Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گزارش ایرنا از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی القاصی مهر در بازدید سرزده از شعب مختلف دادسرای ناحیه ۱۰ تهران و دیدار و گفت‌وگوی مستقیم با قضات، کارکنان و ارباب رجوع از نزدیک در جریان نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفت و با قدردانی از عملکرد قضات و کارکنان در خدمت رسانی قضایی، برای بهبود روند امور تذکرات و رهنمودهای لازم را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه که از ساعت ۸ روز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ تا ظهر به طول انجامید، دادستان تهران در برنامه‌ای از پیش اعلام نشده در بین مراجعان و اصحاب دعوا و مجموعه قضایی فوق حضور پیدا و ضمن گفت‌وگو با مراجعین و استماع عرض حال آنها از نحوه پاسخگویی و روند خدمت رسانی به مردم از نزدیک و به صورت مستقیم اطلاع حاصل کرد.

دادستان تهران در این بازدید که با سرکشی از شعب مختلف دادیاری، بازپرسی، اجرای احکام و واحد ارجاع، شعب حل اختلاف مستقر در دادسرا و دفاتر شعب، بایگانی‌ها و بخش‌های اداری دادسرا همراه بود، وضعیت رسیدگی‌ها خصوصا اوقات رسیدگی، تصمیمات و دستورات قضایی صادر شده رابررسی و روند رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی را مورد نظارت وارزیابی قرار داد.

وی در این بازدید در دیدار و گفت‌وگو با قضات و کارکنان بر تکریم ارباب رجوع، رفع موانع اطاله دادرسی، جلب رضایت مردم، رعایت موازین قانونی و حفظ حقوق شاکی و متهم در رسیدگی های قضایی اظهار داشت: رسالت دستگاه قضایی پاسخگویی به موقع و جلب رضایتمندی مردم در رسیدگی‌های قضایی است.

القاصی مهر در دیدار با قضات و کارکنان شعب اجرای احکام با اشاره به تعداد پرونده‌های وقتی، به نظارت بر ضابطین و انجام به موقع دستورات قضایی خصوصا در مورد پرونده های سرقت و جرائم مخل نظم وامنیت و برخورد قاطع با مرتکبین سرقت تأکید کرد.

دادستان تهران بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، تأکید داشته و مقرر شد چند مورد پرونده‌های کثیرالشاکی که در اجرای احکام تحت رسیدگی است با مدیریت سرپرست دادسرا هر چه سریع تر زمینه استیفای حقوق مالباختگان فراهم گردد.

وی در بازدید از سه شعبه حل اختلاف مستقر در دادسرای ناحیه ۱۰، برنقش مؤثر شوراهای حل اختلاف در کاهش بار دادسرا و تسریع در کار مردم تاکید و از زحمات ایشان تقدیر و تشکر نمود.

دادستان تهران در این بازدید ضمن قدردانی از عملکرد مجموعه دادسرای ناحیه ۱۰ اظهار داشت: با تلاشی که همکاران این دادسرا طی ماههای گذشته متحمل شدند وضعیت رسیدگی‌ها مناسب ارزیابی و با کاهش موجودی پرونده های مسن و قدیمی رسیدگی در خیلی از شعب به روز شده و لازم است روند موجود باکاهش هر چه بیشتر اطاله دادرسی و تحقیقات حفظ شود.

القاصی مهر در این بازدید همچنین پای درد دل‌ها و اظهارات چند تن از ارباب رجوع دادسرا ایستاد و ضمن جویا شدن نظر آنها در مورد عملکرد دادسرا، به درخواست‌های حقوقی و قضایی آنان رسیدگی کرد.

در دادسرای ناحیه ۱۰ تهران که در منطقه ۱۰ تهران واقع شده، ۸ شعبه بازپرسی، ۶ شعبه دادیاری، ۴ شعبه اجرای احکام، سه شعبه شورای حل اختلاف و واحد ارجاع به ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مراجعین اشتغال دارد.
 

برچسب‌ها شکایت علی القاصی مهر قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکایت علی القاصی مهر قوه قضاییه شکایت علی القاصی مهر قوه قضاییه دادسرای ناحیه ۱۰ دادستان تهران اجرای احکام القاصی مهر حل اختلاف رسیدگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم

تقی حسام، مدیرکل تعزیرات حکومتی قم اظهار کرد: ماموران نیروی انتظامی گزارشی پیرامون تخلیه گاز مایع از یک دستگاه خودروی انتقال فرآورده نفتی در واحد غیرمجاز را تهیه و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی ادامه داد: پرونده خرید و فروش ۹ هزار و ۴۷۰ لیتر گاز مایع یارانه‌ای بر خلاف ضوابط تعیین شده به ارزش ۲ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط گاز مایع، متهمان را به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل چهار برابر ارزش کالای کشف شده، محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع