Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مرتضی بختیاری در جلسه کمیسیون شوراهای مجلس با ارائه گزارش فعالیت‌ها و اقدامات کمیته امداد در راستای توسعه مراکز نیکوکاری و مردمی شدن این نهاد، گفت: براساس اسناد بالادستی، کمیته امداد مکلف است از حوزه تصدی‌گری خارج شده و با تقویت نقش نظارتی و مدیریتی، امور اجرایی را به مراکز نیکوکاری و تشکل‌های خیریه مردمی واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه تشکیل مراکز نیکوکاری در کمیته امداد افزود: از سال ۹۷ شاهد جهش در ایجاد این مراکز هستیم و سال گذشته بیش از سه هزار مرکز نیکوکاری راه‌اندازی شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۳۰۰ مرکز نیکوکاری با نظارت کمیته امداد در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: بیش از پنج هزار مرکز نیکوکاری به صورت مسجدمحور فعالیت می‌کنند.

بختیاری با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری سال گذشته حدود ۳,۳۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع کردند، اظهار کرد: در هفت ماهه سال جاری نیز ۳,۷۰۰ میلیارد تومان از سوی مراکز نیکوکاری به خانواده‌های نیازمند کمک شده است.

وی راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی را رویکرد کمیته امداد برای استفاده از ظرفیت‌های ویژه در هر حوزه دانست و خاطرنشان کرد: حدود ۹۰۰ مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال، ۳۲۰ مرکز نیکوکاری فرهنگی و ۳۸۰ مرکز نیکوکاری سرپناه و مسکن در حال خدمت به محرومان هستند. همچنین هفته گذشته ۵۰۰ مرکز نیکوکاری زکات راه‌اندازی شد که امیدواریم سال آینده به هزار مرکز نیکوکاری تخصصی زکات برسیم.

رئیس کمیته امداد همچنین از فعالیت مراکز نیکوکاری تخصصی در دانشگاه‌ها، مراکز نظامی، حوزه‌های علمیه و مراکز نیکوکاری حقوقی خبر داد و گفت: مرکز نیکوکاری مجلس شورای اسلامی نیز با مشارکت نمایندگان مردم از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

بختیاری همراهی دولت انقلابی و مجلس محرومان را فرصتی بی‌نظیر برای پیشبرد اهداف نظام در حوزه محرومیت‌زدایی دانست و افزود: برای رسیدن به عدالت توزیعی در کشور، نیازمند مدیریت یارانه‌های پنهان هستیم.

وی خواستار اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به ویژه برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد شد و خاطرنشان کرد: برخورداری از پوشش تأمین اجتماعی موجب حفظ کرامت و عزت سالمندان عزیز خواهد شد.

بختیاری از راه‌اندازی سامانه رصد و پایش فقر با هدف ایجاد عدالت توزیعی در امکانات و جلوگیری از همپوشانی کمک‌ها خبر داد و اضافه کرد: هر خدمتی که از سوی هر فرد، نهاد یا سازمان به اقشار نیازمند و جامعه هدف ارائه شود، در این سامانه بارگذاری و قابل رهگیری خواهد بود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی اشتغال در ۳۵۰ شهرستان و شناسایی مزیت‌های نسبی هر منطقه در حوزه اشتغال، گفت: داشبورد مدیریتی اشتغال در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد که براساس آن، اقدامات در حوزه اشتغال‌زایی و طرح‌های خودکفایی مددجویان به صورت لحظه‌ای در هر منطقه قابل رصد و پیگیری خواهد بود.

کد خبر 5348792

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی مددجویان کمیته امداد شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا کیفیت هوای تهران قوه قضاییه مهدی چمران بازگشایی مدارس حکم انتصاب شهر تهران مسعود فیاضی سازمان اموال تملیکی سازمان تامین اجتماعی مراکز نیکوکاری نیکوکاری تخصصی مرکز نیکوکاری کمیته امداد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۷هزار و ۷۴۵ پرونده سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: 17هزار و 745 پرونده سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان به 69 مرکز نیکوکاری واگذار شد.
سیدرضا حسینی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به‌منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی،کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت‌رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم‌افزایی و برون‌سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

وی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برشمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است. 4 هزار و 341 نفر معلم و استاد دانشگاه با ثبت‌نام در طرح اکرام، حامی 7 هزار و 39 فرزند ایتام و محسنین هستند. جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و همواره در هدایت جامعه به‌سمت فعالیت‌های خیرخواهانه، نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

به‌گفته وی بیش از 50 درصد حامیان معلم و استاد دانشگاه بیش از 5 سال حامی هستند که با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود می‌کوشند آینده‌ای روشن را برای فرزندان تحت‌تکفل رقم بزنند.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه است گفت: معلمان تربیت‌کننده نسل آینده هستند که به‌عنوان یک فرد نیکوکار می‌توانند در تربیت نسل آینده به‌عنوان انسان‌هایی نوع‌دوست و خیرخواه، کمک‌حال و یاریگر کمیته امداد در رسیدگی به امور نیازمندان باشند.

وی از معلمان و فرهنگیان به‌عنوان سفیران مهربانی یاد کرد و با قدردانی از آنان افزود: با تشویق و ترغیب معلمان هم‌اکنون یک‌هزار و 304 دانش‌آموز استان نیز در طرح اکرام ایتام مشارکت دارند.

انتهای پیام/252+

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند