Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که امروز چهارشنبه دو بمب افکن راهبردی این کشور پروازهایی را بر فراز بلاروس انجام داده اند.

وزارت دفاع روسیه در این باره ادامه داد که دو بمب افکن «توپولوف-۲۲ ام۳» ضمن گشت زنی در آسمان بلاروس، به آزمایش سیستم دفاع هوایی مشترک بلاروس و روسیه نیز کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر فوق در حالی منتشر می شود که طی چند روز گذشته، تنش ها بین ورشو و مینسک بر سر مسئله بحران پناهجویان، به شدت بالا گرفته است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز در همین رابطه اعلام کرد که تصمیم لهستان برای بستن مرزش با بلاروس تحت عنوان بحران مهاجرت، منجر به پیچیده شدن اوضاع می شود و چیزی نیست جز تلاش بیشتر در جهت سرکوب بلاروس.

پسکوف همچنین به گفتگو روسای جمهور دو کشور درباره مسئله پناهجویان در مرزهای بلاروس، اشاره کرد و گفت: این موضوع البته مورد بحث قرار گرفت. رئیس جمهور بلاروس با همتای روس خود در مورد آنچه در آنجا رخ می دهد گفتگو کرد و آنها تبادل نظر کردند.

بحران مهاجرت در مرز بلاروس با لتونی، لیتوانی و لهستان، جایی که مهاجران غیرقانونی به دنبال عبور از خاک اتحادیه اروپا هستند، در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) تشدید شد. چندین هزار مهاجر از بلاروس به مرز لهستان نزدیک شده اند و از ترک منطقه خودداری می کنند. برخی از آنها تلاش کرده اند با شکستن حصار سیم خاردار وارد خاک لهستان شوند. کشورهای اتحادیه اروپا مینسک را به تحریک عمدی بحران متهم کرده و خواستار تحریم های بیشتر علیه بلاروس شده اند.

لهستان، لیتوانی و لتونی نیز بلاروس را به استفاده از مسئله مهاجران به‌ عنوان «سلاح ترکیبی» علیه اتحادیه اروپا متهم کرده ‌اند.

بلاروس با رد تمام این اتهامات، اعلام کرده است که به دلیل کمبود منابع ناشی از تحریم های اروپا علیه این کشور، دیگر نمی تواند جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد.

کد خبر 5348702 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه مسکو بلاروس مینسک وزارت دفاع روسیه بمب افکن لیتوانی لتونی لهستان ورشو پناهجو پناهجویان عراق ایالات متحده امریکا افغانستان مصطفی الکاظمی روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی سوریه ترکیه ایران طالبان جو بایدن لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: در اثر بارندگی شدید شبانه روز گذشته حدود ۴۰۰ روستا در استان در سیل گرفتار شدند که ۲۱۹ روستا از این تعداد مربوط به شهرستان خوسف است.


آخوندی افزود: در اثر سیلاب شبانه روز گذشته در بسیاری از نقاط استان، حاشیه راه‌های مواصلاتی شسته شده و بسیاری از مسیر‌ها از جمله سرچاه عماری به سمت صمدآباد مسدود است.


وی گفت: همچنین در اثر سیلاب به زیرساخت‌ها، قنوات، باغات، راه‌های روستایی و معابر شهری خسارت وارد شده است که گروه‌های ارزیاب و امدادرسان از مدیریت بحران، هلال احمر و جهاد کشاورزی به مناطقی که مسیر‌های آنها بازگشایی شده است اعزام شده‌اند.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری افزود: تیم‌های مدیریت بحران استان برای اعزام به مناطق سیل زده در آمادگی کامل هستند و در هر روستا و یا منطقه‌ای که مسیر دسترسی بازگشایی شود سریعاً تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارت‌ها و گزارش آن اعزام می‌شوند.


آخوندی افزود: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته با حدود ۶۰ میلیمتر مربوط به بیشه شهرستان خوسف بوده است.


وی گفت: هم اکنون عملیات امدادرسانی به مناطق سیل زده با همکاری تمامی گروه‌های استان آغاز شده و از بخش خصوصی و معادن نیز برای استفاده از ماشین آلات سنگین کمک گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • ده‌روسی: از سری آ و لیگ اروپا دست نمی‌کشیم!
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • مانور بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا ! | تصاویر
  • فیلم/پرواز بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا