Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران باید در چارچوب دور سوم و نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف لبنان برود تا کارش در دور رفت مسابقات تمام شود. لبنان قرار است بعد از چهار بازی سرانجام طعم میزبانی را بچشد. آنها تا به اینجا با پنج امتیاز اندوخته و پنج امتیاز فاصله با ایران در رده سوم گروه A قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش با جزییات بیشتر درباره این تیم صحبت خواهیم کرد.

هاشیک مثل یحیی و تا حدی دراگان

ایوان هاشیک، سرمربی ۵۸ ساله و اهل جمهوری چکِ تیم ملی فوتبال لبنان به سیستم ۲-۴-۴ خطی اعتقاد ویژه‌ای دارد. سیستمی که در فوتبال ایران هم کم طرفدار ندارد. یحیی گل‌محمدی و حتی دراگان اسکوچیچ از این شیوه بهره می‌برند و نمونه‌ای از علاقه‌مندان این شکل از بازی هستند. در این آرایش دو بازیکن به عنوان هافبک میانی انجام وظیفه می‌کنند و دو هافبک دیگر متمایل به سمت راست و چپ خواهند بود. در این نوع سیستم، بازیکنِ پست شماره ۱۰ که حکم بازیسازی صرف را دارد دیده نمی‌شود.

هاشیک در دو مسابقه از چهار دیدار قبلی از این آرایش بهره برده است. لبنان در دیدار با امارات و سوریه از این شیوه استفاده و چهار امتیاز دشت کرده است. هاشیک مقابل کره جنوبی سیستم ۲-۳-۵ را به کار برد و برابر عراق تیمش را با سیستم ۱-۳-۲-۴ روانه میدان کرد. به نظر می‌رسد لبنان به احتمال زیاد در جدال با ایران هم از آرایش محبوب آقای سرمربی استفاده کند و البته ممکن است همچون بازی با کره جنوبی شاهد ترکیبی با حضور پنج مدافع باشیم که دور از ذهن نیست. فراموش نکنیم کسب یک نتیجه مساوی مقابل ایران هم می‌تواند نتیجه‌ای مطلوب برای لبنان باشد.

لبنان توپ را دوست ندارد

لبنان به واسطه موجودی نفراتش علاقه دارد تا توپ را به تیم حریف بسپارد فضا را در اختیار بگیرد. آنها اتفاقا تیمی نیستند که علاقه‌ به ضد حمله زدن داشته باشند. این تیم در سه دیدار از چهار مسابقه قبلی موفق به گلزنی نشده است. البته که کلین‌شیت در دو مسابقه هم نشان‌دهنده عملکرد موفق این تیم در کارهای دفاعی بوده است. قرمزها در هر چهار مسابقه شوت کمتری نسبت به رقبا زده‌اند. در مجموع ۵۷ شوت به سمت دروازه‌شان آمده(متوسط ۱۴ شوت) و ۲۶ شوت نیز از جانب این تیم به سمت دروازه رقبا نشانه رفته است(متوسط ۶.۵ شوت). لبنانی‌ها مقابل امارات ۳۰درصد مالکیت داشتند. برابر کره جنوبی این درصد تملک به ۲۹ درصد کاهش پیدا کرد. در جدال با عراق و سوریه نیز ۴۱ و ۴۹ درصد مالکیت برای لبنانی‌ها به ثبت رسید.

این گلر را گرم نکنید

نباید از درخشش مصطفی مطر هم غافل بود. دروازه‌بان ۲۶ ساله و آینده‌داری که به خاطر ابتلا به کرونا، مهدی خلیل(گلر اسبق ذوب‌آهن) به ترکیب اصلی سدرها رسید و در سه مسابقه ابتدایی مقابل امارات، کره جنوبی و عراق درخشان‌ترین نمایش را داشت و ۱۳ سیو از خودش بر جای گذاشت. ۲ گل سوریه هم به نحوی زده شد که نمی‌توان هیچ تقصیری را متوجه مطر کرد.

جای خالی حسن معتوک

به جز مطر باید از ژوان عمری و روبرت الکساندر ملکی ملقب به میشل به عنوان دیگر مهره‌های ثابت تیم نام برد که در قلب خط دفاعی حضور همیشگی داشته اند. عباس عاصی نیز در سمت راست خط دفاعی همواره در میدان بوده است. در جلوی زمین اما تغییرات فراوان بوده و تنها حسن معتوک در تمام مسابقات حاضر بود که امکان بازی مقابل ایران را ندارد. محمد قدوح و سونی سعد در دیدار با سوریه گلزنان بازی بودند و حضورشان قطعی است. در میانه میدان هم شانس بازی کردن نفراتی چون فلیکس میشل ملکی و محمد حیدر تا حد زیادی قطعی و قابل پیش‌بینی است.

چشمک کناره‌ها به اسکوچیچ گل کره به لبنان با ارسالی از سمت چپ گل اول سوریه به لبنان و ارسالی از سمت راست

حالا نگاهی به سه گلی که لبنان دریافت کرده و به ثمر رسانده می‌اندازیم. آنها یک گل در نیمه نخست(دقیقه ۲۰) و دو گل در نیمه دوم(۶۰ و ۶۴) دریافت کرده‌اند. تنها گل مقابل کره و گل اولی که از سوریه دریافت کردند ماحصل یورش‌هایی از دو سمت چپ و راست بود که به ارسال‌هایی با ارتفاع کوتاه به داخل محوطه جریمه منجر شد. بازیکنان کناری لبنان، به ویژه در کارهای تدافعی می‌توانند پاشنه آشیل این تیم باشد و البته کند بودن مدافعان مرکزی که روی توپ‌های ارسالیِ سریع نقص دارند. گل دیگر را هم به دلیل عدم پوشش درست در هنگام رسیدن توپ سوم دریافت کردند.

اجازه شوت‌زنی ندهید

اما گل‌های زده شده. لبنان هر سه گل خود را به سوریه زد. دو گل در اوقات تلف شده نیمه نخست و یک گل در دقیقه ۵۳؛ دو گل از شوت پشت محوطه جریمه حاصل شد که یکی با اشتباه مهلک گلر سوریه همراه بود و دیگری از فراری عالی به دست آمد؛ فراری از سمت چپ که با ارسالی زمینی به محوطه ۶ قدم انجامید. لبنان مقابل کره هم یک موقعیت بسیار عالی داشت که از یک فرارِ خوب سرچشمه گرفته بود.

نیازمندی‌های ما برای پیروزی مقابل لبنان

تیم ملی فوتبال ایران فردا با ۶ گل زده و یک گل خورده به مصاف لبنان می‌رود. تیم اسکوچیچ در این مسابقه باید هنر خود را در بازی با توپ نشان دهد. ما در این بازی بیشتر از چهار دیدار قبلی توپ را در اختیار داریم و شاید حضور بازیکنی چون سامان قدوس بتواند کمک‌کننده باشد. کانال‌های کناری باید  مورد هدف ملی‌پوشان قرار بگیرد. علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و حتی مهدی قایدی در کناره‌ها می‌توانند مهره‌های تاثیرگذاری باشند که توانایی موفقیت در نبردهای یک برابر یک را دارند. مدافعان کناری نیز می‌توانند با انجام حرکات ترکیبی برتری عددی پیدا کنند. به نظر می‌رسد استفاده از وحید امیری در سمت چپ خط دفاعی کاربردی باشد و البته صادق محرمی هم باید میل بیشتری به هجوم از خودش نشان دهد. در خط حمله جای مهدی طارمی خالیست ولی سردار آزمون بارها نشان داده در قطع توپ و همچنین فشار گذاشتن روی مدافعان تبحر زیادی دارد.

دیدار لبنان و ایران روز پنجشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لبنان دراگان اسکوچیچ مهدی ترابی مهدی قایدی تیم ملی ایران جام جهانی 2022 قطر جمهوری چک دراگان اسکوچیچ علی قلی زاده علیرضا جهانبخش لبنان مهدی ترابی مهدی قایدی وحید امیری یحیی گل محمدی کره جنوبی تیم ملی سمت چپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزگر: به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 

به گزارش قدس آنلاین، منصور برزگر در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های ورزش ایران در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس بیان کرد: من در تمرینات کشتی نیستم اما بر اساس آنچه که از طریق تلویزیون مشاهده می‌کنم باید مقداری روی نفس‌ها و استقامتشان کار کنند. امیدواریم که در المپیک انتظارات مردم را برآورده کنند چون ملت ایران از کشتی توقع مدال دارند. اینکه بگویند پایم درد می‌کند، دستم درد می‌کند، آماده نیستم، مردم کاری ندارند و آنها مدال می‌خواهند. 

برزگر در مورد حذف تیلور از حضور در المپیک پاریس گفت: به هر حال تیلور سن به هر حال سن تیلور بالا رفته بود این فردی هم که توانسته او را شکست داده ما هیچ اطلاعاتی از او نداریم. خوشحالیم که تیلور در آمریکا حذف شد البته نباید فکر کنیم که در این وضع خالی شده است چون فردی که اکنون به جای تیلور به المپیک می‌آید همه را شکست داده و حتی تیلور را هم شکست داده است. باید فیلم‌های کشتی این کشتی‌گیر جدید را آنالیز کنند. نمی‌دانم تصمیم کمیته فنی چگونه است و قرار است چه کسی در این وضع به المپیک برود اما اگر قرار است حسن یزدانی به المپیک برود امیدوارم که مدال طلا بگیرد و کشتی ایران صاحب دو طلا شود. 

او در پاسخ به این پرسش که حذف تیلور به حسن یزدانی کمکی هم می‌کند؟ تصریح کرد: صد در صد از لحاظ روحی تاثیر زیادی دارد چون تیلور برای حسن یزدانی تبدیل به لولو شده بود. و با توجه به مسائل مطرح شده در رسانه‌ها نیز از لحاظ روحی روی او تاثیر می‌گذاشت. 

برزگر در مورد اینکه به نظر می‌رسید کادر فنی ایران خیلی خوب تیلور را آنالیز نکرده بودند چون الان یک کشتی گیر آمریکایی اومد او را به راحتی شکست داد، تاکید کرد: من باید یه انتقاد کلی داشته باشم کشورهایی مانند ژاپن، روسیه و آمریکا بسیار خوب کار می‌کنند زمانی که کشتی ها برگزار می‌شود یک تیم از آنها در بالای سالن حضور دارند و فقط فیلم می‌گیرند. من هم موافقم که ما می‌توانستیم تیلور را راحت شکست دهیم به شرطی که روی آن کار می‌کردیم و آنالیز انجام می‌دادیم. الان آنالیزور ما چه کسی است و چه زمانی دیدید که کشتی به مسابقات برود و یک تیم آنالیزور نیز همراه آنها حضور داشته باشد. آیا افرادی که اثرگذار هستند همراه تیم کشتی به مسابقات می‌روند؟ 

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود
  • حسینی هرگز اینطور نخندیده بود (عکس)
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک (عکس)
  • آنالیز یک تغییر: کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • تمجید دل‌پیرو از بلینگام: جود استثنایی است
  • برزگر: به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • گل‌محمدی برای بازی مقابل استقلال روی نیمکت تراکتور می‌نشیند؟
  • الهلال از سبیل متنفر است - تا اطلاع ثانوی