Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:42:14 GMT

واکسیناسیون کامل جامعه را مقابل کرونا ایمن می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۷۵۶۵

واکسیناسیون کامل جامعه را مقابل کرونا ایمن می‌کند

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد که تزریق دُزهای دوم و سوم واکسن کرونا، جامعه را به ایمنی جمعی در برابر این بیماری، نزدیک خواهد کرد.

مهرزاد لطفی چهارشنبه ۱۹ آبان در نشست روزانه ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، با اشاره به چرخش سریع کروناویروس در جامعه، واکسیناسیون را از راهکارهای موثر در افزایش ایمنی دانست و گفت: ضرورت دارد شهروندان نسبت به تکمیل واکسیناسیون برای ایمنی بیشتر در زمان های مقرر دریافت کنند و مشارکت مردم در دریافت سریع واکسن علیه کروناویروس می تواند به سرعت ایجاد ایمنی و کنترل این بیماری در سطح جامعه بیافزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: لازم است با مشارکت جمعیت بالای ۱۲ سال استان که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند و یا افرادی که واکسن خود را در زمان های اعلام شده دریافت نکرده اند، هر چه سریعتر نسبت به این امر اقدام کنند.

لطفی افزود: با توجه به تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام سریع واکسیناسیون عمومی در استان، نیاز است هم استانی ها نیز با مشارکت خود در دریافت به موقع واکسن علیه این بیماری، مجموعه سلامت را در این راه یاری رسانند.

او با بیان اینکه کماکان شاهد آمار بالای مراجعه افراد مبتلا و مشکوک دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته سطح استان هستیم، توصیه کرد: شهروندان با مشاهده علائم مشکوک به کروناویروس، لازم است در سریع ترین زمان ممکن به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا در صورت نیاز بتوانند با انجام تست های تشخیصی در مراکز ۱۶ ساعته، از ابتلای اطرافیان خود به بیماری کووید۱۹ آگاه شوند و از شدت یافتن بیماری نیز پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها راه برون رفت از بحران کرونا را واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و دوررهمی ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کرونا در ایران واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات