Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:49:10 GMT

تورم در آمریکا: قیمت عمده فروشی ها رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۸۰۴۴

تورم در آمریکا: قیمت عمده فروشی ها رکورد زد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت گزارش وزارت کار آمریکا خبر بدی برای مصرف کنندگانی است که با شوک ناشی از افزایش قیمت ها مواجه هستند.

این افزایش قیمت ها نشان می دهد که شاخص بالای تورم همچنان در این کشور ادامه خواهد یافت هر چند که دولت جو بایدن تاکید دارد که تورم در این کشور موقتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونیو ساراویا اقتصاد دان دانشگاه مرسر گفت افزایش قیمت ها و تورم در این کشور نگران کننده است و این بالاترین رقم در ۱۱ سال گذشته بوده است و نشان می دهد که روند تورم رو به سراشیبی نیست و قیمت ها همچنان افزایش خواهند داشت.

قیمت عمده فروشی ها همان چیزی است که صاحبات کسب و کار برای کالاها می پردازند قبل از این که کالا را در اختیار مردم قرار دهند. با افزایش بهای عمده فروشی ها صاحبان مشاغل اغلب قیمت های خود را افزایش می دهند و هزینه ها را به این ترتیب به مصرف کنندگان منتقل می کنند.

وزارت کار آمریکا اعلام کرده که قیمت پوشاک، کفش، حمل و نقل کامیون، خرده فروشی مواد غذایی و الکل، مراقبت های سرپایی بیمارستان، ماشین آلات، تجهیزات، قطعات و لوازم همگی در ماه گذشته(میلادی) افزایش داشتند.

این گزارش همچنین نشان داد که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) که تغییرات قیمیت کالاهای فروخته شده و خدمات ارائه شده را اندازه گیری می کند در ماه گذشته افزایش یافته است که این به غیر از افزایش شدید قیمت ها در مواد غذایی و انرژی است.

شاخص قیمت تولیدکننده افزایشی ۶.۲ داشته که نسبت به اکتبر سال ۲۰۲۰ افزایش نشان می دهد و رقم بی سابقه ای در بیش از ۱۱ سال گذشته بوده است.

طبق گزارش وزارت کار آمریکا، افزایش ۶.۷ درصدی قیمت بنزین یک سوم این افزایش بها را نشان می دهد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرده که خانوارهایی که از گاز طبیعی برای ایجاد گرمایش استفاده می کنند امسال نسبت به زمستان سال گذشته ۳۰  درصد بیشتر باید هزینه کنند. این اداره که امار مستقلی را از وزارت انرژی ارائه می دهد گفت هزینه ها در صورتی که ۱۰ درصد سرمای زمستان از حد میانگین آن بیشتر باشد به ۵۰ درصد افزایش می یابد.

بانک سرمایه گذاری گلدین ساش هشدار داده که تورم در آمریکا احتمالا بدتر خواهد شد. دولت بایدن تاکید دارد که افزایش قیمت ها به دلیل تاثیر موقتی ناشی از تعطیلی ها در دوران همه گیری کرونا است.

اما قیمت ها طبق روندی که در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است افزایش یافته و این وضعیت به دلیل آشفتگی در زنجیره تامین کالاها در سطح جهانی رو به وخامت است.

اقدامات دولت بایدن نیز به افزایش شاخص تورم در آمریکا کمک کرده است. فدرال رزرو یا بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را پایین نگه داشته که این امر باعث شده صاحبان کسب و کار وام های بیشتری را تقاضا کنند و این امر عرضه پول در اقتصاد را به عنوان دلیل اصلی تورم افزایش داده است.

مقام های بانک مرکزی آمریکا دوشنبه این هفته اعلام کردند که اگر تورم کاهش نیابد ممکن است نرخ بهره را تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ افزایش دهند. مقام های فدرال رزرو درباره  زمان افزایش نرخ بهر در اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ اختلاف نظر دارند اما به نظر می رسد با توجه به افزایش شاخص تورم مجبور می شوند زودتر اقدام کنند.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا دولت بایدن نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دولت بایدن نرخ تورم ایالات متحده آمریکا دولت بایدن نرخ تورم افزایش قیمت ها نشان می دهد سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در بازار جهانی باز هم کاهش یافت. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد اونس طلا با کاهش ۵ دلاری به نرخ ۲ هزار و ۳۳۱ دلار کاهش یافت. این رقم، کاهش ۰‌۱ درصدی قیمت طلا را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت طلا در حالی است که گزارش‌ها از روند بازار جهانی طلا، همچنان از رشد ۱۱ دلاری قیمت طلا در طول یک هفته گذشته و ۱۰۰ دلاری را در طول یک ماه گذشته حکایت دارد.

بنا به این گزارش، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده در ماه گذشته مطابق با پیش‌بینی‌ها ۰.۳ درصد افزایش یافت و بعید است انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را تا سپتامبر متوقف کند، تغییر دهد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

انجمن طلای کشور چین اعلام کرد مصرف طلای چین در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است. دلالان طلا در هند هفته گذشته برای اولین‌بار طی دو ماه، به دلیل عقب نشینی قیمت‌های داخلی خریداران را جذب کردند.

سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و رشد را در سه ماهه نسبت به دو ماه اول کاهش داد و تردیدها را در مورد قدرت بهبود دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901194

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است