Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «توماش گرودزکی» رئیس مجلس سنا لهستان در چارچوب سفر رسمی خود به قزاقستان با «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین طیف وسیعی از موضوعات مربوط به تعامل در زمینههای سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه را بررسی و به ماهیت منظم تماسهای برقرار شده در سطح عالی و سطح دولتهای دو کشور و همچنین اهمیت توسعه و تقویت بیشتر گفت و گوی بین پارلمانی، اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه قزاقستان تاکید کرد که «نورسلطان» و «ورشو» مواضع مشابهی در مورد مشکلات جهانی معاصر داشته و نه تنها در قالب دوجانبه، بلکه در ساختارهای چندجانبه نیز با موفقیت تعامل دارند.

تلئوبردی در ادامه آمادگی طرف قزاق برای حمایت از ریاست لهستان بر سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال 2022 را با توجه به تجربه مثبت ریاست قزاقستان در این سازمان و برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال 2010 در «نورسلطان» اعلام کرد.

در طول این ملاقات همچنین چشم انداز تعامل در قالب «کشورهای آسیای مرکزی + گروه ویشگراد» نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه قزاقستان ضمن اشاره به موضوع همکاریهای تجاری و اقتصادی چندجانبه، از طرف لهستانی خواست تا در کار دوازدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی که در تاریخ 30 نوامبر تا 3 دسامبر 2021 در ژنو تحت ریاست قزاقستان برگزار میشود، مشارکت فعال داشته باشد.

رئیس مجلس سنا لهستان به نوبه خود خاطرنشان کرد که علیرغم فاصله طولانی که دو کشور را از هم جدا میکند، قزاقستان و لهستان به دلیل گذشته تاریخی مشترک به هم بسیار نزدیک هستند.

وی در ادامه به ماهیت سازنده و با اعتماد گفت و گوی دو کشور در مورد موضوعات دستور کار دوجانبه و چندجانبه اشاره کرد.

طرفین به نقش ویژه «پل زنده» بین دو کشور که توسط نمایندگان دیاسپورای لهستانی مقیم قزاقستان ایفا میشود، اشاره کردند که پس از استقلال «نورسلطان» انگیزه قدرتمندی برای احیای هویت و فرهنگ ملی دریافت کرد.

در پایان این دیدار طرفین بر اهیمت حمایت بیشتر از گفت‌وگوی سیاسی فعال، مشارکت سرمایه گذاری و روابط فرهنگی بین قزاقستان و لهستان که در آوریل سال 2022 سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را جشن خواهند گرفت، اشاره کردند.

گفتنی است که رئیس سنا جمهوری لهستان در چارچوب این سفر همچنین با رئیس مجلس، سنا و رئیس جمهور قزاقستان دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: لهستان قزاقستان روابط دوجانبه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد