Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:55:15 GMT

نخستین دانشگاه مجازی «جمهوری مالی» افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۸۲۴۳

نخستین دانشگاه مجازی «جمهوری مالی» افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی مراسمی با حضور دانشجویان، اساتید دانشگاه، مقامات دولتی و رسانه‌های کشور مالی، جمعی از مقامات دانشگاهی کشورهای تونس، ساحل عاج و گابن و حضور مجازی کریم نجفی برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، نخستین دانشگاه مجازی جمهوری مالی فعالیت خود را آغاز کرد.

دانشگاه پلی‌تکنیک باماکو در کشور مالی با همیاری، تسهیل‌گری و بهره‌گیری از تجربیات شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام اقدام به ارائه مجازی برنامه‌های آموزشی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس عضویت این دانشگاه در شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام سبب گردید تا ارائه مجوز برگزاری دوره‌های مجازی به این دانشگاه توسط مقامات جمهوری مالی تسهیل گردد.

دانشگاه پلی‌تکنیک باماکو که از سال ۲۰۱۱ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده، دارای دانشکده‌های علوم و فنون، پزشکی و ادنتوماتولوژی، داروسازی، علوم کاربردی و چندین آکادمی علمی بوده که با رایزنی‌های صورت گرفته میان دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، سفیر جمهوری مالی در ایران و مقامات دانشگاه، این مجموعه هم‌اکنون به شیوه آموزش مجازی فعالیت می‌کنند.

شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام که به اختصار CINVU نامیده می‌شود، یکی از شبکه‌های کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی کامستک COMSTECH می‌باشد که میزبانی از آن با جمهوری اسلامی ایران است.

این شبکه پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در بستر مجازی فناوری اطلاعات محسوب می‌شود که باهدف تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه و تعمیق و تثبیت آموخته‌ها و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی دانشجویان، اساتید، دانشگاه‌ها و نخبگان جهان اسلام فعالیت می‌کند.

کد خبر 5348621 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: کشور مالی جهان اسلام آموزش مجازی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حکم انتصاب دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور آموزش پزشکی آموزش حضوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه امیرکبیر سوریه وام دانشجویی شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام جمهوری مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد

صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

به گزارش مشرق، صبا آذرپیک که اخیراً تهمت‌هایی دروغ نسبت به رئیس مجلس و برخی نمایندگان مطرح کرده بود، به ۲ سال حبس، عذرخواهی و اعاده‌حیثیت از شکّات، جزای نقدی و ممنوعیت از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت قطعی محکوم شد.

به گزارش خانه ملت، در پی شکایت‌های جداگانه از صبا آذرپیک از سوی مجلس شورای اسلامی، محسن دهنوی و زهرا شیخی نمایندگان تهران و اصفهان و دو شاکی دیگر به اتهام نشر اکاذیب، افترا و تهدید، وی به ۲ سال حبس تعزیری و جزای نقدی و اعاده‌حیثیت از شکّات از طریق عذرخواهی در یک روزنامه رسمی به انتخاب قاضی به دلیل ۵ فقره نشر اکاذیب، یک سال حبس تعزیری به اتهام تهدید و جزای نقدی به دلیل ۵ فقره اتهام و ۲ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی به‌صورت قطعی محکوم شد.

براین‌اساس صبا آذرپیک که در سال‌های گذشته در پوشش افشاگری اقدام به تهمت پراکنی دروغ علیه برخی نمایندگان، رئیس مجلس و نیز کلیت مجلس شورای اسلامی کرده بود، به دلیل نشر اکاذیب، افترا و تهدید به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و پرداخت جزای نقدی محکوم شد و این حکم لازم‌الاجراست.

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد