Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور در نشست مدیرعامل بیمه سلامت استان کرمان با اصحاب سلامت استان کرمان که در اداره کل بیمه سلامت استان کرمان برگزار شد، اظهارداشت: تا زمانی که شاخص‌ها متناسب با نیاز دانشگاه‌ها مطرح نشود مشکلات موجود ادامه دارد.

او افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی درکنار بیمه به عنوان یک خانواده مطرح هستند و می‌توانیم نگاه علمی مناسب تری در تامین خدمات با پوشش بهترداشته باشیم و اینکه چگونه منابع را در راستای هزینه منابع پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصحی بیان کرد: درکنار هم بودن دانشگاه‌ها و بیمه‌ها می‌تواند راهگشا باشد، این نوع همکاری پررنگ وخوب را می‌بینیم و جای شکر دارد.

او با بیان اینکه نقطه نظرات خوبی در این نشست مطرح شد گفت: در پرداخت‌ها همه مشکلات تا تیرماه پرداخت قطعی و در مرداد علی الحساب پرداخت شده است.

ناصحی با اشاره به اینکه تا هفته اینده یک ماه علی الحساب مرداد پرداخت در کرمان انجام می‌شود اظهارکرد: برای شهریور پرداخت علی الحساب انجام می‌شود، در تفکیک دارویی بیمه‌ها پرداخت را اعمال می‌کنند، اما در دانشگاه‌ها علوم پزشکی دستگاه نظارتی باید وارد شوند ونظرت شود.

ناصحی تصریح کرد: سرانه‌ای پرداخت می‌کنیم با توجه به اینکه سال اول و دوره اول است سرانه نسبتا خوبی بود، در نتیجه امکان دریافت فرانشیز نیست.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با بیان اینکه این موضوع از نیاز‌های لقایی ممنعت می‌کند کفت: به پزشکان نیز کمک خوبی می‌شود مخصوصا دربحث پیشگیری از بیماری هایی، چون دیابت و فشارخون و مراقبت‌هایی که باید در قابل آن انجام شود هرچند شکل و شمایل طرح به سمت پزشک خانواده هم می‌رود.

او تصریح کرد: نشست نهایی شدن پزشک خانوده با محوریت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برگزار می‌شود و این نظام چندگانه درمان را به سمت نظام ارجاع در کنار اجرای خوب پزشک خانواده شهری پیش برده شود.

او اظهار داشت: اجرا طرح هایی، چون پرونده الکترونیک، پزشک خانواده ونیز نظام ارجاع ونسخه الکترونیک وظیفه بیمه نبوده و ما کار وزارت بهداشت انجام می‌دهیم، خودمات وزارت بهداشتی هستیم واکنون انتظاری ایجاد شد چرا کار بیمه در برخی بخش‌ها نقص دارد همه این‌ها کار‌هایی بوده که وزارت بهداشت درآی تی باید انجام می‌داد ومتاسفانه خروجی مناسبی از آنجا نداریم در نتیجه چندگانگی است.

ناصحی با تاکید براینکه نهاد‌های بیمه گری، چون تامین اجتماعی، نیروی مسلح وبیمه سلامت، نقش حاکمیتی وزارت بهداشت را دراین مقوله قبول کردند گفت:عدم توانایی، وسیاست‌های چندگانه آی تی وزارت بهداشت باعث شد کار به اینجا بکشد درنتیجه در سطح یک سامانه این کار را هنوز نتوانستیم ساماندهی کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور تاکیدکرد: ما فراتر از وظایف مان کار می‌کنیم.

ناصحی بیان کرد: علی رغم برخی مشکلات، ساختار‌ای تی در معاونت درمان وزارت بهداشت عامل شرایط موجود است.

او افزود: خرید راهبردی را از سال ۹۹ با همکاری تامین اجتماعی وبخش درمان نیرو‌های مسلح جمع بندی خوبی داشتیم پیگیر هستیم مشکلاتی مانند این را رفع کنیم.

مدیرعامل بیمه سلامت استان کرمان افزود: در بحث یک درصد ارزش افزوده روستایی باید معاون درمان وزارت بهداشت پیگیر مساله برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورباشد.

او همچنین اظهارکرد: ما الزامات و محدودیت‌های قانونی در هزینه کرد‌ها نیز داریم که باید اصلاحاتی در وزارت بهداشت انجام شود.

ناصحی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی جداگانه شاخص‌ها را بررسی کنند، چون شرایط دانشگاهی مانند جیرفت با گیلان یا سیستان فرق دارد نباید با هم مقایسه کنیم ما آمادگی داریم با تایید شاخص پرداخت‌ها را انجام دهیم.

ما سعی کردیم کسورات را رفع کنیم، اما اگر به شکل ضابطه‌مند بخواهیم عمل کنیم باید این کسورات بید شاخص‌ها تغییرکنده مشکلات برطرف شود، پرداخت به پزشک عادلانه شود وما هم بتوانیم آنچه مطلبه دانشگاه‌های علوم پزشکی است را پرداخت کنیم.

او بیان کرد: در بحث متمرکز کردن سامانه‌ها پیشنهاد می‌کنیم یکی از سامانه‌ها برگزیده شود سامانه بیمه سلامت یا تامین اجتماعی یا وزارت بهداشت هرکدام انتخاب شود ما تایید می‌کنیم امیدواریم بتوانیم با همکاری بخش آی تی وزارت بهداشت مشکل رفع شود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سلامت استان کرمان تی وزارت بهداشت بیمه سلامت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی ساعت ۷ صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.

بیشتر بخوانید

برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد

این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی برگزار شد.

برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی