Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع عمومی سالیانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان، با حضور رئیس فدراسیون، مدیرکل و معاون توسعه ورزش دستگاه ورزش و جوانان کردستان و اعضای هیات کوهنوردی استان و روسای هیات های شهرستانی در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ مجمع عمومی سالیانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان  در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجمع "رضا زارعی" رئیس فدراسیون، مدیرکل و معاون توسعه ورزش دستگاه ورزش و جوانان کردستان و اعضای هیات کوهنوردی استان و روسای هیات های شهرستانی حضور داشتند و عملکرد یکساله هیات را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در این مجمع اظهار داشت؛ مهمترین خواسته فدراسیون از هیات های استانی آموزش است که اهمیت بسیار بالایی دارد و فدراسیون نیز قسمتی از کمک های خود به هیات های استانی را بر این زمینه معطوف می کند.

وی تصریح کرد؛ فدراسیون کمک های استانی خود را بر اساس سهم ۲۷ دهم درصد وزارت ورزش و جوانان به هیات‌های استانی اختصاص می‌دهد و هیات ها نیز موظف هستند تا با برنامه ریزی دقیق این کمک ها را در بخش های مختلف که آموزش نیز قسمتی از آن است ، صرف کنند.

زارعی تاکید کرد؛ از ابتدای امسال دوره‌های آموزشی استان های کم برخوردار مانند سیستان و بلوچستان و ایلام را توسعه دادیم و کمک هایی برای ایجاد زیر ساخت در اختیار این دسته از استان ها قرار می‌دهیم که کردستان‌ نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی افزود؛ در دوره‌های آموزشی مربیگری باید ۵۰ درصد متقاضیان از خود استان باشند و زیرساخت‌های برگزاری آزمون نیز در همان استان فراهم باشد. رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی اذعان کرد؛ رشته هایی از جمله سنگ نوردی و برف و یخ نوردی در استان کردستان دارای ظرفیت های بالایی است و فدراسیون با توجه به این ظرفیت ها برنامه ریزی های خاصی در آینده انجام خواهد داد تا از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود. وی با اشاره به اینکه هیات کوهنوردی کردستان سومین هیات دارای رئیس خانم در کشور است، اظهارداشت: هیات کوهنوردی استان سال پر تلاش و پرکاری را داشته و با این وجود از توانایی های بالایی برخوردار است.

زارعی ادامه داد: رویکرد فدراسیون کوهنوردی براساس رویکرد وزارت ورزش و جوانان طراحی شده که اولویت با بازی های المپیک، بازی های آسیایی و جهانی است.

رضا زارعی در پایان یادآور شد: ۷۵ درصد ظرفیت فدراسیون در بحث ورزش همگانی، کوهپیمایی و کوهنوردی است که این بخش جدایی از برگزاری رقابت های قهرمانی و موارد دیگر است.  

 کردستان دارای جغرافیای مناسب و استعدادهای نابی است اما هیات های ورزشی باید برای استفاده از این ظرفیت ها برنامه ریزی کنند

 

  مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در مجمع سالیانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گفت؛ کردستان اگرچه جزو استان های کم برخوردار است اما وجود جوانان بااستعداد و شایسته جایگاه این استان را در کشور بالا برده کما اینکه در دو دوره از برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور ، کردستان رتبه های هشتم و دهم را کسب کرد و بالاتر از بسیاری از استان های برخوردار کشور قرار گرفت.     وی تصریح کرد؛ از مهمترین مباحثی که شاید در این مجمع و بسیاری از مجامع هیات های استان مشهود و قابل توجه باشد عدم وجود یک برنامه مدون و برنامه ریزی دقیق در هیات های ورزشی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه است.   جولائی اظهار داشت؛ وقتی مجمع سالیانه با حضور رئیس فدراسیون برگزار می شود باید روسا و اعضای هیات با آگاهی کامل و با برنامه ریزی و اهداف از پیش تعین شده در مجمع حضور پیدا کرده و از هر فرصتی برای پیشرفت استفاده کنند.   وی تاکید کرد؛ آئین نامه های هیات های ورزشی به عنوان یک برنامه مدون و کامل که همه موارد در آن مشخص شده است، باید از سوی روسا و اعضای هیات مطالعه شود و به عنوان یک دستورالعمل در دستور کار قرار گیرد و راهکارهای مدیریت آن به کار گرفته شود.   مدیرکل ورزش و جوانان کردستان؛ طبق آئین نامه هیات های ورزشی، تمامی هیات ها موظف هستند از محل درآمد خود چه از بخش خصوصی و چه کمک های دولتی باید از ورزشکار و قهرمان خود حمایت کنند و در هنگام مسابقات تمامی هزینه های ورزشکاران را تامین کنند.   وی افزود؛ اداره کل ورزش و جوانان کردستان از عملکرد هیات کوهنوردی با توجه به اعتبارات و امکاناتی که در اختیار داشته، راضی است و هیات دارای عملکرد خوبی است.     حامد جولائی خاطرنشان کرد؛ طی گفتگوهایی که با رئیس هیات کوهنوردی استان داشته ایم قرار شد که یکی از سالن های مجموعه سرخه دزج سنندج پس از تجهیز به عنوان خانه تخصصی سنگ نوردی در اختیار هیات کوهنوردی قرار گیرد.   وی در پایان سخنانش گفت : ۳۰۰ میلیون ریال در اختیار هیات کوهنوردی قرار خواهیم داد تا با ۱۰۰ میلیون ریالی دیگری که قبلا به این هیات کمک شده است، مجموع کمک ها به ۴۰۰ میلیون ریال برسد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان ورزش و جوانان کردستان هیات کوهنوردی استان هیات های استان هیات های ورزشی رئیس فدراسیون اعضای هیات برنامه ریزی استان ها ظرفیت ها هیات ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نشست اعضاء هیات رییسه فدراسیون دو و میدانی امروز(پنج‌شنبه)با حضور حسین مطیعی سرپرست این فدراسیون برگزار و در طی آن اعضاء حاضر چند مصوبه نیز در راستای پیشبرد اهداف ورزش اول المپیک در کشورمان داشتند.

بر همین اساس،مهم ترین مصوبه نشست امروز صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی بود که مورد توافق میان اعضاء قرار گرفت.

همچنین ،اعزام ورزشکاران به رقابت‌های بین المللی در راستای کسب سهمیه المپیک و پیگیری امور جاری فدراسیون نیز از دیگر مصوبات نشست اعضاء هیات رییسه بود.

لازم به ذکر است، در این نشست همچنین برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی دو و میدانی جام امام رضا(ع)به میزبانی شهر مشهد مقدس نیز مورد تاکید اعضاء قرار گرفت که در پی آن مقرر شد،پس از بررسی‌های صورت پذیرفته از سوی فدراسیون و با هماهنگی‌های لازم با فدراسیون جهانی دو و میدانی زمان دقیق برگزاری این مسابقات مشخص و اعلام شود.

کد خبر 6088723

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی