Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای امنیت ملی روسیه پس از نشست در چارچوب گفت‌وگوهای امنیت منطقه‌ای دهلی پیرامون افغانستان گفت شرکت‌کنندگان در دیدار دبیران شورای امنیت منطقه‌ای در دهلی نو درخصوص هماهنگی‌های نزدیک‌تر در افغانستان از جمله در مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت‌های کنترل نشده به توافق رسیدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز چهارشنبه پس از نشست در چارچوب گفت‌وگوهای امنیت منطقه‌ای دهلی درباره افغانستان گفت: شرکت‌کنندگان در این نشست چندجانبه حمایت قاطع خود برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها همچنین بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید داشتند.

پاتروشف گفت: در این دیدار بر این توافق شد که هماهنگی‌ نزدیکی‌تری میان کشورهای‌مان در قبال افغانستان از جمله در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت‌های کنترل‌نشده داشته باشیم.

به گفته وی، در این نشست بر لزوم ارائه فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان تاکید شده است.

در این نشست همچنین بر "نقش بزرگ و مرکزی" سازمان ملل" در حل و فصل شرایط در افغانستان اشاره شده است.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر اعضای رویداد امروز عضو سازمان همکاری شانگهای هستند، توافق کردیم که از ابزارهای حقوقی در آن زمینه به طور موثرتری استفاده شود.

پاتروشف تاکید کرد: نه تنها رسیدگی به مساله افغانستان بلکه امنیت و سعادت شماری از کشورها از جمله روسیه به میزان بموقع و موثر بودن همکاری‌های‌مان بستگی خواهد داشت.

ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در تاریخ دهم نوامبر در گفت‌وگوهای امنیت منطقه‌ای درباره افغانستان شرکت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیکلای پاتروشف افغانستان امنیت منطقه ای شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور