Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: در مسیر تلاش برای افزایش صلح و سازش، عشق به مردم و خدمت صادقانه به آن‌ها، اجر و میزان موفقیت ما را بیشتر می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز در دیدار معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی و اعضای شورای حل اختلاف استان اظهار داشت: اختلافات، تنش‌ها و درگیری‌های موجود در جامعه آسیب‌های متعددی از نظر فرهنگی، اجتماعی و عِرضی و آبرویی در پی دارد زیرا به دلیل این‌ گونه مسائل حیثیت اجتماعی برخی افراد خدشه‌دار می‌شود از این‌ رو باید کاری کرد که این آسیب‌ها به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا باید مجموعه‌های قابل‌ اعتماد و گروه‌های مرجع بیش از پیش فعال شده و برای کاهش این آسیب‌ها و اقدامات پیشگیرانه تلاش کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری: فرهنگ صلح و سازش در جامعه ترویج یابد 22 هزار پرونده امسال در شورای حل اختلاف گیلان منجر به صلح و سازش شد
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بخشی از آسیب‌ها مربوط به جامعه هدف جوانان و دانشجویان است اظهار داشت: لازم است در این زمینه کارگاه‌های مختلفی با موضوعاتی از قبیل ازدواج آگاهانه، آسیب‌های ارتباطات نامناسب و غیره برگزار و مسائل مبتلابه برای جوانان و دانشجویان تبیین شود.

وی ادامه داد: نباید فعالیت مدارس و دانشگاه‌های ما تنها محدود به آموزش و کلاس درس باشد بلکه باید به مباحث تربیتی نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم تا آسیب‌ها کمتر شود.

نوری با اشاره به اهمیت فعالیت شورای حل اختلاف و پادرمیانی و رفع مشکلات و مسائل به‌صورت کدخدامنشی، افزود: زمانی که موضوع و مشکل در حل اختلاف حل نشده و پرونده به دادگاه برود، گذشت و مصالحه دشوارتر می‌شود زیرا دادگاه در غالب موارد حکم یا قرار صادر می‌کند و اصحاب دعوا نیز در این مرحله به سختی حاضر به صلح و سازش می‌شوند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در مسیر تلاش برای افزایش صلح و سازش، عشق به مردم و خدمت صادقانه به آن‌ها، اجر و میزان موفقیت ما را بیشتر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید خدای‌ناکرده با نگاه تحقیرآمیز به کسی نگاه کنیم عنوان کرد: آستانه تحمل مردم به دلیل مواردی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی، همه‌گیری کرونا، زندگی ماشینی، خشک‌سالی، کمبود تفریحات و دشواری سفر و غیره کاهش یافته و بالطبع در چنین شرایطی تنش‌ها و اختلافات نیز بیشتر می‌شود اما مسؤولان و فعالان شوراهای حل اختلاف باید بکوشند برای صلح و سازش و گذشت تلاش بیشتری کرده و آرامش و انرژی مثبت را به طرفین منتقل کنند.

امام‌ جمعه بجنورد با بیان اینکه اجر و مزد سازش بین دو نفر از خواندن نماز شب بالاتر است، افزود: مزدی که خداوند در ازای سازش بین افراد به ما می‌دهد از بسیاری از عبادات و اعمال دیگر بالاتر و بیشتر است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان شمالی صلح و سازش حل اختلاف آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه چهارشنب۵ اردیبهشت در دیدار رئیس دیوان عالی کشور ضمن اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در منطقه سیستان و نیز خسارت‌های وارده از سیلاب در جنوب استان پیرامون مسائلی از جمله حقابه سیستان و نیز فراهم ساختن زیرساخت‌ها در شهرهای جنوبی استان به گفت‌وگو پرداخت.

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به تعارض در مالکیت اراضی کشاورزی بین مردم و منابع طبیعی عنوان کرد: یکی از گلایه‌های مهم و متعدد مردم در سفرهای شهرستانی بنده این است که بسیاری از اراضی زراعی توسط منابع طبیعی جزء اراضی ملی اعلام شده است و این در صورتی است که مردم در این نقاط براساس عُرف متداول زندگی کرده و ملک هر کس نیز مشخص و آثار کِشت، داشت و برداشت نیز محرز است و حکایت از آن دارد که زمین زراعی با وجود درختان کهنسال نسل اندر نسل، آباد شده و لازم است تدبیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور نیز در خصوص قوانین مالکیت اراضی قول پیگیری داد و عنوان کرد: باید در دادگستری استان شورایی تشکیل و در این خصوص تدابیر خاص خود را اتخاذ کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی