Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@01:38:29 GMT

کاهش ۵۰ درصدی حجم مخزن آب سد سفیدرود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۹۳۶۹

کاهش ۵۰ درصدی حجم مخزن آب سد سفیدرود

به گزاش تابناک به نقل از مهر، عمران مؤمنی گفت: به دلیل شرایط خاص اقلیمی کشور در ماه‌های اخیر، ورودی آب به سد سفیدرود که از منابع آبی خارج از گیلان تغذیه می‌شود، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد به طوری که در حال حاضر تنها ۱۵ درصد از حجم نرمال سد سفیدرود آبگیری شده است.

وی افزود: در حال حاضر حجم آب مخزن سد سفیدرود ۱۵۶ میلیون متر مکعب است که این میزان در مقایسه با حجم ۳۱۰ میلیون متر مکعبی روز مشابه در سال قبل و حجم ۴۵۳ میلیون متر مکعبی دو سال ماقبل، به ترتیب معادل ۵۰ و ۶۵ درصد کاهش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مؤمنی تصریح کرد: اکنون دبی ورودی سد سفیدرود ۲۲ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن ۳ متر مکعب بر ثانیه است که برای تأمین حق آبه زیست محیطی و آب شرب شهرهای رودبار و رستم آباد رهاسازی می‌شود.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۱ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را تأمین می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی سد سفید رود آب طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مسعود فیاضی غلامعلی محمدی سد سفیدرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل

دادستان اردبیل از کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، جلال آفاقی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص سرقت، کاهش وقوع حدود ۲۵ درصدی جرم سرقت را در طول سال گذشته شاهد بودیم.

وی همچنین با اعلام اثربخشی تدابیر صورت گرفته برای ایام تعطیلات نوروزی، افزود: نوروز امسال نیز شاهد کاهش ۲۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان بودیم.

کد خبر 749133

دیگر خبرها

  • مدیر عامل آدیداس: حاضر نشدیم با پیشنهاد نایکی به فدراسیون فوتبال آلمان برابری کنیم
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک