Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@02:26:06 GMT

تداوم بارش باران در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۴۲۸۱

تداوم بارش باران در گیلان

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به ادامه بارش باران تا فردا در این استان، گفت: دمای هوا نیز کاهش محسوسی داشته و تا ۱۶ درجه کاهش می یابد. ناطقان: محمد دادرس ر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دمای هوا در استان از عصر روز گذشته، اظهار کرد: با نفوذ تدریجی جریانات شمالی از روز گذشته روند افزایش ابر، کاهش دما، بارندگی و وزش باد در استان گیلان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها بارش‌ها در برخی نقاط شدید یا حتی خیلی شدید پیش بینی شده است، گفت: بارش در ارتفاعات بالا دست استان گیلان به صورت برف است.

مدیر کل هواشناسی گیلان در ادامه با بیان اینکه این شرایط جوی تا روز جمعه در استان فعال است، افزود: در این مدت آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزش و رانش زمین، برخورد صاعقه، لغزنده بودن سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و ابلاغ آن به دستگاه‌های خدماتی و امدادی برای پیش بینی تمهیدات لازم در راستای مقابله با هر گونه حادثه یا بحران احتمالی، گفت: دمای هوای گیلان نیز در این مدت ۸ تا ۱۶ درجه کاهش می‌یابد.

دادرس با بیان اینکه دریا نیز مواج و طوفانی و برای انجام فعالیت‌های مرتبط همانند صید و صیادی نامناسب است، ادامه داد: ارتفاع موج دریا در نواحی نزدیک به ساحل ۳ متر و در دور از ساحل به حدود پنج متر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه آسمان شهر رشت برای امروز ابری و مه آلود همراه با کاهش دما و بارندگی و وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است، افزود: دمای شهر رشت نیز بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس در نوسان است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته پره سر با ۹۰ میلی متر بیشترین میزان بارش را به ثبت رسانده است، گفت: لوشان نیز طی شبانه روز گذشته بارشی نداشته است.
منبع: مهر برچسب ها: بارش ، باران ، ناطقان ، هواشناسی ، دما ، کاهش ، محسوس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بارش باران ناطقان هواشناسی دما کاهش محسوس روز گذشته پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: به دنبال فعالیت یک موج ناپایدار در آسمان استان، بارش باران از روز گذشته آغاز شده است و این روند تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

روح الله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی در ساعاتی از امروز شدت رگبارها همراه با پدیده رعد و برق و وزش باد شدید لحظه ای به شکل نقطه ای، منجر به بارش‌های قابل توجهی به میزان کمتر از پنج میلیمتر در پاره ای از مناطق استان می‌شود.

او تأکید کرد: کاهش نسبی دمای صبحگاهی برای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال می‌رود به گونه ای که دمای کمینه در برخی از مناطق استان ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: در چند روز گذشته شاهد بارش‌هایی در برخی از نقاط استان شاهد بودیم که بیشترین بارش در شهرستانه تویسرکان با ۱۹ میلیمتر بارش گزارش شده است و در همدان نیز حدود چهار میلیمتر بارش باران تا صبح امروز ثبت شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل