Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی باید شیب ملایم و منطقی داشته باشد، گفت: تا زمانیکه نظام سطح بندی و ارجاع با اولویت خدمات ارتقای سلامت و پیشگیری و فرآیند بومی گزینی پزشکان و نظام پرداخت عادلانه اصلاح نشود، حتی اگر ظرفیت ها را چندبرابر کنیم، بازهم مشکل دسترسی به پزشک در مناطق محروم را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری فرد، در پاسخ به خبری مبنی بر افزایش ۳۰۰۰ نفری ظرفیت جذب دانشجویان پزشکی، عنوان کرد: افزایش سالیانه ۳ هزار نفر (حدود ۴۰ درصد) ظرفیت پزشکی کشور، مغایر با بررسی های کارشناسی وزارت بهداشت و تهدیدکننده سلامت مردم است.

وی افزود: مطالعات وزارت بهداشت نشان می دهد که براساس معیارهای داخلی و بین المللی، نیاز به پزشک خصوصا پزشک متخصص در کشور وجود دارد، اما با توجه به امکانات موجود و اهمیت کیفیت آموزش در حوزه سلامت مردم این افزایش باید شیب ملایم و منطقی داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: افزایش دسترسی مردم به پزشک، فقط از طریق افزایش ظرفیت پزشکی محقق نمی شود؛ تا زمانیکه نظام سطح بندی و ارجاع با اولویت خدمات ارتقای سلامت و پیشگیری و فرآیند بومی گزینی پزشکان و نظام پرداخت عادلانه اصلاح نشود، حتی اگر ظرفیت ها را چندبرابر کنیم، بازهم مشکل دسترسی به پزشک در مناطق محروم را خواهیم داشت.

به گزارش وبدا، دکتر باقری فرد تصریح کرد: اگر افزایش تعداد پزشکان مشکل گشا بود، مردم کشورهای همسایه از جمله عراق با وجود داشتن تعداد متخصصین بیشتر از ما، جهت درمان بیماری های ساده و پیچیده به کشور ما سفر نمی کردند، لذا ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی را باید عالمانه و هوشمندانه و با توجه زیرساخت ها و امکانات افزایش داد و همزمان آینده شغلی این عزیزان را نیز تضمین کرد، در غیر این صورت ما پزشکان را با خونِ دل تربیت کرده و تحویل کشورهای همسایه و خارجی خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عین اللهی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی افزود:­ با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید. وی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه امسال دیده شده است. عین‌اللهی به دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشور‌های پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست. وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به ۱.۵ میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند. وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است. عین اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم. وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه