Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:06:31 GMT

پنج بیمار کرونایی درقم فوت شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۹۲۲۹

پنج بیمار کرونایی درقم فوت شدند

به گزارش عصر چهارشنبه  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در گفت و گویی، افزود: طی این مدت ۳۷ نفر با علائم کرونا پذیرش و ۲۹ نفر بستری شدند، همچنین ۲۵ بیمار نیز با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه ۲۱۷ بیمار در مراکز درمانی قم بستری هستند که ۴۴ نفر از آنها در وضعیت وخیم آن قرار دارند، ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۲۸۱ تست کرونا انجام شد که ۴۴ مورد از آنها مثبت گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه سال جاری در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، ۲۰  شهریورماه امسال به رنگ نارنجی کرونایی و از اول آبان‌ماه جاری نیز به رنگ زرد در آمد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌ صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.  

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.       

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» توصیه شده است.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها کرونا قم واکسیناسیون فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا قم واکسیناسیون کرونا قم واکسیناسیون فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، وضعیت نابسامان آسفالت آزادراه قم – کاشان چند سالیست که موجب گلایه مردم شده و اقدام مسئولین برای رفع مشکلات را می طلبد.  شهروند خبرنگار ما هم از خرابی آسفالت آزادراه  گلایه کرده و وضعیت نامناسب آزادراه را موجب افزایش تصادفات و استهلاک خودروهای مردم دانسته است.

متن پیام شهروند خبرنگار:

باسلام ؛احتراما به استحضار میرساندآسفالت آزادراه امیرکبیر( قم کاشان و بالعکس) چندسالی است معیوب و نیاز به بازسازی فوری دارد که خرابی آسفالت آزادراه مذکور باعث تصادفات و هزینه های تعمیرات وسایل نقلیه میشود. لذا خواهشمنداست در این خصوص اقدامات و گزارش های مربوطه را مبذول فرمایید. باتشکر

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت