Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ملکی اظهار کرد: مدارس، در صف مقدم تعلیم و تربیت قرار دارند و باید از آثار برنامه‌های تحوّلی برخوردار شوند و خود نیز تحول را در تغییر رفتار دانش‌آموزان مدیریت کنند.

ملکی افزود: در دولت‌های مختلف، نوعاً آموزش و پرورش در کانون توجه نبوده و به‌عنوان یک رسالت ملی که همه باید برای اعتلای آن بیندیشند و ایفای نقش کنند، نگاه نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از علل این وضع نامطلوب حاصل تلاش‌ها و برنامه‌های تربیتی دیربازده است و در کوتاه مدت توجهات را به خود جلب نمی‌کند. مخصوصاً این که به آموزش و پرورش تنها به عنوان یک نهاد در کنار سایر نهادها نگاه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: نباید غفلت کرد که در مجموعه آموزش و پرورش عنصر معلّم و صلاحیّت‌های او، مهم‌ترین نقش را در پیشرفت امور و انسان‌سازی ایفا می‌کند. باید «تربیت معلّم» را کلید اصلی توسعه در تعلیم و تربیت محسوب کرد و در این عرصه برنامه‌ریزی کرد. دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی با این قصد تأسیس شده‌اند و قرار است معلّمان مورد نیاز از مسیر این دانشگاه‌ها تربیت شوند.

ملکی گفت: شورای عالی آموزش و پرورش، تنها شورای سطح بالای رسمی و هدایتگر است. بر این اساس در انتخاب اعضای شورا باید دقت کرد و افراد بصیر و به دور از تمایلات و جهت‌گیری‌های منفعت طلبانه انتخاب نمود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: بی‌تردید مجلس شأن و جایگاه قانون‌گذاری دارد و نهاد دیگری نمی‌تواند قانون‌گذاری کند. شورای‌عالی آموزش و پرورش نیز برای تبدیل مصوباتش به قانون، باید از مجلس استمداد کند.

ملکی ادامه داد: سهم آموزش و پرورش از درآمد ناخالص ملی ۲.۵ درصد است و این حد از سهم در مقایسه با موارد مشابه در جهان بسیار پایین است. این کاستی و نقص در شرایطی است که ما در نظام جمهوری اسلامی ایران به حق اعتقاد داریم که تربیت انسان‌ها در رأس برنامه‌های ما قرار دارد.

وی اظهار کرد: در بخش‌های قابل توجه کشور دانش آموزان از ضروری‌ترین نیازهای آموزشی محروم هستند ولی در سایر مناطق تفاوت‌های بارزی دیده می‌شود. این بی‌عدالتی در نظام جمهوری اسلامی ایران که اصالتاً برای اجرای عدالت پدید آمده است، قابل توجیه نیست. بی‌تردید با یک مصوبه و یا یک تصمیم نمی‌توان عدالت را برقرار کرد ولی با همت والا و استمرار در پیگیری‌ها و ارتباط مؤثر با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، می‌توان بسیاری از امور را حل کرد.

وی گفت: نسبت و رابطه آموزش و پرورش با جامعه دو طرفه است. این ظرافتِ اجتماعی اگر به درستی درک نشود و برای تدوینی و پیشینی هستند و اقدامی جز متناسب‌سازی آن‌ها با سطوح تحصیلی نداریم.

ملکی ادامه داد: مدارس که در صف مقدم تعلیم و تربیت قرار دارند باید از آثار برنامه‌های تحوّلی برخوردار شوند و خود نیز تحول را در تغییر رفتار دانش‌آموزان مدیریت کنند، به عبارت دیگر لباس تحول به پیکر آموزش و پرورش پوشانده شود و مدارس نیز از این پوشش تحولی بهره‌مند شوند.

کد خبر 5348709

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن ملکی وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا کیفیت هوای تهران قوه قضاییه مهدی چمران بازگشایی مدارس حکم انتصاب شهر تهران مسعود فیاضی سازمان اموال تملیکی سازمان تامین اجتماعی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم

اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در راستای گرامیداشت هفته معلم طی برنامه‌ای از معلمان بالای ۸۰ سال زنجان در دبیرستان ماندگار شریعتی تقدیر و تجلیل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شامگاه یکشنبه آموزش و پرورش استان زنجان طی برنامه‌ای از معلمان بالای 80 سال در دبیرستان ماندگار و قدیمی شریعتی واقع در چهارراه سعدی تقدیر و تجلیل کرد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این برنامه اظهار داشت: توجه به وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که صاحبان آینده انقلاب همین دانش‌آموزان فعلی هستند.

.

وی با بیان اینکه باید به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش آن‌ها جدی گرفته شود، گفت: هرچقدر به وزارت آموزش و پرورش بها بدهیم قطعاً در خصوص تربیت نسل جدید موفق خواهیم بود. اگر چه دشمنان در تلاش هستند که نسل جدید را نسبت به آینده ناامید کنند ولی قطعاً در این توطئه هم ناکام خواهد ماند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای معلم گفت: بنده افتخارم این است که شاگرد شما هستم. شما که یک عمر زندگیتان را در زمینه معلمی گذراندید.

وی گفت: ما همانند شاگرد قدر شما را می‌دانیم و یقین داریم امروز در حضور قرنی از تجربه، صداقت، فداکاری و تلاش مقدس هستیم و تمامی فرهنگ و اخلاق و تدین را مدیون شما اساتید هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است