد مستضعفان صورت پذیرد. فولاد هرمزگان (۳۰ واحد)، بنیاد مستضعفان استان (۴۰ واحد)، شرکت پالایش نفت بندرعباس (تعداد واحد‌ها در جلسه آتی)، شرکت نفت ستاره خلیج فارس (تعداد واحد‌ها در جلسه آتی).

به منظور رفع فوری مشکلات مربوط به بهداشت اولیه افراد ساکن در این منطقه، به قید فوریت نسبت به احداث ۴۰ واحد سرویس بهداشتی و حمام اقدام گردد.

در اسرع وقت اداره کل بهزیستی استان هرمزگان با هماهنگی فرمانداری شهرستان رودان، ضمن اخذ اسامی خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا در روستای سرجوئیه، نسبت به تأمین و ساخت منزل مسکونی اقدام نماید.

به منظور حمایت از فرزندان و نوجوانان بازمانده از تحصیل، اداره کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، نسبت به تأمین هزینه جذب بازماندگان از تحصیل، کمک هزینه آموزشی دانش آموزان بی‌بضاعت، تأمین البسه دانش‌آموزان و تأمین سیستم سرمایشی مدارس فاقد این سیستم، اقدام نماید.

 باتوجه به ضرورت تبلیغ و ترویج امور دینی و فرهنگی، در اسرع وقت نسبت به ساخت ۲ باب خانه عالم توسط سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) به صورتی مشارکتی و اسکان ۲ نفر روحانی مجرب و متخصص اقدام گردد.

باتوجه به مشکلات مربوط به کم آبی و خشک سالی‌های اخیر، شرکت آب منطقه‌ای استان با انجام کارشناسی دقیق، به منظور رفع مشکلات مربوط به آبیاری درختان، نسبت به حفر یک حلقه چاه کمک جدول در روستای صحرارود اقدام نماید.

 باتوجه به نیاز مبرم اهالی این دو روستا در اسرع و قت، نسبت به تأمین و تجهیز تعداد ۵۰ عدد کولر، بخچال و آبگرمکن اقدام گردد.

در اسرع وقت با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منابع طبیعی استان و با تغییر کاربری اراضی مربوطه، نسبت به تأمین زمین جهت توسعه روستا (۲۰۰ باب منزل) اقدام گردد.

با توجه به نبود مکان ورزشی مناسب در این منطقه، در اسرع وقت نسبت به انجام کف‌پوش سالن ورزشی سپاه و ایجاد یک زمین ورزشی چمن مصنوعی محله‌ای اقدام گردد.

دانشگاه جامع هرمزگان و سازمان برنامه و بودجه استان به همراه اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، نسبت به انجام کار پژوهشی به منظور ریشه‌یابی عوامل محرومیت و ارائه راه‌حل‌های اساسی جهت فقرزدایی از این منطقه اقدام نماید.

در هفته آتی با دعوت از سایر صنایع و بنگاه‌های کلان اقتصادی استان، ضمن برگزاری جلسه با حضور رئیس کل دادگستری استان، علاوه بر مشخص شدن میزان مشارکت آنها، فرماندار آن شهرستان و دستگاه‌های متولی خدمات‌رسان، عملیات اجرایی ساخت و تأمین موارد اعلام شده برای توسعه این روستا را در اسرع وقت آغاز نمایند.

به منظور نظارت دقیق بر حسن انجام امور، نماینده مستقیم رئیس کل دادگستری استان و فرماندار شهرستان رودان، ضمن نظارت بر اجرای دقیق مصوبات، گزارش پیشرفت کار را به صورت هفتگی به رئیس کل دادگستری استان ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: صدور دستور ویژه قضایی برای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های محروم استان هرمزگان

انتهای پیام/

برچسب ها: علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان فرماندار شهرستان هرمزگان از روستا مشکلات مربوط شهرستان رودان نسبت به تأمین منظور رفع اقدام نماید اسرع وقت اقدام گردد دو روستا روستا ها صحرا رود مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام

استاندار ایلام گفت: ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام اجرایی شده است و پیگیری مصوبات تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز - شنبه هشتم اردیبهشت‌- در نشست مصوبات رئیس جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه سفر رئیس جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از مصوبات اجرایی شد.

وی افزود: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که ۹۸ درصد اجرایی شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶,۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده است که میزان ۴,۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی، و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد، افزود: مدیران ادارات در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رئیس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید، پایگاه اورژانس انجیره با ۶۰ درصد پیشرفت باید سریع‌تر تکمیل شود.

استاندار ایلام افزود: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 748514

دیگر خبرها

  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری