Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آئین تکریم و معارفه رئیس اسبق و فعلی دانشگاه صنعتی شریف هم اکنون با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است.

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در این برنامه اظهار کرد: امروز مدیریت برترین دانشگاه صنعتی کشور، یکی از برترین دانشگاه‌های صنعتی منطقه غرب آسیا و دانشگاه شناخته شده جهان به من واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امروزه آوازه شریف نه فقط در برترین مجامع علمی بلکه در محافل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هم شنیده می‌شود و این موضوع یعنی دانشگاه شریف یک کانون نخبگانی است.

جلیلی تصریح کرد: دانشگاه شریف دانشجویان را تک ساحتی پرورش نمی‌دهد و آن‌ها را برای نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف جامعه آماده می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: دانشگاه شریف آینده رویای مشترکی است که همه ما با وجود گرایش‌های متنوع فکری، فرهنگی و سیاسی باید در ساختار آن نقش آفرین باشیم. کشور ما امروز با مسائل و چالش‌های جدی روبه روست. به عنوان یک معلم خوب می‌دانم که شریفی نام و به طور خاص اعضای جوان این خانواده همواره از چالش‌های موجود استقبال می‌کنند و در مواجه بی واهمه فرصت‌هایی را برای پیشرفت کشور خلق می‌کنند. این چالش پذیری و مواجه با مسائل پیچیده شاخصه شریف و شریفی هاست.

جلیلی گفت: باید تلاش کنیم تا لفظ شریف را در مواجه با مسائل کلان کشور برجسته کنیم، این هدف قطعا با تکیه بر ظرفیت اساتید و دانشجویان و ... در دسترس خواهد بود.

رئیس دانشگاه شریف اضافه کرد: مسئله مهم دیگر که در آینده دانشگاه شریف جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت پرداختن به پژوهش‌های بنیادی است. همه می‌دانیم که هزینه کردن برای علوم پایه در واقع سرمایه گذاری برای آینده است.

او با بیان اینکه تقویت علوم پایه باید مد نظر همه باشد، تاکید کرد: برای ساختن آینده‌ای درخشان به علوم پایه نیازمندیم در این زمینه بیش از هرچیزی نیازمند منابع مالی هستیم که بخشی از آن باید از طریق نهاد‌های حمایتی و بخشی دیگر از تعامل با صنایع با فناوری بالا و بخشی دیگر از طریق توسعه تعاملات پژوهشی بین المللی محقق شود.

رئیس دانشگاه شریف اضافه کرد: توجه به انبوه و دانش‌های نوین بین رشته‌ای فرصت‌های تازه برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه و بهبود کمی و کیفی فرصت‌های مطالعاتی از جمله اقداماتی است که در این محور باید صورت پذیرد.

جلیلی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما بکارگیری دانش انباشته در دانشگاه شریف برای حل مسائل کشور است که باید آن‌ها را بشناسیم و سپس راه حل‌های علمی ارائه کنیم؛ بنابراین ارتباط پایدار با صنعت ضرورت حیاتی برای دانشگاه شریف است و این موضوع مستلزم تمرکز بر نیاز‌های واقعی صنعت است.

او گفت: دانشگاه باید نقشی فعال در تولید ارزش افزوده داشته باشد و از این طریق جایگاه طبیعی خود در کشور را نمایان سازد برای دستیابی به این هدف گسترش فناوری‌های نوین ارزش آوری و نیز فناوری‌های اقتدار آفرین در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: همچنین در توسعه تعاملات صنعتی به جهش نیاز داریم که برای تحقق آن باید به سرعت زیرساخت‌های خود و به خصوص زیرساخت‌های نرم افزاری را ترمیم یا تکمیل کنیم.

جلیلی ادامه داد: در بعد آموزش همه گیری کرونا به ما آموخت که ناگزیر باید به سمت استفاده از دانش‌های نوین آموزشی حرکت کنیم و این موضوع یکی از وظایف دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه شریف است.

او گفت: در راستای بهینه سازی آموزش‌های حضوری و گسترش دوره‌های مجازی می‌توانیم پیشرو باشیم، برای تحقق این اهداف به بلند پروازی و انرژی استادان جوان و تجربه پیشکسوت‌های آن‌ها نیازمندیم.

رئیس دانشگاه شریف با بیان اینکه شعار محوری بنده، شریف برای زندگی است، تاکید کرد: این شعار دو‌سویه دارد یکی نسبت شریف با بهبود زندگی مردم ایران در همه شئون و دیگری تبدیل شدن شریف به دانشگاه چند بعدی و با نشاط است که دانشجویان آن به معنای واقعی کلمه زندگی می‌کنند.

جلیلی گفت: جامعه دانشگاه شریف باید ارتباط قوی با ملت ایران داشته باشند و این نسبت باید خود را در پروژه های علمی، پایان نامه ها، مقالات و دستاوردهای استادان و دانشجویان نشان دهد.

او اضافه کرد: رسیدن به سویه دوم این شعار و تبدیل شدن شریف به دانشگاهی برای زندگی مستلزم برخی اقدامات اساسی است. رونق بخشی به فعالیت های فرهنگی و دانشجویی امری ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه شریف رئیس دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه شریف رئیس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برجسته کارگران در جهش تولید

بایستی توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی در اولویت کارفرمایان باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز جهانی کارگر نشان از ارزش این قشر مهم در اقتصاد تمام کشورها دارد؛ البته این نگاه ابزاری صرف در کشور و صنعت ما جایی ندارد. عمل کارگران در مذهب ما ارزش والایی دارد تا آنجا که پیامبر مکرم اسلام (ص) بر دستان پینه‌بسته کارگر بوسه می‌زنند. در اسلام عمل کارگران عبادت محسوب می‌شود و کسب روزی حلال به‌قدری اهمیت دارد که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند کسی که در راه کسب روزی برای خانواده‌اش تلاش می‌کند مانند مجاهد در راه خدا است.

در این چند سال اخیر که مقام معظم رهبری جهش تولید و رشد اقتصادی را در اولویت قرار دادند، کارگران تنها سربازان وفادار و درواقع ژنرال‌های واقعی ایشان در میدان نبرد اقتصادی بودند که باوجود تمام مشکلات، نگذاشتند چرخ‌های صنعت کشور از حرکت باز بماند. تأکید رهبر انقلاب بر رشد اقتصادی و جهش تولید نیز در راستای ثروتمند شدن کشور و متعاقب آن رفع مشکلات اقتصادی کارگران و بیکاری در جامعه است.

 تأکید رهبر انقلاب بر اینکه کارگر رکن جهش تولید است باید تلنگری بر کارفرمایان و سیاست‌گذاران کشور در این حوزه باشد. اینکه ایشان در دیدار پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری با کارگران می‌فرمایند: «نقش کارگر یک نقش برجسته است؛ یعنی نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، یک نقش انکارناکردنی و‌ غیرقابل‌انکار است» وظیفه دولت، مسئولین و کارفرمایان را سنگین‌تر می‌کند.

ازاین‌رو توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی باید در اولویت کارفرمایان باشد.

رضا شریفی*

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • ما با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه