Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در مراسم معارفه استاندار جدید مازندران که صبح امروز در سالن الغدیر سپاه کربلا با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: این آمد و شدها کاری عادی در مدیریت است. اما با این تغییرها و تحول‌ها باید حال و روزگار استان و کشور عوض شود و احسن‌الحال رقم بخورد.

وی افزود: نباید دلخوش به پست‌ها و مقام‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته امیرالمومنین این‌ها مسئولیتی بر گردن ماست. از ما در پایان مسئولیت می‌پرسند که چه کردید؟

نماینده ولی فقیه درمازندران  خاطرنشان کرد: وقتی این مسئولیت را پذیرفتم تا یک سال بحث و درس و مسائل دیگر را کنار گذاشتم. رهبری بر تقویت جریان انقلابی و بزرگداشت شاخص‌های مردم مازندران خواستار هستند. این وظیفه‌ من است و باید به آن عمل کنم. پس در هر جایگاهی باید کاری کنیم که وظیفه ما حکم می‌کند.

محمدی لایینی تصریح کرد: امروز آقای حسین‌زادگان هر چه تاسف بخورد که کاش آن کار را انجام می‌دادم دیگر تمام شد. این موضوع برای همه هست. حالا آقای حسینی‌پور باید فرصت را غنیمت بداند.

وی افزود: بیش از سه میلیون نفر جمعیت استان نگاه‌شان به استاندار جدید است. منظور از تحول‌ها ،تحول افراد و اشخاص نیست. تحول معیشت، فرهنگ، اوضاع و احوال مملکت در جهت مثبت مقصود است. تحول اشخاص مقدمه‌ای برای تحول جامعه باید باشد.

این مسئول تصریح کرد: اگر دلبسته به دنیا نباشیم تعویض و تغییرها برای ما خوشحالی ندارد و برای استاندار شدن لابی‌گری نمی‌کنیم و روزی هم که گفتند پست را تحویل دهیم ناراحت نمی‌شویم.

امام جمعه ساری  با اشاره به مشکلات معیشتی و اجتماعی جامعه گفت: در استان برخورداری مثل مشکلات آن قدر زیاد است که آدم گریه‌اش می‌گیرد. در استان برخورداری مانند مازندران نباید چندصدهزار نفر زیر پوشش نهادهای حمایتی باشند. هر کدام از فرصت‌های مازندران مانند دریا، جنگل، گردشگری و کشاورزی می‌تواند فرصتی برای کل کشور باشد.

لایینی افزود: مشکلات مازندران زیر پوشش سبز این استان دیده نمی‌شود و مازندران از فقر پنهان رنج می‌برد.

این مسئول تصریح کرد: البته خدماتی هم انجام شد. به ویژه در اوایل انقلاب که اقدامات خوبی انجام می‌شد. فضائل و خدمات به جای خود، اما امروز ارزش‌ها تغییر کرده است و معضلاتی وجود دارد که بعضا به خاطر ناکارآمدی‌ها دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: دام‌های مولد استان در حال از دست رفتن هستند و نهاده‌های دامی در انبارهای استان در حال خراب شدن است. این ضعف مدیریتی است.

محمدی لایینی خواستار نظارت بیشتر در دستگاه‌های اجرایی و اداری و نظارتی شد و گفت: همه ابزارهای نظارتی را داریم، پس چرا این اتفاقات می‌افتد و شاهد قیمت‌های سرسام‌آور و تخلفات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا نیست مانند گذشته پیش برویم. باید برای استان گام‌های بزرگ برداشته شود. این بلندپروازی اغراق‌آمیز نیست. بلکه از بس کوچک فکر می‌کنیم که باید به بلندپروازی واقعی فکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تردد میلیون‌ها مسافر در نوار شمالی کشور برای سفر به مشهد اظهار کرد: چه اشکالی دارد که یک قطار   پرسرعت داشته باشیم تا مردم غرب استان به راحتی به شرق و مرکز بیایند؟ این بلندپروازی نیست. درست فکر کردن است.

وی تصریح کرد: چرا سرمایه‌های مردم ما به ترکیه می‌رود؟ چون زیرساخت‌های درست ایجاد نکردیم. چرا در صادرات موفق نبودیم؟ مازندران از نظر توانمندی اقتصادی یک کشور  است. دو میلیون  و  ۷۰۰ هزار تن تولید مرکبات داریم. اما بهره گرفته نمی‌شود.

این مسئول با انتقاد از عمر کوتاه مدیریت‌ها در مازندران گفت: متوسط عمر مدیریت در مازندران ۱۰ ماه است. چون تصمیم‌های اشتباه گرفته می‌شود. چوب و کاغذ مازندران به عنوان ستاره شمال مدتی است با مدیریت درست به سوددهی رسیده است و مشغول صادرات شد. اما یک شبه بدون مشورت با مسئولان مدیرعامل را می‌خواهند برکنار کنند. این تصمیم‌ها آفت توسعه مازندران است.

محمدی لایینی تصریح کرد: از مدیران می‌خواهم به سود مردم فکر کنند. دست‌کم اگر به جیب مردم نمی‌ریزیم مانند ماجرای بورس جیب مردم را خالی نکنیم.

وی ضمن قدردانی از حسین‌زادگان گفت: ایشان مدیری متحرک و مشرف بود و باید خدمات را گفت. برای ما فرقی ندارد که مدیر از چه طیفی است. هر کسی که در چارچوب نظام گام بردارد و به مردم خدمت کند برای ما عزیز است. به همین دلیل وارد مساله انتخاب استاندار نشدم. من در کنار مردم و پشت مقام معظم رهبری هستم.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مازندران باید استان ویژه دیده شود. فرصت‌پروری مهم‌تر از فرصت داشتن است. هزینه‌های مدیریتی برای استان کم شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: استاندار جدید در فکر تحول و اجرای طرح‌های بزرگ و رفع مشکلات مردم باشد و از ظرفیت بخش خصوصی غافل نشود. فکر کند مازندران یک کشور است و با همین ظرفیت‌ها باید پیش برود.

حسینی‌پور روز یکشنبه ۱۶ آبان در جلسه هیئت دولت به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به عنوان استاندار مازندران در دولت سیزدهم معرفی شد. استاندار جدید مازندران متولد ۱۳۴۷ و اصالتا اهل بلده شهرستان نور است. وی با مدرک کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد حقوق عمومی در مسئولیت‌های مختلف ملی مانند ریاست مرکز پیگیری‌های ویژه دادستانی کل کشور، دستیار ویژه و دبیر شورای راهبردی سازمان بازرسی کل کشور، رئیس هیأت تخلفات اداری دیوان محاسبات کشور و دبیری شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کشور حضور داشت.
احمد حسین‌زادگان که امروز کرسی استانداری مازندران را به حسینی‌پور تحویل می‌دهد از هفتم آبان ۱۳۹۷ پس از انتصاب محمد اسلامی استاندار اسبق مازندران به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی سرپرستی این استانداری را تحویل گرفت و یک ماه بعد یعنی از هفتم آذر ۱۳۹۷ رسما به عنوان استاندار مازندران معرفی شد و بیش از ۳۵ ماه در این مسئولیت خدمت کرد.

برچسب‌ها استانداری مازندران مراسم معارفه مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران مراسم معارفه مازندران استانداری مازندران مراسم معارفه مازندران نماینده ولی فقیه استاندار جدید محمدی لایینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد دو بال پیشرفت و توسعه هستند، اظهار داشت: اهل رسانه که در نزد مردم معتبر و قلم و سخن نافذ دارند، گنجینه هستند و باید در خدمتگزاری به مردم قلم و زبان خود را به کار گیرند.

از روی حدس و گمان قلم نزنیم

وی با تأکید بر اینکه از روی حدس و گمان سخن نگوییم و قلم نزنیم، افزود: جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است، آگاهی دادن به مردم که پایه انقلاب و نظام هستند؛ مانند هوا نیاز است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه آگاهی دادن درست، کارشناسی، به‌دوراز بداخلاقی‌ها در همه عرصه‌ها موردنیاز است و اهل رسانه اولین گروهی هستند که این وظیفه را انجام می‌دهند، گفت: در این راستا سه وظیفه عمده اهل رسانه اطلاع‌رسانی درست، نقد منصفانه و تبادل آرا است.

حجت‌الاسلام شاهرخی، بیان داشت: یک ملت آزادی‌خواه آزادی را به ارمغان می‌آورد، آزادی قلم در قانون اساسی مورد تأکید است، اهل رسانه می‌توانند در رشد و کمال ملت مؤثر باشند.

وی بر لزوم انتقاد سازنده، بر اساس آمار، اخلاقی و پرهیز از تهمت، بی‌اخلاقی و... از سوی رسانه‌ها تأکید کرد.

برنامه «اعتلای فرهنگی» خرم‌آباد تدوین و اجرا شد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه در استان وظایفی بر عهده دارد، در ارتباط با امام‌جمعه خرم‌آباد نیز برنامه‌ای تحت عنوان «اعتلای فرهنگی» شهر تدوین کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به همکاری مدیران اجرایی و تشکل‌ها و دنبال‌کردن هشت مسئله اساسی شهر با بهره‌گیری از ۲۵ کارشناس در این راستا، بیان داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، توجه به حجاب و عفاف در جامعه، ارتقای کیفی مراسم نمازجمعه، بزرگداشت سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بسط و گسترش جهاد تبیین باهدف بصیرت‌افزایی و بیان خدمات نظام و توطئه دشمنان در جنگ شناختی، ارتقای کیفیت مدیریت مساجد، ارتقای روحیه پهلوانی و ترویج آموزه‌های اخلاقی در بین ورزشکاران، انسجام‌بخشی دررابطه‌با تشکل‌های فرهنگی از جمله هشت مسئله اساسی بوده که دنبال شده است.

وی بیان داشت: ۵۸۳ برنامه نیز در راستای این هفت مسئله در شهرستان‌ها برگزار شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ ۱۲ مسئله راهبردی در استان احصا شده است، گفت: ایجاد هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی‌فقیه، بازدید از نقاط مختلف و رصد وضعیت، تعامل با نهادهای دولتی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اقدامات دراین‌رابطه بوده است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان در حوزه روحانیت هفت برنامه راهبردی را احصا و پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: رصد مدارس حوزه علمیه، ارتباط با طلاب و روحانیون، ارتقای سطح آموزشی و دینی حوزه‌های علمیه و... از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

«سخن درمانی» برای لرستان نتیجه‌ای ندارد

وی با اشاره به تعریف هشت راهبرد در حوزه جوانان، گفت: در عرصه اقتصاد نیز راهبردها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به نامه‌نگاری با سران قوا در رابطه مسائل و مشکلات مردم لرستان، افزود: وضعیت استان را بیان کردیم، سخن درمانی و دیدار درمانی در لرستان نتیجه ندارد، لرستان نیازمند کاردرمانی است.

حجت‌الاسلام شاهرخی، گفت: نظام خدمات اساسی انجام داده، اما شاهد توسعه متوازن در لرستان نیستیم، لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم امید آفرینی در جامعه در کنار بیان مسائل و مشکلات از سوی رسانه‌ها، عنوان کرد: اطلاع‌رسانی ما همیشه بر پایه آمار و اطلاعات دقیقی بوده، ورود ما از باب هدایت و نظارت در مسائل است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به بازدید از ماشین‌سازی خرم‌آباد و روند مطلوب فعالیت این واحد اقتصادی، گفت: برخی از مصوبات سفر در مورد آن انجام و برخی هم باید عملیاتی شوند.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم پرهیز از تمسخر و تخریب مدیران و مسئولان از سوی رسانه‌های استان، افزود: اهل رسانه باید کمک کنند مشکلات استان حل شود و نقدها منصفانه باشد، همچنین کسی حق ندارد مقابل انتقاد سازنده و همراه با مستندات و آمار بایستد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم برخورد با استخدام‌های غیرقانونی از سوی دستگاه‌های نظارتی، گفت: بعضی کارها ظاهرش قانونی و باطن آن تبعیض است و این را به سازمان بازرسی هم اعلام کرده‌ایم.

کد خبر 6093100

دیگر خبرها

  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار